مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین خبرداد:

افزایش 186درصدی سطح برداشت گندم از مزارع هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31476|10:23 - 1402/06/08
نسخه چاپی
افزایش 186درصدی سطح برداشت گندم از مزارع هرسین
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در موضوع گندم 186درصد افزایش برداشت داشته ایم.

دکترسیامک الیاسپور در گفتگو با  دیوانگاه با اشاره به سطح زیر کشت گندم و جو در سطح شهرستان اظهار داشت: در سال زارعی جاری سطح زیر کشت گندم در مجموع کشت های آبی و دیم 11780هکتار بوده که از این میزان 46080تن برداشت شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین افزود:  امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در موضوع گندم 186درصد افزایش برداشت داشته ایم.

 

وی با اشاره به سطح زیر کشت محصول جو در شهرستان هرسین تصریح کرد: در مجموع کشت های آبی و دیم سطح زیر کشت جو در شهرستان 7010هکتار بوده که از این میزان 12630تن برداشت شده است و نسبت مدت مشابه سال قبل حدود 70درصد افزایش برداشت داشته ایم.

 

الیاسپور با اشاره به پرداخت مطالبات کشاورزان در شهرستان اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته تا کنون 70درصد کل مطالبات کشاوزان هرسینی پرداخت شده است و مابقی تا پایان شهریور ماه پرداخت می‌شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین در بحث حمایت های صورت گرفته از کشاورزان در بحث کاشت، داشت و برداشت افزود: کلیه نهاده های شیمیایی جهت تغذیه،مبارزه با آفات و علف های هرز در اختیار کشاورزان منطقه قرار گرفته است و کارگاه های آموزشی در این خصوص برگزار شده است.

 

وی تصریح کرد: محصولات آبی در قالب کشاورزی قراردادی و محصولات دیم در قالب طرح جهش تولید توسط کارشناشان مربوطه به صورت کامل پشتیبانی  شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد