مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه :

امروز توسعه پایدار و فرهنگ به هم وابسته اند/ مجتمع فرهنگی تالار ملل هرسین سال آینده افتتاح میشود

سرویس: فرهنگیکد خبر: 29095|18:23 - 1396/10/22
نسخه چاپی
امروز توسعه پایدار و فرهنگ به هم وابسته اند/ مجتمع فرهنگی تالار ملل هرسین سال آینده افتتاح میشود
مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امروز توسعه پایدار و فرهنگ به هم وابسته اند اگر فرهنگ ها درست شود خیلی از مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی مرتفع میشود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام جعفری مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: فرهنگ به تأیید تمام منابع علمی، تاریخی به معنی باورها، عقاید، اندیشه ها ، افکار و آنچیزی است که در اندیشه ما راجع به عالم هست که منشأیی برای رفتار و کردار میباشد.

 

وی افزود: همه چیز جامعه ما به فرهنگ بر میگردد، امروز توسعه پایدار و فرهنگ به هم وابسته اند اگر فرهنگ ها درست شود خیلی از مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی مرتفع میشود.

 

مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد:  ارشاد اسلامی و اداراتی از این دست صرفاً متولی ابزارهای فرهنگی هستند نه خود فرهنگ ، فرهنگ آن نتیجه ای است که از باورها و ارتباطات ما تأثیر می پذیرد.

 

جعفری در ادامه اظهار داشت: شهرستان هرسین از نظر ظرفیت های فرهنگی وضعیت خوبی دارد و مجتمع فرهنگی (تالار ملل) در ورودی شهر در دست ساخت است که بودجه آن از محل سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه تأمین میشود و پیش بینی می شود تا سال آینده افتتاح شود.

 

وی افزود:  مجموع طرح های در دست انجام در سطح استان 7پروژه میباشد که با راه اندازی این طرح ها سرانه فضای فرهنگی و هنری استان از 15سانتیمتر به 45سانتیمتر خواهد رسید.

 

مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوان در هرسین تصریح کرد: هرسین امروز در حوزه کتابخوانی پیشتازترین شهرستان است ، به خصوص در حوزه قرآنی یکی از شهرستان های موفق با ظرفیت بالا و برگزاری کلاس های آموزشی خوب است و این را مدیون سابقه معنوی هرسین هستیم.

 

جعفری در پایان از برگزاری جشنواره نمایشی با موضوع آسیب های اجتماعی در ماه های آینده خبر داد و اظهار داشت: جشنواره نمایش های خیابانی با موضوع آسیب های اجتماعی علی رغم دوبار تأخیر در ماه های پایانی سال در شهرستان هرسین برگزار میشود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد