پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:42 - 1403/01/06
رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین :

توقیف 180 کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز در هرسین

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین گفت: در بازرسی های صورت گرفته از اغذیه فروشی ها، سوپرمارکت ها و رستوران های سطح شهرستان 180 کیلو گرم موادغذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته توقیف و جمع آوری شده است.

پرویزحسینی رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه با اشاره به نظارت های صورت گرفته در ایام نوروز از اماکن رفاهی اظهار داشت: برنامه بسیج سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان جهت تشدید نظارت های بهداشتی در ساعات اداری ، غیراداری و روزهای تعطیل از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین افزود: از 15اسفندماه تا روز گذشته بیش از ۱۴۰۰ مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه،توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی و اقامتی صورت گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تعداد ۶ سری گشت مشترک با ادارات همراه با ۷۵ مورد بازرسی از مراکز تهیه ، توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در این گشت ها انجام شده که در این بازرسی ها تعداد ۱۳۸۰ مورد سنجش کیفیت و دمای محل نگهداری مواد غذایی ، میزان بارمیکروبی ظروف و ... انجام شده است.

 

حسینی اظهار داشت: در خصوص برخورد با تخلفات صنفی اظهار داشت: تعداد ۱۸ مورد رسیدگی به شکایات مردمی و شکایات ثبت شده در سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت ( تلفن ۱۹۰ ) وجو داشته که از این تعداد شکایت بررسی شده ۱۳ مورد متصدیان مراکز و اماکن دارای تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین افزود: در بازرسی های صورت گرفته از اغذیه فروشی ها، سوپرمارکت ها و رستوران های سطح شهرستان 180 کیلو گرم موادغذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته توقیف و جمع آوری  شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی اخیر و کدورت آب در برخی از ایام  تعداد ۹۱ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی و بیش از ۶۰۰ مورد کلرسنجی از شبکه توزیع آب شهری و روستایی انجام شده است.

 

حسینی در پایان اظهار داشت: همشهریان و مسافران نوروزی درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس حاصل نمایید که در اسرع وقت رسیدگی لازم به عمل آید.