حجت الاسلام باقری :

کسانی که امروز ایران را متهم می کنند دستشان تا مرفق به خود مسلمانان منطقه آغشته است/سلامت مردم خط قرمز است و نباید آنرا سیاسی کرد

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 24052|22:18 - 1395/02/03
نسخه چاپی
کسانی که امروز ایران را متهم می کنند دستشان تا مرفق به خود مسلمانان منطقه آغشته است/سلامت مردم خط قرمز است و نباید آنرا سیاسی کرد
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: اگر کسی تذکر می دهد و انتقاد می کند مسئولین ناراحت نشوند و متهم نکنید که اینها ضد دولت هستند و امنیت شهر را بر هم می زنند چرا که سلامت مردم شوخی بردار نیست و خط قرمز است و نباید آنرا سیاسی کرد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ایام معنوی اعتکاف اظهار داشت این برنامه در حقبقت مانور معنوی مردم و مخصوصأ جوانان است و در شهرستان هرسین هم امسال حدود 500نفر معتکف شده اند.

وی افزود انشاالله که این تعداد افراد که هر کدام نماینده یک خانواده هستند بتوانند پس از اتمام این ایام و بازگشت به آغوش خانواده جامعه را متحول کنند.

امام جمعه شهرستان در ادامه ضمن تشکر از کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان و خیرین محترم و متولیان امردر برپایی این مراسم معنوی خاطرنشان کرد انتظار می رفت ارگان های فرهنگی شهرستان نیز در برگزاری این مراسم همکاری لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش رو داشتن آغاز عملیات غرور آفرین بازی دراز اظهار داشت در آستانه عملیات بازی دراز هستیم و در این زمینه برگزاری یادواره شهدای بی سیم چی را در روز چهارشنبه این هفته داریم که انتظار می رود مردم پر شور تر در این مراسم شرکت کنند.

وی افزود از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مردم تصمیم جدی گرفتند که با تکیه بر ولایت مطلقه فقیه نظام سیاسی کشور خود را تعیین کنند و از همان زمان مردم با این انتخاب دست رد بر سینه مستکبرین عالم زدند.

خطیب جمعه شهرستان در ادامه خاطرنشان کرد به جرم این اراده پولادین و ایستادگی و پیشرفت متأسفانه همواره مورد آماج حملات و توطئه های سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی بوده ایم و هنوز هم ادامه دارد و هدف اول استکبار از این کار فروپاشی نظام و با وجود شکست در این مرحله در هدف دوم به دنبال تغییر رفتار و ذائقه مردم نسبت به نظام هستند.

حجت الاسلام باقری اظهار داشت متأسفانه برخی از کشورهای منطقه هم از طریق بحث حقوق بشر و محکوم کردن حزب الله دارند بر روی ایران فشار می آورند.

وی در ادامه افزود کسانی که امروز ایران را متهم می کنند دستشان تا مرفق به خود مسلمانان منطقه آغشته است و علت این همه دشمنی فقط به خاطر ایستادگی و پیشرفت در زمینه های مختلف است.

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد متأسفانه پشت پرده همه این توطئه ها عربستانی است که فجایع منا، یمن و حمایت از داعش و تکفیری ها در منطقه را برای مسلمانان به وجود آورده است و در سال های اخیر هم توطئه هایی را هم بر علیه ایران داشته است و دستگاه دیپلماسی ما هم بایستی در برابر این توطئه ها هوشیارانه عمل کند.

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی اظهار داشت متأسفانه در روزهای گذشته مصوبه ای ضد ایرانی داده اند که ایران باید به امریکا غرامت پرداخت کند و برخی از سیاستمداران ما هم که گول در باغ سبز امریکایی ها را خورده بودند هم هر روز حرف های ضد و نقیضی در مورد برجام می زنند.

وی افزود بیش از صد روز است که از اجرای برجام می گذرد و  امروز حتی برخی از دولتی ها اذعان دارند که چیزی از این برجام ندیدیم و البته ما هم تا به حال چیزی از این آفتاب تابان دولت ندیده ایم.

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به ظرفیت های شهرستان در بحث اقتصاد مقاومتی تصریح کرد انشاالله که هم مردم و هم مسئولین این بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و از صنایع کوچک حمایت کنند.

حجت الاسلام باقری اظهار داشت در بحث مشاغل کوچک هرسین به عنوان شهر گلیم ایران معروف است ولی متأسفانه بیشترین بیکاری را دارد و ما می توانیم با توسعه این هنر صنعت در شهرستان هم در خصوص آقایان و هم در خصوص خانم ها اشتغالزایی داشته باشیم.

وی با اشاره به پیش رو داشتن هفته شوراها افزود وضعیت شورا در کل کشور متأسفانه به صورت یک معضل در آمده است و علت هم خوب اجرا نشدن آن است و ما از اول تا به حال خیری از این شورا ندیده ایم.

خطیب جمعه شهرستان در ادامه خاطرنشان کرد در هرسین هم وضعیت شوراها از این قاعده مستثنی نیست و با وجود گذشت سه سال از عمر این دوره شوراها هنوز مشکلات عدیده در شهرداری، فضای سبز، آسفالت معابر و ...را داریم و معلوم نیست که این مشکلات کی تمام میشود.

حجت الاسلام باقری در خصوص آب شرب شهرستان اظهار داشت نزدیک به بیست روز است که از این معضل در شهرستان می گذرد که شیکه بهداشت تازه قانع شده اند که این آب مشکل دارد و سوال این است که چرا از اول اعلام نکرده اند تا مردم گرفتار نشوند.

وی افزود اگر کسی تذکر می دهد و انتقاد می کند مسئولین ناراحت نشوند و متهم نکنید که اینها ضد دولت هستند و امنیت شهر را بر هم می زنند چرا که سلامت مردم شوخی بردار نیست و خط قرمز است و نباید آنرا سیاسی کرد که اگر من مسئول بگویم در هرسین وضعیت چنین است نمره من در استان پایین می آید.

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد نکته دیگر اینکه مسئولین این مدت واقعأ زحمت کشیده اند و پیگیر مشکلات مردم بوده اند ولی این مشکل سال های قبل هم وجود داشته آیا نبایستی چا ره ای اساسی برای این معضل اندیشیده شود.

حجت الاسلام باقری در پایان اظهار داشت تقاضای ما از مسئولین رده بالای استان و نمایندگان فعلی و آینده شهرستان این است که این قضیه را برای همیشه حل کنید که اگر در طول این چند سال همین یک مشکل را از هرسین حل می کردید ثوابش بیشتر بود.