در مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت؛

سید حسن نصرالله: انقلاب اسلامی ایران به رهبری «امام خمینی» انقلابی تاریخی بود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 15426|10:31 - 1393/11/28
نسخه چاپی
دبیرکل حزب الله لبنان سخنانی در مورد تحولات لبنان، منطقه و جهان در مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت ایراد کرد.
سخنرانی سید حسن نصرالله آغاز شدبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛«سید حسن نصرالله» در آغاز سخنان خود با محکومیت جنایت گروه تروریستی-تکفیری داعش در حق 21 تن از شهروندان مصری، کشته شدن این افراد را به دولت، ملت و کلیسای مصر تسلیت گفت.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری «امام خمینی» انقلابی تاریخی بود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: فرماندهان مقاومت که شهید شدند، مکتب جهادی کاملی هستند که باید از آنها آموخت؛ خون شهدای تجاوز اسرائیل به «القنیطره» یاد فرماندهان شهید مقاومت را دوباره زنده کرد؛ خون شهید «عماد مغنیه» همچنان دشمن را تعقیب خواهد کرد.

«سید حسن نصرالله» همچنین با خانواده «رفیق حریری» ابراز همدردی کرد و به پیامدهای ترور نخست وزیر اسبق لبنان اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه حزب الله فراخوان برای اتخاذ استراژی ملی برای مبارزه با تروریسم را تایید می‎کند، گفت: از تمامی کسانی‎که به درخواست ما در زمان سخنرانی تیراندازی نکردند، تشکر می‎کنیم؛ باید برای پایان یافتن این پدیده همکاری کنیم.

دبیرکل حزب الله با تایید اجرای طرح امنیتی در منطقه «بقاع» لبنان، خواستار فعال شدن و ادامه یافتن آن شد.

«نصرالله» تصریح کرد: همگی ما باید از ارتش و نیروهای امنیتی و اقدامات دولت برای تامین امنیت حمایت کنیم؛ طرح امنیتی در «بقاع» و «الشمال» باید با طرح توسعه‎ای و حل مشکل ده‎ها تن از افراد تحت تعقیب همراه باشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: داعش از لیبی تا منطقه ما امتداد یافته و در منطقه «جرود عرسال» حضور دارد؛ دولت باید قاطعانه با آن برخورد کند؛ دولت و ملت باید باید برای مقابله با داعش که در منطقه «جرود عرسال» استقرار دارد، تصمیم اتخاذ کرده و با آن به شدت برخورد کند.

«سید حسن نصرالله» همچنین افزود: همکاری و توافق بین حزب الله و جریان آزاد ملی بسیار پراهمیت است و ما خواستار تقویت روابط بین طرفین هستیم؛ ما خواستار توافق مشابه مانند حزب الله و جریان آزاد ملی در سطح ملی هستیم.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه ما خواستار تلاش گروه‎های داخلی برای حل موضوع ریاست جمهوری لبنان هستیم، خطاب به گروه‎های لبنانی گفت: منتظر تحولات منطقه نمانید.

وی با تاکید بر اینکه گفتگوی بین حزب الله و جریان المستقبل ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: این گفتگوها براساس انتظارها به نتایج خوبی منجر می‎شود.

«سید حسن نصرالله» با هشدار نسبت به ایجاد خلاء قدرت در لبنان گفت: حزب الله حمایت از دولت را تایید می‎کند؛ حمایت نکردن از دولت به ایجاد خلاء منجر خواهد شد؛ ما از هرگونه گفتگو بین طیف‎های سیاسی لبنان حمایت می‎کنیم به دلیل اینکه بهترین راه در برابر ماست.

«نصرالله» همچنین اضافه کرد: سخن گفتن از سیاست دور نگه‎داشتن لبنان از آنچه که در پیرامون این کشور جریان دارد سخنی غیرمنطقی و غیرواقعی است؛ امروز سرنوشت منطقه در خود منطقه ساخته می‎شود و نه در یک کشور.

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون موضع‎گیری برخی گروه‎های لبنان و کشورهای منطقه در مورد سیاست حزب الله در قبال تحولات بحرین گفت: هر کسی که از موضع ما در قبال بحرین انتقاد می‎کند باید که در سیاست کشوری دیگر بویژه سوریه دخالت نکند؛ هیچ طرفی که به صورت نظامی و سیاسی در امور سوریه دخالت می‎کند، حق ندارد که از موضع مسالمت‎آمیز ما در مورد جنبش مردم بحرین انتقاد کند.

وی تصریح کرد: دولت بحرین در قبال فراخوان‎ها برای گفتگو با مخالفان کر و کور است و از سخن حق می‎ترسد.

«سید حسن نصرالله» همچنین در خصوص خطر جریان تروریستی و تکفیری گفت: پیش از این ما در مورد خطر جریان تکفیری برای تمامی گروه‎ها و همچنین اسلام هشدار داده بودیم؛ جهان، امروز به این موضوع اقرار کرده است

«نصرالله» تاکید کرد: اسرائیل تنها طرفی است که داعش و النصره برای آن خطر و تهدید به شمار نمی‎رود؛ همه آنچیزی که داعش تا به امروز انجام داده به نفع اسرائیل بوده است؛ جنایاتی که داعش مرتکب می‎شود امری شنیع و هولناک است؛ هدف داعش موضوع فلسطین نیست.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه ایتالیا اعلام کرده که تروریسم به 350 کیلومتری مرزهایش رسیده است، افزود: تروریسم هم اکنون در منطقه ما یعنی «جرود» قرار دارد؛ حزب الله ملت‎ها و دولت‎ها منطقه را به همکاری برای مقابله با تروریسم تکفیری دعوت می‎کند.

وی افزود: باید برای دفاع از اسلام با تروریسم مقابله فکری، سیاسی و میدانی کرد؛ هر اقدامی که با فطرت انسانی منافات دارد با اسلام همخوانی ندارد.

«سید حسن نصرالله» با اشاره به اینکه هیچ تفاوتی بین داعش و النصره وجود ندارد و هر دو گروه یک جریان است و تنها اختلاف آنها در رهبری است، گفت: اردن نمی‎تواند در عراق با داعش مقابله کند و النصره را در سوریه حمایت کند.

«نصرالله» با بیان اینکه کشورهای خلیج فارس به دلیل اینکه خطر تروریسم تمامی کشورها را تهدید می‎کند باید به طرق مختلف به پرونده‎های منطقه نزدیک شوند، اظهار داشت: نیروهای عراقی و بسیج مردمی از کشورهای دیگر عربی در مقابل تهدید تروریسم دفاع می‎کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین در مورد تحولات یمن گفت: انقلاب یمن در برابر القاعده ایستاده است که در صدد تسلط یافتن بر سوریه و رسیدن به عربستان است.

«سید حسن نصرالله» در پایان با تاکید بر اینکه مقاومت منتظر استراتژی عربی و بین‎المللی برای مقابله با دشمن باقی نمی‎ماند، گفت: مقاومت برای مقابله با تروریسم به سوریه و عراق می‎رود