رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین :

توقیف 180 کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31709|16:42 - 1403/01/06
نسخه چاپی
توقیف 180 کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز در هرسین
رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین گفت: در بازرسی های صورت گرفته از اغذیه فروشی ها، سوپرمارکت ها و رستوران های سطح شهرستان 180 کیلو گرم موادغذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته توقیف و جمع آوری شده است.

پرویزحسینی رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه با اشاره به نظارت های صورت گرفته در ایام نوروز از اماکن رفاهی اظهار داشت: برنامه بسیج سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان جهت تشدید نظارت های بهداشتی در ساعات اداری ، غیراداری و روزهای تعطیل از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین افزود: از 15اسفندماه تا روز گذشته بیش از ۱۴۰۰ مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه،توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی و اقامتی صورت گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تعداد ۶ سری گشت مشترک با ادارات همراه با ۷۵ مورد بازرسی از مراکز تهیه ، توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در این گشت ها انجام شده که در این بازرسی ها تعداد ۱۳۸۰ مورد سنجش کیفیت و دمای محل نگهداری مواد غذایی ، میزان بارمیکروبی ظروف و ... انجام شده است.

 

حسینی اظهار داشت: در خصوص برخورد با تخلفات صنفی اظهار داشت: تعداد ۱۸ مورد رسیدگی به شکایات مردمی و شکایات ثبت شده در سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت ( تلفن ۱۹۰ ) وجو داشته که از این تعداد شکایت بررسی شده ۱۳ مورد متصدیان مراکز و اماکن دارای تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین افزود: در بازرسی های صورت گرفته از اغذیه فروشی ها، سوپرمارکت ها و رستوران های سطح شهرستان 180 کیلو گرم موادغذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته توقیف و جمع آوری  شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی اخیر و کدورت آب در برخی از ایام  تعداد ۹۱ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی و بیش از ۶۰۰ مورد کلرسنجی از شبکه توزیع آب شهری و روستایی انجام شده است.

 

حسینی در پایان اظهار داشت: همشهریان و مسافران نوروزی درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس حاصل نمایید که در اسرع وقت رسیدگی لازم به عمل آید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد