مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفتگو با دیوانگاه:

از سال آینده مسابقات قرآنی در هرسین به صورت مستقل و شهرستانی برگزار می شود/طرح ساخت شبستان امامزاده مهدی(ع) هرسین آماده و در مرحله تعیین پیمانکار است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 27383|08:30 - 1395/11/17
نسخه چاپی
از سال آینده مسابقات قرآنی در هرسین به صورت مستقل و شهرستانی برگزار می شود/طرح ساخت شبستان امامزاده مهدی(ع) هرسین آماده و در مرحله تعیین پیمانکار است
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: طرح ساخت شبستان امامزاده مهدی(ع) هرسین آماده و در مرحله تعیین پیمانکار است.

حجت الاسلام عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاهدر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهبا اشاره به لزوم توسعه فعالیت های قرآنی در شهرستان هرسین اظهار داشت: هرسین دارای پیشینه قوی در عرصه فعالیت های قرآنی است و جا دارد در این شهرستان به دلیل وجود مشکلات فرهنگی و اجتماعی که عمدتأ ناشی از بیکاری است جلسات قرآنی تقویت شود که با اینکار می توان آینده و باورهای دینی را حفظ کرد.

 

ایشان افزود: در حال حاضر بیش از 50 جلسه قرآنی در سطح شهرستان برگزار می شود که این از برکات انقلاب اسلامی است و علی رغم اینکه تا کنون برنامه ای در خصوص شناسایی حافظان کل قرآن صورت نگرفته است انتظار داریم که اینکار انجام شود و جلسه ای مختص این عزیزان برگزار شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد:در بحث مسابقات قرآنی استانی از بدو ورود بررسی هایی انجام شد و متوجه شدیم که در چند شهرستان از جمله هرسین تا کنون مسابقات قرآنی به صورت مستقل برگزار نشده است و تأکید کردیم که در سال آینده این موضوع لحاظ شود و مسابقات در هرسین به صورت مستقل برگزار شود.

 

حجت الاسلام عباسیان در خصوص بحث توسعه و ساخت شبستان امامزاده مهدی(ع) هرسین اظهار داشت: چند سالی است که پیگیر این موضوع هستیم که قدمی در بحث امامزاده شهرستان برداشته شود که موفقیتی حاصل نشد تا اینکه این توفیق ایجاد شد که در استان کرمانشاه مسئولیت پیدا کردیم و تصمیم گرفتیم طرح ویژه ای برای امامزاده مهدی(ع) هرسین داشته باشیم.

 

وی افزود: در این خصوص یکی از معماران بنام کشور به اسم مهندس طوسی را که چند صحن آستان قدس رضوی را طراحی کرده است را به هرسین دعوت کردیم و در معیت ایشان از محل امامزاده بازدید صورت گرفت و طرح بسیار خوبی را در حدود 16هزار متر مربع را در نظر گرفت.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این طرح یک کار استانی و در واقع یکی از بهترین کارهایی است که در سطح کشور انجام می شود که طرح اولیه آماده و ماکت آن ساخته شده است و قرار شد با همکاری امام جمعه شهرستان یک نفر به عنوان مسئول اجرای کار معرفی شود.

 

حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت: در حال حاضر در مرحله تعیین پیمانکار هستیم و احتمالاً ظرف یک هفته آینده این کار اجرایی شود و در این زمینه نیازمند همکاری خیرین و همدلی مردم در ساخت این شبستان هستیم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد