در راستای سلسله برنامه های افتخار محله ، آبروی کوچه/

یادواره شهدای سرداران شهید خدامروت گلی و شهید علی فرج کاظمی در هرسین برگزار شد+تصویر

سرویس: جهاد و شهادتکد خبر: 26534|11:35 - 1395/08/05
نسخه چاپی
یادواره شهدای سرداران شهید خدامروت گلی و شهید علی فرج کاظمی در هرسین برگزار شد+تصویر
با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان و خانواده های معظم شهدا یادواره شهدای سرداران شهید خدامروت گلی و شهید علی فرج کاظمی در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان و خانوده های معظم شهدا و در راستای اجرای سلسله برنامه های افتخار محله ، آبروی کوچه یادواره شهدای سرداران شهید خدامروت گلی و شهید علی فرج کاظمی در هرسین برگزار شد.

 

سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین در این مراسم ضمن تقدیر از حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و مسئولین شهرستان اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن شهدا زنده اند و نزد ما روزی می خورند و به اعتبار آبرویی که شهدا دارند امروز ما در این مکان دور هم جمع شده ایم.

 

وی افزود: شهدای ما هر آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و با بصیرت و اخلاص و شناخت در جبهه ها حضور یافتند و خون خود را نثار کردند تا درخت انقلاب تناور گردد.

فرمانده سپاه ناحیه هرسین خاطرنشان کرد: امروز سه عامل  ولی فقیه، وحدت مردم و حضور در صحنه ها باعث پایداری نظام شده است که انشالله همیشگی خواهد بود اما مشاهده می شود که برخی جریانات سیاسی داخل کشور و استکبار جهانی  موضوع وحدت مردم را هدف گرفته اند.

 

در ادامه حاج مولاداد رشیدی از فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به بیان خصوصیات و خاطراتی از شهیدان علی فرج کاظمی و شهید خدامروت گلی پرداخت و اظهار داشت این دو شهید خصوصیاتی نزدیک به هم داشتند و هر دو هم در سن نوجوانی به جبهه اعزام شدند .

وی در بیان ویژگی های بارز اخلاقی شهید علی فرج کاظمی افزود: چطور می شود که یک انسان بعد از مدت کوتاهی که وارد جبهه می شود مورد توجه مسئولین و فرماندهان قرار می گیردو تا رده فرماندهی پیش می رود علی رغم اینکه اداره کردن چند نفر هم در میدان جنگ کار بسیار دشواری است.

 

این یادگار دوران مقدس در ادامه خاطرنشان کرد: این قبیل افراد نخبگان زمان خود بودند و این نخبگی در زمینه نظامی و ذفاع مقدس ظهور و بروز پیدا کرد، این عزیزان به واقع از سرداران جنگ هستند.

 

حاج مولاداد رشیدی اظهار داشت: شهید کاظمی بنا به قولی از همرزمانش دارای ظرفیتی بالا در زمینه نظامی بودند و از سال 1359تا 1363مسئولیت های سختی را برعهده داشتند و کارهای بزرگی انجام دادند و در واقع تمام خصوصیات یک فرمانده لایق را داشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زندگی نامه و خصوصیات اخلاقی شهید خدامروت گلی افزود: این شهید گرانقدر در سال 1359به جبهه اعزام شد و پدر و دو برادر جانباز ایشان از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: از خصوصیات بارز این شهید این بود که در شناسایی های  که با هم می رفتیم به جزییات زیاد توجه می کرد و این ژرف نگری یکی از رموز موفقیت ایشان بود.

 

حاج مولاداد رشیدی اظهار داشت: در عملیات بازی دراز بچه های هرسین حضور فعالانه داشتندو با وجود سختی موقعیت استقرار دشمن خط پدافندی دشمن شکسته شد با وجود اینکه دشمن برای حفظ ارتفاعات بازی دراز توان زیادی گذاشته بود.

 

وی در ادامه افزود: ما در آنزمان خمپاره های زمانی که دشمن استفاده می کرد برای اولین بار بود که می دیدیم و در شرایطی که نه پناهگاه و نه سنگری وجود داشت شهید گلی به بچه ها روحیه می داد و برای آنها شوخی می کرد،

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در دوران 17ماهی که در منطقه کنار ایشان بودم چیزی به اسم ترس در وجودش دیده نمی شد و همیشه با روحیه بشاش به بچه ها برخورد میکرد.

 

بیان خاطرات توسط خواهر زاده شهید علی فرج کاظمی و برادر شهید گلی و همچنین قرائت مداحی با نوای دلنشین کربلایی محمد مهدی دستمزد از جمله دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

در پایان با حضور مسئولین و خانوده های معظم شهدا از کتاب زندگینامه شهید گلی با عنوان استوای خاک و خورشید با نویسندگی آقای رضا رشیدی رونمایی شد.

 

گفتنی است این برنامه به همت حوزه مقاومت امام علی (ع) شهرستان هرسین برگزار شد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد