امام جمعه هرسین:

هر کشوری که از ادبیات انقلابی ایران تبعیت کرد به اقتدار رسید

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31386|17:13 - 1402/04/02
نسخه چاپی
هر کشوری که از ادبیات انقلابی ایران تبعیت کرد به اقتدار رسید
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: هر کشوری که به شیطان بزرگ اعتماد کرد آسیب دید و هر کشوری که از ادبیات انقلابی ایران تبعیت کرد به اقتدار رسید که نمونه بارز آن سوریه است.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته در سخنانی اظهار داشت:  یکی از آغازین شعارهای انقلاب اسلامی شعار نه شرقی نه غربی بود،  برخی ها می گویند با وجود این شعار ها امروز ما غرب را رها کرده و به سمت شرق رفته ایم که روزی قراردادهای مثل ترکمنچای را بر ما تحمیل کردند.

 

امام جمعه هرسین افزود: در پاسخ به این شبهه باید گفت که خود ما در شرق قرار داریم و این به این معنی نیست که دور تا دور کشور را حصار بکشیم مثل جزیره‌ای که با دنیا ارتباط نداشته باشد،  نه شرقی نه غربی به معنای رفع وابستگی و اعلام تمامیت ارضی ماست و اینکه حیثیت ما آسیب نبیند والا همکاری و تعامل دوسویه باید مد نظر باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: همین افرادی که این شبهات را مطرح می‌کنند همان هایی هستند که ایراد می گرفتند و می گفتند که جمهوری اسلامی با کسی سر سازگاری ندارد،  سوال این است که آیا دنیا فقط در آمریکا و چند کشور خارجی خلاصه می شود.

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه اظهار داشت: بعد از ۱۷ سال رئیس جمهور چین به ایران سفر کرده است و بعد از ۱۳ سال رئیس جمهور ما به سوریه سفر کرده است اینها پیام اقتدار در منطقه را دارد، ما نشان دادیم که دنیا به امریکا و چند کشور اروپایی ختم می شود.

 

خطیب جمعه هرسین افزود: البته طبیعی است که کسانی که مذاکرات را گره می زدند به اینکه دیپلماسی جواب نمی دهد تا ما از خواسته های خود کوتاه نیایم این کجا و گفتمان کنونی کجا، این گفتمان کنونی است که آمریکا اروپا و آلبانی را تهدید می‌کند که باید منافقین دچار آشفتگی بشوند،  دیپلماسی اگر بر مبنای اقتدار نباشد کشورهای دیگر هیچ اعتمادی به ما نمی کنند.

 

وی تصریح کرد: چقدر تحقیر آمیز است که امریکا برجام را پاره کند واروپا به وعده‌های خود عمل نکند بعد ما هنوز منتظر مذاکره بمانیم تا برجام دو و سه را رقم بزنیم و چقدر تحقیر آمیز است که به مسئولان عالی رتبه ما درسفرش سوخت و بنزین ندهند،  با شیطان زورگو از دره مذاکره نمی شود وارد شد، کسانی که آب آشامیدنی را به برجام گره می زدند و می گفتند عده‌ای زبان دنیا را بلد نیستند آیا زبان دنیا این بود که هرچه بدعهدی کردند ما عقب نشینی کنیم و نقد بدهیم و به نسیه خود هم عمل نکنند.

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه اظهار داشت: خدا نکند که انسان دچار تفکر غرب گرایی و خودتحقیری بشود بشود و دستش به سوی کدخدا دراز شود،  خواستند ایران دچار انزوا بشود ولی روز به روز اقتدار کشور بیشتر میشود.

 

امام جمعه هرسین افزود: هر کشوری که به شیطان بزرگ اعتماد کرد آسیب دید و هر کشوری که از ادبیات انقلابی ایران تبعیت کرد به اقتدار رسید که نمونه بارز آن سوریه است.

 

وی خاطرنشان کرد: زمانی می توانیم در میدان دیپلماسی قوی باشیم که بتوانیم در میدان دفاعی به روز باشیم،  دشمن اگر ببیند که طرف مذاکره از خودش قوی تر است تن به مذاکره می دهد مایه تاسف است است که برخی ازمسئولین ما در گذشته پیام از سر ضعف می دادند،  تا زمانی که این ادبیات در دولتمردان ما باشد دشمن هم طمع می‌کند و گستاخ تر می شود.

 

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع فرهنگ ازدواج آسان  اظهار داشت: لازم است که خود ادارات در این موضوع پیش قدم باشند، هنوز برخی از کارمندان ما مجرد هستند، مسئولان ما در بحث جوانی جمعیت جلسه برگزار می کنند ولی خودشان تک فرزند هستند زمانی می توانیم به مردم توصیه کنید که خودمان عامل باشیم.

 

امام جمعه هرسین ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط جهاد کشاورزی در بحث نظارت بر نانوایی ها افزود: در بازدیدی که از 30 نانوایی شهرستان انجام شد تخلفاتی از قبیل عدم رعایت ساعات پخت و کیفیت پخت مشاهده می شد که نیاز است بازرسی‌ها دقیق تر انجام شود.