آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

منتخبین آینده مجلس خبرگان تابع محض ولی امر مسلمین باشند/ امام راحل با استقامت بر مستکبرین پیروز شد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 15449|17:47 - 1393/12/01
نسخه چاپی
خطیب نماز جمعه تهران گفت: حفظ انقلاب اسلامی وظیفه مردم و مسئولین است که در این زمینه مسئولین نظام وظیفه سنگین تری دارند.

مسئولین وظیفه سنگینی برای حفظ انقلاب اسلامی دارند/ امام راحل با استقامت بر مستکبرین پیروز شدبه گزارش خبرنگارسیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله «موحدی کرمانی» در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: تنها چیزی که انسان را از خط شیطان حفظ می‌کند یاد خداست و باید برای موفقیت از خدا استمداد کنیم و حالاتی که به برکت توکل به خدا در انسان پیش می‌آید بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: یکی از حالاتی که در انسان به وجود می‌آید حالت ضعف بوده و انسان‌ها و گروه‌هایی و ملت‌هایی به واسطه احساس ضعف تن به ذلت می‌دهند و در مقابل مستبکر خضوع نشان می‌دهند که دین در این شرایط به داد انسان می‌رسد و می‌گوید که خود را از زیر بار ظلم خارج کن.

خطیب جمعه تهران با اشاره به موفقیت امام خمینی(ره) در مقابل با مستکبرین و استفاده از الگوی دین تأکید کرد: برخی انسان‌های ضعیف به موجودات ضعیف‌تری مانند آمریکا پناهنده می‌شوند غافل از اینکه آمریکا خود را نمی‌تواند حفظ کند.

از رحمت خدا ناامید نشویم

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به حالت دیگر به وجود آمدن در انسان به نام لغزش و گناه گفت: گاهی آنقدر گناه زیاد می‌شود که گناهکار ناامید از رحمت خدا می‌گردد و دین به داد انسان مایوس می‌رسد و می‌گوید با خدا زمزمه کن و خدا تو را می‌بخشد و گناهکار در هر حالتی نباید ناامید شود و توبه و بخشش از گناه باعث دفع عذاب می‌شود.

وی ادامه داد: انسان گاهی در بن بست قرار گرفته و دین انسان را راهنمایی می‌کند و او را از بن‌بست نجات می‌دهد و دراین زمینه می‌توان از توصیه امام علی(ع) استفاده کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حالت دیگری به نام تحیّر در تصمیم گیری افزود: دین دست انسان را می‌گیرد و او را راهنمایی و نجات می‌دهد و عمل به دستور خد ا باعث سعادت می‌گردد.

دین همیشه راهگشاست

آیت‌الله موحدی کرمانی یادآور شد: گاهی یک کشور در فشار یک دشمن قرار گرفته و دشمن او را احاطه می‌کند و حالتی است که خطراتی را به دنبال دارد و راهنمایی دین می‌تواند راهگشای مشکل باشد و از این طریق می‌توانیم کوچکترین نگرانی نداشته باشیم وامام فرمود به انجام وظیفه می‌پردازیم و نتیجه مربوط به ما نیست و این نیتجه پایداری و تربیت دین است و خداوند انسان‌های دیندار را یاری می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حالت دیگری به نام مصیبت که در شرایط و رخدادهای مختلف به سراغ انسان می‌آید تأکیدکرد: گاهی مصیبت ناشی از اعمال بد انسان و گاهی به واسطه کار زشتی است که خود فرد انجام می‌دهد.

وی افزود: گاهی مصیبت به دلیل هدفی مقدس است و فرد مصیبت می‌بیند و این مصیبت توسط رهنمودهای دین کرامت و عزت است.

امام راحل با استقامت بر مستکبرین پیروز شد

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران گفت: هنوز فضای ما به نام 22 بهمن معطر بوده و یادآور حرکت عظیم و گسترده و حیرت‌آور و پیروزی معجزه‌آساست و این حادثه را با تمام زوایا به خاطر بسپاریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: امام راحل ما با استقامت، پایمردی و ایستادگی در برابر مستکبرین دوران به پیروزی رسد.

وی یادآور شد: حفظ پیروزی و انقلاب از اصل آن مهمتر بوده و مردم ما انقلاب کردند و توانستند با یاری خدا نظام طاغوت را سرنگون گردانند و مراقب باشیم انقلاب را حفظ کنیم و حفظ انقلاب هم وظیفه مردم و هم وظیفه مسئولین است و مردم با تبعیت از امام و ولی فقیه به وظایف خود به خوبی عمل می‌کنند و باید مسئولین دقت کنند و با بصیرت کامل ایفای نقش کنند تا مبادا اشتباه رخ دهد.

منتخبین آینده مجلس خبرگان تابع محض ولی امر مسلمین باشند

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به وظیفه مسئولین که تبعیت  از ولی امر مسلمین و بصیرت و هوشیاری است تأکید کرد: افرادی که در خبرگان راه می‌یابند باید صددر صد وجودشان اطاعت از ولی امر باشد تا در هر مقطعی موفق شوند وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولین برای حفظ انقلاب وظایفی دارند و طبق فرموده خداوند اگر به گروهی قدرت داده شده از آنها انتظاراتی وجود دارد.

وی ادامه داد: مسئولین کشور باید در امر فرهنگ نهایت دقت خود را به کار گیرند و نمی‌توانند نسبت به آنچه که در رابطه با فرهنگ جامعه اتفاق می‌افتد بی تفاوت باشند. 

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: مسئولین ذیربط باید نسبت به کنسرت‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌هایی که می‌خواهد منتشر شود نهایت دقت را داشته باشند مبادا چهره هنرمندانی با سوابق زشت و سابقه در فتنه 88 نمایان شود زیرا مردم از این افراد متنفر هستند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: مسئولین نباید به راحتی به افراد اعتماد کنند. 

خدمات پرستاران شایسته تقدیر است
 

آیت‌الله موحدی کرمانی با تبریک ولایت حضرت زینب و روز پرستار گفت: یک کلمه به پرستاران که خادم بیماران هستند می‌گویم که عمل شما بسیار ارزنده و عبادت بزرگی است.
 
وی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حجت‌الاسلام محلاتی در اول اسفند افزود: شهید محلاتی عنصر عجیبی بود در واقع موتور جامعه روحانیت ایشان است که با تمام وجود عاشق امام و ولی امر بود.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: امام خمینی(ره) در مورد شهید محلاتی می‌فرمودند که ایشان عمر خود را در راه اسلام و انقلاب صرف کرد و باید گفت که از چهره‌های درخشان انقلاب بود.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به پیروزی انصارالله در یمن ادامه داد: مردم مقاوم یمن با این مقاومتشان افتخار آفریدند و کمر دشمنان را شکستند.  
 
وی گفت: مردم یمن باید نسبت به توطئه‌های سازمان ملل و کشورهای حاشیه خلیج فارس مراقب باشند.  
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به موفقیت سوریه در آزاد کردن مناطق تحت تصرف داعش گفت: در دوم اسفند انفجار حرمین اتفاق افتاد که این فاجعه را تسلیت عرض می‌کنم.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به سربریدن 22 مسیحی مصری در لیبی توسط داعش افزود: یکی از سیاستمداران آمریکایی می‌گوید بهترین گزینه آن است که داعش به عراق برسد و تمام شیعیان را به قتل برساند که باید گفت قطعا این جنایت به خود آن‌ها خواهد رسید.  
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکرات تصریح کرد: اگر تعلیق را نمی‌پذیرفتیم ممکن بود یک عده می‌گفتند اگر می‌پذیرفتید مشکلات حل می‌شد اما باید گفت تکیه بر درون، منافی تحرک دیپلماسی نیست، ما امروز دارای اعتماد بین‌المللی در جهان هستیم.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خاطر نشان کرد: حضرت علی(ع) در سخنان خود فرموده‌اند که اگر دیدید دشمن تبسم کرد گول نخورید چرا که ممکن است همتی گمارده شود زیرا گاه دشمن یک قدم نزدیک‌تر می‌شود تا تو را غافل کند و بر تو مسلط شود.