حجت الاسلام جعفری :

تنها شاخصه های نیروهای مسلح ما در مقایسه با سایر کشورها مکتبی بودن آنهاست

سرویس: سیاسیکد خبر: 23938|23:57 - 1395/01/27
نسخه چاپی
تنها شاخصه های نیروهای مسلح ما در مقایسه با سایر کشورها مکتبی بودن آنهاست
امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: تنها شاخصه های نیروهای مسلح ما در مقایسه با سایر کشورها مکتبی بودن آنهاست

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام جعفری امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن بیان مطالبی در خصوص حسن خلق در وجود انسان اظهار داشت حضرت علی (ع) خطاب به فرزند خود امام حسن(ع) فرمودند از پدرت چهار چیز را به یادگار داشته باش، اول اینکه بزرگترین ثروت عقل است،دوم، بزرگترین فقر نادانی است، سوم، بزرگترین تهدیدها تکبر است و چهارم بزرگترین و کریم ترین نسب حسن خلق و اخلاق خوب است.

وی افزود نسبت خانودگی خوب است ولی حضرت علی(ع) در این روایت می فرماید بهترین نسبی که مردم به واسطه تو را تکریم می کنند حسن خلق است.

امام جمعه موقت شهرستان در ادامه با اشاره به شعار سال خاطرنشان کرد هر ساله رهبر معظم انقلاب با توجه به اصول و نیازمندیهایی موجود در زمینه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، اسامی را برای هر سال انتخاب می کنند و امسال نیز به اسم سال اقتصاد مقاومتی عمل و اراده نامگذاری کرده اند.

حجت الاسلام جعفری در خصوص دیدار مسئولین نظام و قرارگاه اقتصاد مقاومتی با رهبر انقلاب اظهار داشت معظم له در این دیدار به نکاتی اشاره کردند(اول اینکه به امریکا نمی شود اطمینان کرد، دوم، مسئولین نظام همدلی و همزبانی را حفظ کنند، سوم، فرماندهی قرارگاه اقتصاد مقاومتی باید به معنای واقعی کلمه مدیریت شود و چهارم، گرفتاریها و مشکلات و موانع در کشور وجود دارد ولی می طلبد که مسئولین نظام در سال اقتصاد مقاومتی برای رفع کمبودها برنامه ریزی کنند.

وی  با اشاره به دیدار رئیس جمهور قزاقستان با رهبر انقلاب افزود معظم له در این دیدار فرمودند امریکا در مبارزه با تروریسم صادق نیست و نمونه بارز آن همین کمک به داعش در عراق و سوریه است.

خطیب جمعه موقت شهرستان در خصوص دیدار فرماندهان ارشد نظامی کشور با رهبر انقلاب تصریح کرد تنها شاخصه های نیروهای مسلح ما در مقایسه با سایر کشورها در مکتبی بودن آنهاست و نیروهای نظامی باید بنیه دفاعی و معنوی نیروهای تحت امر را تقویت و ارتقاء دهند.

حجت الاسلام جعفری در ادامه با اشاره به مناسبت های پیش رو و سالروز ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران  اظهار داشت در قانون اساسی کشور برای هر کدام از نیروی مسبح وظایفی تعیین شده و وظیفه ارتش دفاع از تمامیت ارضی است و وظیفه سپاه پاسداران دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن استو

وی افزود هر چند که از تشکیل سپاه چند دهه می گذرد ولی به حمدالله در هر جایی که قدم گذاشته است سربلند و پیروز بوده است و امروز هم فرمان امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج بیست میلیونی محقق شده است.