حجت الاسلام باقری :

همه ما نسبت به تربیت نسلی که هویت دار و مستقل باشد وظیفه داریم/ مسئولین در برابر دشمن از خود ضعف نشان ندهند.

سرویس: اجتماعیکد خبر: 24237|17:25 - 1395/02/17
نسخه چاپی
همه ما نسبت به تربیت نسلی که هویت دار و مستقل باشد وظیفه داریم/ مسئولین در برابر دشمن از خود ضعف نشان ندهند.
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: همه ما نسبت به تربیت نسل آینده که هویت دار و مستقل باشد وظیفه داریم چرا که قوی بودن کشور به داشتن نیروها و جوانان انقلابی و با غیرت است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری  امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه ( میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار و همچنین میلاد حضرت ابولفضل العباس(ع)و امام سجاد (ع) و روز جانباز )اظهار داشت در خصوص امام سجاد(ع) مطالبی که بیان شده بیشتر در خصوص ابعاد معنوی و عرفانی زندگی آنحضرت است و کمتر کسی به روش سیاسی امام سجاد پرداخته است.

وی افزود حتی برخی از مورخین القاء می کنند که که آنحضرت به دلیل بیماری از مسائل اجتماعی و سیاسی به دور بوده است و این دیدگاه حقیقتأ ظلم است در حق این امام شجاع و بهترین دلیل برای دفاع از این موضوع وجود خطبه های افشاگرانه بعد از واقعه کربلا در کوفه و شام می باشد.

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز خاطرنشان کرد حضرت عباس(ع) بزرگ جانباز تاریخ لقب گرفت و فداکاری و ایثارگریش در تاریخ ثبت شد و ما بایستی قدردان ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس باشیم.

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت جانبازان الگوهای مقاومت و ثروت عظیمی برای انقلاب هستند و هنوز هم در حال مبارزه هستند.

وی در خصوص دیدار های اخیر رهبر معظم انقلاب با کارگران، فرهنگیان، مسئولین نظام و رئیس جمهور کره جنوبی افزود در دیدار معظم له با معلمان نکات مهم و اساسی را بیان فرمودند که اگر آموزش و پرورش هزینه ای می کند اسمش را نگذاریم ضرر باید آن را سرمایه گذاری نامید چرا که هر چه قدر برای معلمین و آموزش و پرورش سرمایه گذاری شود ذخیره ای برای آینده است..

امام جمعه شهرستان هرسین خاطرنشان کرد نکته دوم این است که معاونت پرورش آموزش و پرورش کار قابل قبولی ارائه نکرده است و باید مداومت و تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت رهبر معظم انقلاب در این دیدار دو نکته اساسی را مورد بحث قرار دادند.

وی افزود مسئله اول اینترنت و فضای مجازی است که برخی ها به معنای واقعی در فضای مجازی زندگی می کنند و بی توجهی از این مقوله خسران آور است و به قول رهبری معتقد به حذف آن نیستیم بلکه باید به درستی مدیریت شود.

امام جمعه شهرستان در ادامه تصریح کرد دومین مورد روحیه انقلابی است، همه ما نسبت به تربیت نسل آینده که هویت دار و مستقل باشد وظیفه داریم چرا که قوی بودن کشور به داشتن نیروها و جوانان انقلابی و با غیرت است.

حجت الاسلام باقری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص خلیج فارس اظهار داشت دشمن از آن طرف دنیا می آید و در خلیج فارس رزمایش برگزار می کند دریغ از اینکه ما حرفی بزنیم و عکس العملی از خود نشان دهیم، خیلی از کشورهایی که از لحاظ نظامی و انسانی از ما خیلی ضعیف تر هستند متأسفانه دارند برای ما پررویی می کنند و دریغ از یک مشتی که توی دهن اینها زده شود.

وی افزود این تذکرات بیشتر از اینکه خطاب به آموزش و پرورش باشد هشداری برای مسئولین بود که در برابر دشمن از خود ضعف نشان ندهند.

خطیب جمعه شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد عربستان سعودی نزدیک به یک سال است که یمن را به خاک و خون کشیده است اما در طرف مقابل از امریکا نشان حافظ صلح دریافت می کند و از طرفی ایران که همیشه یاری گر کشورهای مظلوم بوده حامی تروریسم معرفی می شود این رفتار دوگانه غربی هاست.

حجت الاسلام باقری با اشاره به آغاز دور جدید بارندگی ها و گل آلود شدن دوباره آب شهرستان اظهار داشت سریال گل آلود شدن آب هرسین همچنان ادامه دارد و از طرفی قبض های چند برابری آب هم به دست مردم رسیده است آیا باید پول آب گل آلود از مردم گرفته شود.

وی افزود باران یک نعمت الهی است ولی چرا باید این نعمت برای شهرستان های همجوار یک نعمت و برای ما نغمت باشد، انتظار می رود مسئولین به این سریال یک ماهه آلودگی آب در شهرستان خاتمه دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد