امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه :

باید این قدرت را در خود ایجاد کنیم و به حدی برسیم که ما غرب را تحریم کنیم / روحانیت در 100سال گذشته تأثیر گذازترین افراد در جریان انقلاب بوده اند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 15443|15:46 - 1393/12/01
نسخه چاپی
  باید این قدرت را در خود ایجاد کنیم و به حدی برسیم که ما غرب را تحریم کنیم / روحانیت در 100سال گذشته تأثیر گذازترین افراد در جریان انقلاب بوده اند
امام جمعه شهرستان هرسین گفت: اینکه هر آنچه غرب بگوید ما بگوییم چشم تحریم ها برداشته نمی شود چرا که آنها با دین و انقلاب ما مشکل دارند و باید این قدرت را در خود ایجاد کنیم و به حدی برسیم که ما آنها را تحریم کنیم.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی با اشاره به مطالبی در خصوص زندگی بعد از مرگ انسان اظهار داشت مهمترین مرحله زندگی ما انسان ها آخرت و حیات بعد از مرگ است و مهمترین وظیفه انسان در این زمینه یادآوری و تذکر حیات بعد از مرگ است و به این دلیل است که حدود 1200آیه از قرآن کریم مربوط به معاد و قیامت است.
وی افزود اینطور نیست که هر کس چشم خود را ببندد و یادآوری از مرگ نداشته باشد مرگ از او ساقط می شود بلکه مرگ برای این فرد بدتر از دیگران است.
امام جمعه شهرستان در ادامه با اشاره به برکات یاد مرگ خاطرنشان کرد یاد مرگ آثار و برکاتی دارد و انسان را سبکبال می کند و این یادآوری و تذکر مخصوص همه افراد است و انسان را هوشیار می کند که از فرصت هایی که در اختیار او گذاشته شده به نحو احسن استفاده کند.
حجت الاسلام باقری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن بیان روایاتی از یکی از معصومین اظهار داشت نقل است که هر وقت خواص مردم صالح باشند مردم و عوام نیز اصلاح می شوند ولی اگر این گروه معصیت کار شوند مردم هم به اینها نگاه می کند.
وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام افزود پیامبر فرمودند خواص امت من 4گروه هستند که از آن جمله مسئولین،علما،عابدین و تجارت کنندگان می باشند
خطیب جمعه شهرستان با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز خاطرنشان کرد ایشان در این دیدار به چند محور اشاره نمودند که اولین آنها تشکر از حضور پر شور مردم در راهپیمایی با شکوه و حماسی 22بهمن بود.
حجت الاسلام باقری محور دوم در را در فرمایشات مقام معظم رهبری بحث تحریم ها عنوان کرد اظهار داشت اینکه هر آنچه غرب بگوید ما بگوییم چشم تحریم ها برداشته نمی شود چرا که آنها با دین و انقلاب ما مشکل دارند و باید این قدرت را در خود ایجاد کنیم و به حدی برسیم که ما آنها را تحریم کنیم که درآینده این اتفاق هم خواهد افتاد.
وی سومین محور را در فرمایشات رهبر انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی و پرداخت مالیات دانست و افزود خیلی از کشور ها که منابع نفت و گاز ندارند اقتصاد خود را بر پایه مالیات اداره می کنند.
خطیب جمعه شهرستان با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم تبریز خاطرنشان کرد معظم له در این دیدار دو مشکل را در اقتصاد کشور مدّنظر قرار دادند و فرمودند وابستگی بودجه به نفت و دولتی بودن اقتصاد دو ضعف عمده اقتصاد کشور است و در زمینه اقتصاد همه چیز باید در دست مردم باشد چرا که هر چیزی که دست مردم افتاد پیروز شد و هر چیزی که دست دولت داده شد عقب ماند.
حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنانش به مناسب های پیش رو پرداخت و ضمن تبریک روز روحانیت گفت روحانیت در 100سال گذشته تأثیر گذازترین عنصر در جریان انقلاب بوده است و اگر بخواهد این روال همینطور ادامه پیدا کند باید در تمام عرصه ها حضور فعال داشته باشد.