حجت الاسلام باقری در آخرین نماز جمعه سال 94در هرسین:

از جمله ضعف های دولت در سال 94عدم پیشرفت لازم در زمینه علمی و فرهنگی بود/ آنچیزی که کشور را از خطرات حفظ می کند روحیه انقلابی داشتن است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 23429|20:38 - 1394/12/28
نسخه چاپی
از جمله ضعف های دولت در سال 94عدم پیشرفت لازم در زمینه علمی و فرهنگی بود/ آنچیزی که کشور را از خطرات حفظ می کند روحیه انقلابی داشتن است
امام جمعه شهرستان هرسین در آخرین خطبه نماز جمعه سال 94گفت: آنچیزی که کشور را از خطرات حفظ می کند روحیه انقلابی داشتن است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسی در آخرین نماز جمعه سال 94با اشاره به فرا رسیدن سال جدید اظهار داشت در آستانه سال نو و بهار طبیعت و زیبایی ها هستیم و بازار دید و بازدید ها و تبریکاتی که مردم به همدیگر می گویند رونقی می گیرد و این تبریکات در واقع به معنی برکت دادن است.

وی افزود هر چیزی ظاهر و باطنی دارد و هر دو هم مکمل و لازمه همدیگر هستند، در ایام عید مهمانی ها، دور هم جمع شدن ها در واقع ظاهر کار است و باطن آن این است که افرا توانمد و ثروتمند فامیل مخفیانه به کمک فقرا و نیازمندان فامیل بروند و نکته دوم جوانان و نوجوانانی هستند که از لحاظر علمی و دینی شبهاتی دارند و افراد باسوادتر می توانند در این دور هم جمع شدن ها رفع ابهام کنند، نکته دیگر اینکه مردم مساجد و امامزاده ها را خالی نکنند و این ایام را فقط به تفریح و دید و بازدید نگذرانند.

خطیب جمعه شهرستان در ادامه خاطرنشان کرد از دیگر نکات مورد توجه در این ایام رفع گرفتاری زندانیان نیازمند، رفع اختلاف ها، دیدار با خانواده شهدا و همسریابی برای جوانان است.

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت سال 94با همه شادی ها و غم ها و سختی ها و امیدها و دست آوردها گذشت و انشاالله که سال آینده با عنایت حضرت ولی عصر(عج) سال خوبی برای ملت ایران باشد.

وی افزود از جمله غم ها و سختی های سال 94فقدان و از دست دادن تعدادی از یاران و صدیقان نظام و انقلاب و همچنین فاجعه دردناک منا و شهدای مدافع حرم بود.

 امام جمعه شهرستان در ادامه با اشاره به بحث نفوذ و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه خاطرنشان کرد متأسفانه با وجود اینکه بارها رهبری انقلاب در خصوص بحث نفوذ تذکر داده اند اما برخی از مسئولین چشم خود را بسته اند و نمی خواهند واقعیت های موجود را ببینند.

حجت الاسلام باقری در ادامه و در خصوص مسائل ناخوشایند سال 94اظهار داشت از جمله مسائل ناخوشایند دولت در سال 94عدم پیشرفت لازم در زمینه علمی و فرهنگی بود و از این لحاظ سال خوبی برای کشور نیود.

وی در خصوص امید ها و نقاط قوت سال 94افزود افزایش قدرت نفوذ در منطقه و حتی در جهان، دستگیری متجاوزان امریکایی، رونمایی از توان موشکی کشور، انتخابات و مشارکت 62درصدی مردم از جمله نقاط قوت در سال گذشته بود.

خطیب جمعه شهرستان در با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با اعضای خبرگان رهبری و دیدار با طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد خلاصه کلام رهبری در این دیدار ها انقلابی ماندن ، انقلابی عمل کردن و انقلابی فکر کردن بود و آنچیزی که کشور را از خطرات حفظ می کند روحیه انقلابی داشتن است.

حجت الاسلام باقری در ادامه در خصوص مشکلات اقتصادی موجود در کشور اظهار داشت امروز اقتصاد ما دولتی است و 80درصد اقتصاد دست دولت است و اگر اقتصاد دست مردم می بود ما ایتقدر تحریم نمی شدیم و زحمات و دستاوردهای هسته ای خود را به خاطر رفع تحریم های اقتصادی از دست نمی دادیم.

وی افزود ملاک سنجش انقلاب اسلامی انقلابی ماندن یا نماندن است، خیلی از بزرگان ما جزء انقلابیان بودند اما آیا امروز هم تفکرات قبلی را دارند و در خط امام(ره) حرکت می کنند.