هفته بیست و یکم لیگ بر‌تر فوتبال؛

گسترش فولاد در یک تساوی خانگی استقلال را متوقف کرد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 15445|17:40 - 1393/12/01
نسخه چاپی
در ادامه بازی‌های هفته بیست و یکم و در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها استقلال به مصاف گسترش فولاد رفت و در خانه گسترش با حساب 0-0 متوقف شد.
صدر جدول دست به دست می‌شود؟/آغاز بازی گسترش فولاد - استقلالبه گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه بازی‌های هفته بیست و یکم و در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها استقلال به مصاف گسترش فولاد رفت و در خانه گسترش با حساب 0-0 متوقف شد. 
 
*گسترش فولاد تبریز - استقلال

تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز روز جمعه اول اسفندماه ساعت 14:45 در ورزشگاه اختصاصی‌اش پذیرای تیم فوتبال استقلال است.
 
آبی پوشان پایتخت با 2 برد متوالی مقابل پیکان و سایپا جایگاه‌شان را به رتبه دوم رساندند و می‌خواهند با پیروزی در این بازی به صدر جدول برسند.
 
به هرحال حریف استقلال زیاد قدرتمند نیست و گسترش فولاد هم اکنون در رده پانزدهم قرار دارد، اما اگر بتواند استقلال را شکست دهد، ممکن است تا رده دوازدهم بالا بیاید.
 
هر 2 تیم با انگیزه‌های متفاوت پا به میدان مسابقه می‌گذارند. استقلال برای صدرنشینی و از آن طرف گسترش برای فرار از سقوط می‌جنگد. به هرحال شارگدان قلعه نوعی قصد دارند در تبریز جشن صدرنشینی بگیرند.

ترکیب گسترش:
داوود نوشی صوفیانی، محسن بیاتی نیا، مگنو باتیستا، میثم نقی زاده، لئوناردو پیمنتا، مرتضی اسدی، جابر انصاری، علیرضا میرشفیعیان، محسن حسینی، محمد ابراهیمی و مصطفی اکرامی
سرمربی: فراز کمالوند

ترکیب استقلال:
 محسن فروزان، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، هاشم بیک زاده، میلاد فخرالدینی، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، میلاد نوری، میلاد سلیمان فلاح، سجاد شهباززاده و رضا عنایتی
سرمربی: امیر قلعه نویی

داور: احمد صالحی، کمک‌ها: حسن ظهیری و سجاد طوری

* کرار جاسم، هافبک عراقی استقلالکه با تعلیق محرومیتش به تبریز رفت در بازی امروز روی نیمکت می نشیند به محض ورود به ورزشگاه و دیدن مربی سابقش کرار به سوی او رفت. کرار و فراز کمالوند خوش و بش با هم داشتند.

*امیر قلعه نویی سرمربی استقلال به خاطر بارش برف در تبریز قبل از بازی از چمن ورزشگاه بازدید کرد.

*در اقدامی جالب اکثر تماشاگران حاضر در استادیوم پرچم تیم تراکتورسازی را به همراه دارند و در برخی از دقایق تیم تراکتورسازی را تشویق می‌کنند.

*هواداران حاضر در ورزشگاه بازهم علیه امیر قلعه نویی شعار دادند و او را رئیس مافیا لقب دادند.

*زمانی که محسن فروزان در زمین همراه کریم بوستانی مشغول گرم کردن بود وحید طالب لو دروازه بان ذخیره استقلال در رخنکن حضور داشت و به زمین نیامد.

*لئوناردو پیمنتا مهاجم گسترش با مدل موی عجیب خود تعجب همه بازیکنان استقلال را برانگیخت. استقلالی‌ها اعتقاد دارد پیمنتا با این مدل مو منشوری می‌شود!

*وحید طالب لو سرما خورده بود و به همین دلیل با پوشش کامل در ورزشگاه حضور پیدا کرد و با فراز کمالوند خوش وبش کرد.

*امیر قلعه نویی و کادر فنی استقلال به سمت فراز کمالوند و کادر گسترش فولاد تبریز رفتند و با هم خوش و بش کردند البته خوش و بش قلعه نویی با آذرنیا سرپرست گسترش فولاد گرم تر بود.

*از بازیکنان استقلال، امیرحسین صادقی و میلادفخرالدینی به سمت نیمکت گسترش فولاد رفتند و از بازیکنان گسترش فولاد هم محسن بیاتی نیا، جابر انصاری و محمد ابراهیمی به سمت نیمکت استقلال رفتند.
زمانی که مرتضی اسدی کاپیتان گسترش برای انتخاب زمین در وسط زمین قرار داشت فراز کمالوند، او را صدا کرد و به او گفت: سمت راست را انتخاب کند که همین اتفاق هم افتاد تا کمالوند در نیمه دوم مدافعان تیمش را در روبه روی خود داشته باشد و به راحتی با آنها صحبت کند.

*خوش و بش جابر انصاری با سجاد شهباززاده نیز دیدنی بود. این دو دوستان قدیمی بوده و فوتبال را با هم شروع کردند. دو دوستی که تا قبل از حضور در استقلال و گسترش فولاد در بیشتر تیم ها با یکدیگر همبازی بودند.

*غلامرضا سمندر مدیرعامل گسترش و همچنین ششگلانی رئیس هیأت فوتبال آذربایجان به هنگام ورود بازیکنان استقلال به زمین، به آنها خوشامد گفتند.

*حامد لک دروازه بان تراکتورسازی، برای تماشای بازی گسترش- استقلال به ورزشگاه رفته و در جایگاه VIP حضور داشت.این بازیکن دیروز در بازی با نفت مسجد سلیمان به خوبی درون دروازه کار کرد.

*میلاد فخرالدینی بعد از خطا روی بازیکن گسترش کارت زرد دریافت کرد که استقلالی ها فکر کردند سه کارته شده و بازی بعدی تیمش را از دست داد که اینطور نبود و این بازیکن دواخطاره شد. جالب اینجاست کادر فنی گسترش فولاد نیز اعتراض شدیدی به این صحنه داشته و اعتقاد داشتند داور باید فخرالدینی را اخراج می کرد.

*در یک صحنه هاشم بیک زاده بر سر تصاحب توپ به میلاد نوری اعتراض داشت که جدی تر کار را دنبال کند.

*محسن فروزان با پیراهن شبیه مانوئل نویر به زمین آمد مورد تشویق هواداران قرار گرفت.

دقیقه 28 سجاد شهباززاده از تیم استقلال کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 30 میلاد فخرالدینی از تیم استقلال کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 38 علیرضا میرشفیعیان از تیم گسترش فولاد کارت زرد گرفت.

نیمه اول بازی با تساوی بدون گل تمام شد.

دقیقه 47: هاشم بیک زاده از تیم استقلال کارت زرد دریافت کرد.
 
*سپاهان - ذوب آهن
 
دربی اصفهان روز جمعه ساعت 15:30 بین دو تیم فوتبال ذوب آهن و سپاهان برگزار می‌شود.

دربی اصفهان جزو دربی‌های زیبا و جذاب است و معمولا این بازی گل دارد. با این حال دربی اصفهان که قرار است روز جمعه برگزار شود، از حساسیت خاصی برخوردار است، چرا که سپاهان در صورت پیروزی در این بازی ممکن است صدرنشین لیگ بر‌تر شود.
 
در آن سوی می‌دان، ذوب آهن هم چند هفته‌ای است که پیروز می‌شود. براین اساس دوست ندارد که نوار برد‌هایش در دربی اصفهان قطع شود و به کسب 3 امتیاز این بازی می‌اندیشد تا شاید بتواند رتبه‌اش را در جدول رده بندی ارتقاء بدهد.
 
گل محمدی زمانی که هدایت پرسپولیس را برعهده داشت، فینال جام حذفی را در ورزشگاه آزادی به سپاهان باخت، البته آن زمان کرانچار هدایت سپاهان را برعهده داشت.   
 
به هرحال هر 2 تیم برای پیروزی این بازی وارد میدان مسابقه می‌شوند. جدال مربیان با دانش لیگ فرکی و گل محمدی در این بازی دیدنی خواهد بود.

ترکیب سپاهان:
رحمان احمدی، هادی عقیلی، رسول نویدکیا، عبدالله کرمی، سعید قائدی فر ،علی کریمی، مهدی شریفی، وریا غفوری، احسان حاج صفی، ، محمدرضا خلعتبری و فضیل موسایف
سرمربی: حسین فرکی

ترکیب ذوب آهن:
باقر صادقی، هادی محمدی، امبر ایمانی، قاسم دهنوی، قاسم حدادی فر، اسماعیل فرهادی، حجت حق وردی، علی حمام، مهرداد قنبری، مهدی رجب زاده و کاوه رضایی
سرمربی: یحیی گل محمدی

داور: محمدرضا اکبریان، کمک ها: رضا سخندان، حسین طالقانی

*وریا غفوری، رحمان احمدی و رسول نویدکیا از سپاهان به سمت نیمکت ذوب آهن رفتند اما محمد رضا خلعتبری بازیکن سابق ذوب آهن بود به سمت یحیی گل محمدی نرفت. از سوی ذوبی ها محمد باقرصادقی،اکبر ایمانی، اسماعیل فرهادی هم از فرکی رخصت گرفتند.

*خبرنگاران حاضر در ورزشگاه می گفتند به خاطر اینکه باقر صادقی سابقه بازی با سپاهان دارد در این بازی درون دروازه قرار گرفته چون انگیزه بالایی دارد.

*سانتوس و مسعود حسن زاده دو غایب ذوب آهن در این دیدار بودند که از روی سکوها بازی را تماشا می کنند.

*قدرت الله ایزدی، بازیگر نقش رشید، در تئاتر و تلویزیون در اصفهان در VIP مشغول تماشای مسابقه بود.

*با توجه به آنکه تیم واترپلو سپاهان ساعت 16:30 در فینال مسابقات قهرمانی کشور در تهران شرکت می کند مسئولان باشگاه سپاهان علاوه بر تماشای مسابقه فوتبال پیگیر آن مسابقه هم هستند.

*در دقیقه 20 محمدرضا خلعتبری پس از بهم خوردن تعادلش در جدال با قاسم دهنوی در حفظ توپ موفق بود که با خطای کاپیتان ذوب آهن سرنگون شد. او در این لحظه اعتراض نسبتا تندی به خطای دهنوی کرد.

*سکوهای ورزشگاه فولاد شهر در حد دربی اصفهان پر شده است و هواداران اصفهانی استقبال خوبی از این بازی به عمل آورده اند.

*محمدرضا خلعتبری در هنگام به ثمر رساندن ضربه پنالتی زمین خورد و شاید خوش شانسی آورد که این ضربه را به گل تبدیل کرد.

*خطای پنالتی سپاهانی ها توسط حجت حق وردی رقم خورد که بازیکن تازه وارد ذوب‌آهن در این مسابقه است که جایگزین کارلوس سانتوس باتجربه شده است.

*محمدرضا خلعتبری مهاجم سپاهان وقتی می خواست به توپ ضربه بزند در لحظه آخر لیز خورد اما توپش در این شرایط وارد دروازه شد.

دقیقه 24: دقیقه 23 یک، دو فوزیل موسیوف با محمد خلعتبری و نفوذ بازیکن ازبک به درون محوطه ذوب‌آهن با خطای حجت حق وردی یک موقعیت پنالتی را نصیب سپاهانی ها کرد که خلعتبری این ضربه را برخلاف جهت محمدباقر صادقی به گل اول مسابقه تبدیل کرد.در این صحنه حجت حق وردی از تیم ذوب آهن کارت زرد دریافت کرد.
 
*راه آهن - پدیده مشهد

تیم فوتبال راه آهن روز جمعه ساعت 15:30 در ورزشگاه تختی تهران به مصاف تیم فوتبال پدیده مشهد می‌رود.   
 
مسئولان راه آهن به علت اینکه تیمشان چند هفته‌ای است که نتیجه نگرفته است، تصمیم گرفتند علی لطیفی را برکنار و فرهاد کاظمی را جایگزینش کنند.   
 
به هرحال لطیفی از زمان حضورش در تیم راه آهن نتوانسته امتیازی در لیگ بر‌تر بگیرد. براین اساس باید دید تغییر و تحولات در کادر فنی راه آهن شوک مثبتی در این تیم ایجاد می‌کند یا نه!

تیم راه آهن در 3 بازی متوالی ۸ گل خورده و این تیم ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را با ۳۳ گل خورده در اختیار دارد.   
 
در آن سوی می‌دان، علیرضا مرزبان سرمربی پدیده به نظر نمی‌رسد که تیمش مقابل تیم بحران زده راه آهن کار سختی پیش رو داشته باشد، مگر اینکه راه آهن با حضور مربی جدیدش متحول شده باشد.

به هرحال تیم پدیده که هفته گذشته مقابل پرسپولیس شکست خورد، نمی‌خواهد این بار هم از یک تیم تهرانی شکست بخورد.

ترکیب راه آهن:
امیر عابدزاده، مجتبی شیری، ابراهیم کریمی، رامین رضائیان، امید منوچهری، بهادر عبدی، محسن ایران نژاد، مهرداد محمدی، میلاد محمدی، سیامک کوهنورد و عباس محمدرضایی
سرمربی: فرهاد کاظمی

ترکیب پدیده:
مجتبی روشنگر، محمد نژاد مهدی، محمد صلصالی، میلاد غریبی، محمدمهدی نظری، زوران کنزوویچ، مسعود نظرزاده، محمدرضا ناصحی، رضا حقیقی، اکبر صادقی و محمد غلامی
سرمربی: علیرضا مرزبان

داور: موعود بنیادی‌فر، کمک‌ها: حسن یوسفی و جلیل شعرانی

*علیرضا محمد بازیکن سابق راه آهن که سال گذشته در پیکان شاگرد فرهاد کاظمی بود در ورزشگاه حضور دارد. ایمان رازقی هم از نزدیک بازی را تماشا می کند.

*وطنخواه مدیرعامل پدیده به همراه سایر اعضای هیات مدیره باشگاه در جایگاه حضور دارند.

*حسین پاشایی بازیکن سابق راه آهن و آنالیزور صبا هم در دستگردی حضور دارد.

* فرهاد کاظمی هم به سمت نیمکت پدیده رفت و به مرزبان و اعضای این تیم خوش‌آمد گفت.
 
*استقلال خوزستان - ملوان
 
تیم فوتبال استقلال خوزستان روز جمعه ساعت 15:30 در ورزشگاه‌اش به مصاف تیم فوتبال ملوان بندرانزلی می‌رود.   
 
این بازی برای هر 2 تیم از حساسیت خاصی برخوردار است. شاگردان ویسی با ۱۹ امتیاز در رتبه دوازدهم قرار دارند. براین اساس برای اینکه در منطقه سقوط قرار نگیرند باید این بازی را ببرند. برنده این بازی می‌تواند تا حدودی حاشیه امنیت قرار بگیرد.   
 
در آن سوی میدان، انزلی چی‌ها با دو برد متوالی مقابل پرسپولیس و راه آهن به ماندن در لیگ بر‌تر امیدوار‌تر شوند. به هرحال فیروز کریمی به همراه تیم ملوان به دنبال سومین برد متوالی‌اش در لیگ بر‌تر است.   
 
همچنین، عبدالله ویسی هم نمی‌خواهد تیمش در خانه بازنده شود و برای جبران شکست هفته قبل مقابل ذوب آهن، تیمش را به میدان مسابقه می‌فرستد.

ترکیب استقلال خوزستان:
دیاکیته، موسی کولی بالی، میثم مجیدی، میثم بائو، سیدمهدی سیدصالحی، هادی خنیفر، محمد طیبی، مهدی مومنی، محسن بیات، ایمان باصفا و رضا کاردوست
سرمربی : عبدالله ویسی

ترکیب ملوان:
سیدحسین حسینی، عزت الله پورغاز، حسین کنعانی، عزیز معبودی، ابوالحسن جعفری، مازیار زارع، محمد آبشک، پژمان نوری، محسن یوسفی، فرزاد حاتمی و رضا اعتمادی
سرمربی: فیروز کریمی

داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و فرزاد بهرامی

*حضور کمتر از 100 نفر طرفدار در دیدار بین دو تیم از 2 خطه فوتبال خیز که طرفداران بسیاری در آن حضور دارند کمی تعجب برانگیز است.

*از نکات جالب این بازی پر نشدن لیست بازیکنان ملوان بود. در لیستی که تحویل گزارشگران این بازی شده، تنها 17 بازیکن در لیست ملوان عنوان شده است.

دقیقه 3: حرکت سریع بازیکنان ملوان توپ را به مهاجم این تیم فرزاد حاتمی رساند و وی با ضربه ای محکم از پشت محوطه جریمه دروازه تیم استقلال‌خوزستان را باز کرد.

دقیقه 10: پاس فرزاد حاتمی پژمان نوری رادر موقعیت تک به تک قرار داد و وی با ضربه ای دقیق دروازه استقلال‌خوزستان را باز کرد.

دقیقه 12: سانتر بازیکنان تیم استقلال‌خوزستان در محوطه جریمه با ضربه سر سیدصالحی با اختلاف کمی از بالای دروازه ملوان به بیرون رفت.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
نظر شما
 
نام:
 
ایمیل:
 
* نظر: