حجت الاسلام باقری :

همه چیز نظام باید مورد تأیید، تأکید و هشدار و نظارت رهبری باشد/ فناوری هسته ای دلیل روشنی بر عملی شدن اقتصاد مقاومتی است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 23746|21:42 - 1395/01/20
نسخه چاپی
همه چیز نظام باید مورد تأیید، تأکید و هشدار و نظارت رهبری باشد/ فناوری هسته ای دلیل روشنی بر عملی شدن  اقتصاد مقاومتی است
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: همین فناوری هسته ای دلیل روشنی است بر اینکه ما می توانیم اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بحث جایگاه ولایت فقیه اظهار داشت در خصوص ولایت فقیه سه دیدگاه وجود دارد دیدگاه اول یک نگاه سطحی و تشریفاتی است و اینکه رهبر جامعه اسلامی یک رهبر ارشادی است و بیشتر متوجه دین و معنویت مردم است افرادی که اینگونه دیدگاهی دارند معمولأ بعد از مدتی با ولی فقیه زاویه می گیرند.

 

وی افزود دیدگاه دوم نگاه جناحی و گروهی است بعضی ها می گویند ولی فقیه متعلق به یک جناح خاصی است یا اظهار ونظر های رهبری خطاب به فلان جناح است این در حقیقت ظلم به رهبری و نباید تقلیل داد و عظمت رهبری را پایین آورد، تمام موضعگیری های رهیری  خطاب به عموم مردم است.

 

خطیب جمعه شهرستان نگاه سوم را مبتنی بر آموزه ها و متون دینی عنوان کرد و خاطرشان کرد این دیدگاه از دو نگاه قبلی برتر است در این دیدگاه همه چیز نظام باید مورد تأیید، تأکید و هشدار و نظارت رهبری باشد، چرا که اساس و قوام و اقتدار کشور و جامعه اسلامی در گرو اقتدار رهبری است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت نعمت رهبری یک نعمت بی بدیل برای نظام است که به برکت مجاهدت امام(ره) و مردم به ما عطا شده است و از اول انقلاب تا به حال برکات فراوانی برای نظام داشته است.

 

وی افزود شکرگذاری این نعمت به آن است که اول، بشناسیم و باور کنیم که ولایت فقیه در امتداد ولایت اهل بیت(ع) است دوم اعتماد و اطمینان به اینکه ولی فقیه خیر مردم را می خواهد و سوم تبعیت محض از دستورات و در نهایت جدی گرفتن هشدارهای رهبری است.

 

امام جمعه شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال خاطرنشان کرد امسال سال امتحان مسئولین و مردم است، گزارش دادن، سخن گفتن کافی است الان نوبت عمل است مردم کار و تلاش و معیشت می خواهند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به بیستم فرودین سالروز قطع رابطه آمریکا به ایران  اظهار داشت امام خمینی (ره) فرمود اگر کارتر یک کار خوب در طول عمرش کرده باشد همین قطع رابطه با ایران است که سبب شد ما روی پای خود بایستیم.

 

وی در خصوص برجام افزود باید دید امریکا از این بدعهدی ها دنبال چه چیزی است آیا غیر از این است که کشوری مطیع، ضعیف و زبون می خواهند که به قول رهبری هر کشور زفرتی بخواهد به ما زور بگوید نتوانیم از خود دفاع کنیم.

 

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به تحریم های جدید امریکا بر علیه ایران تصریح کرد ما از دشمن چیزی غیر از دشمنی انتظار نداریم و کارش همین برعهدی هاست اما تعجب ما از برخی ها  در داخل کشور است که متأسفانه هنوز نمی خواهند باور کنند.

 

حجت الاسلام باقری ضمن تبریک بیستم فروردین روز فناوری هسته ای اظهار داشت همین فناوری هسته ای دلیل روشنی است بر اینکه ما می توانیم اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم.

 

وی افزود ما در خیلی از میدان ها موفق بودیم اگر به همانطور که به جوانان در اداره کردن جنگ اطمینان کردیم امروز هم به جوانان اعتماد کنیم مسئولین بقین بدانند که ضرر نخواهند کرد.

 

امام جمعه شهرستان هرسین ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب و همچنین با اشاره به چهلم هنرمند انقلابی زنده یاد فرج الله سلحشور خاطرنشان کرد شهرستان هرسین هنرمندان متعهد زیادی در همه زمینه ها از جمله شعر و ادب، نویسندگی ، تئاتر و طنز،خوشنویسی و از همه مهمتر هنر گلیم بافی دارد.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت گلیم بافی به عنوان شاخص ترین هنر شهرستان هرسین ظرفیت خوبی برای اجرایی کردن بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال جوان است.

 

وی افزود چندین بار است که به مسئولین تأکید می کنیم که از این ظرفیت استفاده کنید و از کاری که با اندک سرمایه می تواند اشتغال ایجاد کند حمایت کنند و در نهایت اینکه بایستی دیدگاه مردم هرسین هم نسبت به هنر تغییر کند.