دو عضو کنگره آمریکا خواهان پرداخت غرامت به جاسوس‌های لانه جاسوسی شدند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 17864|09:12 - 1394/05/11
نسخه چاپی
دو عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا مدعی شدند کارمندان لانه جاسوسی باید از ایران غرامت دریافت کنند.
دو عضو کنگره آمریکا خواهان پرداخت غرامت به جاسوس‌های لانه جاسوسی شدندبه گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا؛ "گری کانولی" و "شان دافی" دو عضو کنگره آمریکا با ارائه لایحه ای به کنگره خواهان پرداخت غرامت به کارمندان لانه جاسوسی شدند.
 
این قانون پیشنهادی به دنبال پرداخت خسارت به گروگان‌هایی است که در حمله به سفارت آمریکا در تهران - سال 1979 (1358) - به گروگان گرفته شدند. دهها نفر از این دیپلمات‌ها به مدت 444 روز به اسارت درآمدند.
 
"شان دافی" هنگام اعلام این قانون پیشنهادی به کنگره مدعی شد: این مردان و زنان به مدت 444 روز آزارهای فکری و جسمی را متحمل شدند. به هرحال ما از توافقی که در دوران "کارتر" برای تبادل آنها شد قدردانی می‌کنیم. آنها همچنان تنها قربانیان تروریسم دولتی هستند که نمی‌توانند در دادگاه‌های آمریکا به دنبال عدالت باشند. این اشتباه است و منصفانه نیست.
 
وی افزود: خواه اینکه دولت "کارتر" از پرداخت غرامت به این گروگانها امتناع کرده است یا اینکه هم اکنون دولت "اوباما" از آزادی گروگان‌ها به سبب توافق اتمی با ایران خودداری می‌کند، این قربانیان نباید بهای مذاکرات و توافقات ضعیف را متحمل شوند.
بر اساس معاهده الجزایر این گروگان‌ها از هر گونه ادعا از دولت ایران درباره نقشش در اشغال سفارت منع شده‌اند. بر اساس قانون پیشنهادی عدالت برای گروگان‌های پیشین آمریکایی در ایران، بایستی به گروگان‌ها و خانواده‌های آنها مبالغی به عنوان غرامت و از راه جریمه شرکت‌هایی که تحریم‌های ضد ایران را نقض کرده‌اند، پرداخت شود.
 
تا کنون این قانون پیشنهادی 24 حامی(13 جمهوری‌خواه و 11 دموکرات) پیدا کرده است.