آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان لرستان:

برخورد قوه قضاییه با فساد، کمک کار دستگاه‌های اجرایی است/ ماجرای وام 6500 میلیارد تومانی بدون وثیقه لازم

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 15429|09:37 - 1393/11/29
نسخه چاپی
رئیس دستگاه قضا گفت: بر خلاف آنچه متاسفانه منعکس شده که قوه قضاییه همه کارش بگیر و ببند است و سرمایه‌داران را به بند می‌کشد، برخورد دستگاه قضایی با فساد کمک کار دستگاه‌های اجرایی است.

برخورد قوه قضاییه با فساد کمک کار دستگاه های اجرایی است/ ضرورت تقویت نظارت در دستگاه‌های اجراییبه گزارشحوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  آیت الله آملی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان لرستان گفت: قوه قضاییه در زمینه تسهیل سرمایه‌گذاری هم فعالیت می‌کند و در دادگستری‌ها بخشی در این زمینه راه‌اندازی شده است.
 
رییس قوه قضاییه با تاکید بر این که در موضوع سرمایه گذاری هم دستگاه اجرایی باید کار را تسهیل کند و هم قوه قضاییه باید تضمین بدهد، افزود: قوه قضاییه در صورتی تضمین می‌دهد که راه درست طی شده باشد نه اینکه ال‌سی صوری باز کرده باشند.
 
آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: متاسفانه این‌طور منعکس شده که قوه قضاییه همه کارش بگیر و ببند است و سرمایه‌داران را به بند می‌کشد، درصورتی که برخورد قوه قضاییه با فساد کمک کار دستگاه‌های اجرایی است و حتما یک جای کار می‌لغزد که قوه قضاییه ورود می‌کند.
 
 رییس دستگاه قضا گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نظارت خود را تقویت کنند و در مواردی که لازم است به دستگاه قضایی شکایت کنند اما در حال حاضر  متاسفانه بانک‌ها شکایت نمی‌کنند که این امر یا از باب طمع است که می‌خواهند خسارت تاخیر تادیه بگیرند یا جهت دیگری دارد.
 
آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز خوشحالم که در میان قوا در عین استقلال همدلی و وحدت وجود دارد.
 
وی افزود:این همدلی باید در استان‌ها هم برای راه انداختن کار مردم وجود داشته باشد.
 
 رییس قوه قضاییه گفت: استان لرستان ظرفیت‌های بالا و مردم فهیم و ولایتمداری دارد و حیف است که زیرساخت‌ها برای اشتغال در این‌جا وجود نداشته باشد.
 
 آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد:‌ عمده این مشکلات به کمبود اعتبار برمی‌گردد منتها تدبیر هم اهمیت دارد،  یک استان این‌چنینی با این همه امکانات از نظر زمین و آب خیلی حیف است که جوان بیکار داشته باشد.
 
 رییس قوه قضاییه با اشاره به ورود قوه قضاییه به بحث معوقات بانکی، گفت: در جلسه اخیر سران قوا نیز این بحث مطرح شد؛ ما در حال حاضر  نمی‌توانیم سراغ همه کسانی که معوقات بانکی دارند برویم زیرا بسیاری از آن‌ها به واسطه تغییر اوضاع اقتصادی گرفتار شده‌اند. اما در این بین کسانی هم وجود دارند که سوء استفاده کرده‌اند به طوری که وام‌های کلان بانکی گرفته‌اند و معلوم نیست این مبالغ را چه کار کرده‌اند؟‌
 
 آیت الله آملی لاریجانی افزود: اخیرا دو سه پرونده بزرگ وام‌های بانکی در اختیارمان است که باید رسیدگی کنیم. یک آقایی 6500 میلیارد تومان از بانک‌ها وام گرفته است. مشکلی که وجود دارد این است که بانک‌ها نباید این طور بی حساب و کتاب وام بدهند بلکه باید برای آنها وثیقه لازم را اخذ کنند. متاسفانه این وام را یکی از بانک‌های خصوصی داده است و وثیقه لازم هم دریافت نشده است.
 
 رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور چشمگیر مردم در این روز نشان داد که ملت ما در برابر فشارها تسلیم نمی‌شود و سر تعظیم فرود نمی‌آورد.
 
 رییس قوه قضاییه با بیان اینکه کشور ما با همه مشکلات راه خود را ادامه می‌دهد و الان در منطقه و جهان الگو است، افزود: در لبنان و یمن افتخار می‌کنند که از جمهوری اسلامی الگوبرداری کرده‌اند و در حال حاضر خوف دشمنان را می‌بینید که چطور از شورای امنیت قطعنامه‌ می‌گیرند.
 
 آیت الله لاریجانی با بیان اینکه ما باید خدمت به مردم را عبادت بدانیم، خاطر نشان کرد تا مردم در صحنه نباشند ارزش‌ها متجلی نمی‌شوند، بنابراین برخورد توام با کرامت با مراجعین باید یک اصل باشد.