پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه10:23 - 1402/06/08
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین خبرداد:

افزایش 186درصدی سطح برداشت گندم از مزارع هرسین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در موضوع گندم 186درصد افزایش برداشت داشته ایم.

دکترسیامک الیاسپور در گفتگو با  دیوانگاه با اشاره به سطح زیر کشت گندم و جو در سطح شهرستان اظهار داشت: در سال زارعی جاری سطح زیر کشت گندم در مجموع کشت های آبی و دیم 11780هکتار بوده که از این میزان 46080تن برداشت شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین افزود:  امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در موضوع گندم 186درصد افزایش برداشت داشته ایم.

 

وی با اشاره به سطح زیر کشت محصول جو در شهرستان هرسین تصریح کرد: در مجموع کشت های آبی و دیم سطح زیر کشت جو در شهرستان 7010هکتار بوده که از این میزان 12630تن برداشت شده است و نسبت مدت مشابه سال قبل حدود 70درصد افزایش برداشت داشته ایم.

 

الیاسپور با اشاره به پرداخت مطالبات کشاورزان در شهرستان اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته تا کنون 70درصد کل مطالبات کشاوزان هرسینی پرداخت شده است و مابقی تا پایان شهریور ماه پرداخت می‌شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین در بحث حمایت های صورت گرفته از کشاورزان در بحث کاشت، داشت و برداشت افزود: کلیه نهاده های شیمیایی جهت تغذیه،مبارزه با آفات و علف های هرز در اختیار کشاورزان منطقه قرار گرفته است و کارگاه های آموزشی در این خصوص برگزار شده است.

 

وی تصریح کرد: محصولات آبی در قالب کشاورزی قراردادی و محصولات دیم در قالب طرح جهش تولید توسط کارشناشان مربوطه به صورت کامل پشتیبانی  شده است.