تیغ نامهربانی بر ریه های یک شهر؛

فرماندار هرسین: نبود پلاک برای درختان موجب قطع آن ها توسط برخی افراد شد/ شهردار موظف به پیگیری از طریق دستگاه قضایی شده است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 27217|09:12 - 1395/10/27
نسخه چاپی
فرماندار هرسین: نبود پلاک برای درختان موجب قطع آن ها توسط برخی افراد شد/ شهردار موظف به پیگیری از طریق دستگاه قضایی شده است
شهرستان هرسین گفت: یکی از مشکلات ما در هرسین این است که علی رغم داشتن درختان کهنسال فراوان در شهرستان این درختان فاقد پلاک هستند و این موضوع باعث شده که افرادی نسبت به قطع این درختان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،در روزهای گذشته بود که سایت محلی دیوانگاه خبری در خصوص برخی از اتفاقات صورت گرفته در مدیریت شهری هرسین منتشر کرد که در آن تاکید می شد برخی از درختان این شهر قطع شده اند.

 

 

دیوانگاه نوشته بود: پارک جنگلی سراب هرسین با قدمتی بیش از سه هزار سال از جمله قدیمی ترین پارک های طبیعی کشور است که با آغاز به کار دور جدید اعضای شورای شهر هرسین و ارائه طرح های بدون پشتوانه و صرفأ دهن پر کن دچار آسیب جدی شد.

 

گزارش کامل را در اینجا بخوانید(کلیک کنید)

 

در این میان فرماندار شهرستان هرسین اخیرا در گفتگویی که با دیوانگاه داشته به موضوع قطع اشجار پارک شهر هرسین نیز اشاره کرده است.

 

  امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین در گفتگو بادیوانگاهدر خصوص آخرین وضعیت پیگیری پروژه پارک شهر اظهار داشت: از بدو ورود به شهرستان خیلی پیگیر پارک شهر بودیم و حتی امسال هم اعتبارات خوبی برای پارک در نظر گرفته شد اما باعث تأسف است که به جای اینکه مرحله به مرحله گمانه زنی و تخریب صورت گیرد تمام محوطه پارک تخریب شده است و این از کج سلیقگی پیمانکار و شهردار وقت بوده است.

وی افزود: ناظر بر اجرای این طرح میراث فرهنگی بوده است که به دلیل طرح سنگینی که برای این منطقه در نظر گرفته شده بود پیمانکار توان اجرای آن را ندارد.

 

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: در این راستا دو کار صورت گرفت، اول اعتبارات لازم برای سال آبنده جهت اتمام کلی طرح در نظر گرفته شد و دوم آقای نیک کردار معاون عمرانی استانداری از پارک بازدید کرد و در تماسی که با رئیس میراث فرهنگی استان و شهردار هرسین انجام شد پیگیر موضوع شد.

 

شاه آبادی در ادامه اظهار داشت: در این بین مشخص شد فردی که قبلا به عنوان پیمانکار برای اجرای طرح در نظر گرفته شده بود یک ناظر وایسته به میراث بوده و میراث می توانست این فرد را در نظر نگیرد وی با این اوصاف اینکه وضعیت پارک تا عید ساماندهی شود بعید به نظر می رسد.

 

وی افزود: امیدواریم در سال آینده اعتبارات جدید در نظر گرفته تخصیص یابد و پیمانکار هم به سرعت کار خود را انجام دهد که در صورت تعلل پیمانکار خلع و پیمانکار جدیدی جایگزین می شود.

 

فرماندار هرسین در خصوص وضعیت قطع اشجار پارک شهر هرسین خاطرنشان کرد: گزارشی به ما داده شد مبنی بر اینکه تعداد 15الی 30درخت در پارک شهر هرسین بریده شده است که موضوع به شهرداری و کمیته قطع اشجار بر می گردد.

 

شاه آبادی اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در هرسین این است که علی رغم داشتن درختان کهنسال فراوان در شهرستان ولی این درختان فاقد پلاک هستند و این موضوع باعث شده که افرادی نسبت به قطع این درختان اقدام کنند.

 

وی در پایان افزود: مسئله قطع اشجار بسیار مهم است و در جلساتی که در این خصوص برگزار شده شهردار موظف به پیگیری از طریق دستگاه قضایی شده و دادستان هم قول مساعد داده اند که با متخلفین برخورد قانونی شود که این پرونده در دست پیگیری است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد