حجت الاسلام باقری :

حضور همه طیف های سیاسی در عرصه انتخابات نشانه رقابتی بودن آن بود/دولت در بحث اقتصاد مقاومتی فقط ظاهرسازی می کند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 23381|16:56 - 1394/12/21
نسخه چاپی
حضور همه طیف های سیاسی در عرصه انتخابات نشانه رقابتی بودن آن بود/دولت در بحث اقتصاد مقاومتی فقط ظاهرسازی می کند
خطیب جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: حضور همه طیف های سیاسی در عرصه انتخابات نشانه رقابتی بودن آن بود و اگر کسی ادعا کند که تک قطبی برگزار شده این یک دروغ است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تشکر از حضور ارزشمند و پرمعنای مردم در انتخابات اظهار داشت  در هرسین بیش از 90درصد و در کل کشور حدود 62درصد شرکت داشته اند و وقتی ما در دنیا بررسی می کنیم در کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند خیلی حضور باشد 30تا 40درصد در انتخابات شرکت می کنند.

 

وی افزود نکته دیگر سلامت انتخابات است،به حمدالله انتخابات های ما از اول انقلاب سالم ترین انتخابات بوده است و حتی کسانی هم که در سال 88 انتخابات نظام اسلامی را زیر سوال بردند در همین انتخابات خودشان آمدند و رأی دادند و این به معنی خط بطلان بر ادعای تقلب خود است.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد در هرسین فاصله نفر اول و دوم 12هزار رأی بوده آیا کسی می تواند ادعا کند که تقلبی صورت گرفته است، شاید معدود تخلفاتی هم وجود داشته باشد ولی اینکه بیاییم و آبروی شهرستان را ببریم و در تریبون رسمی نظام اسلامی بگوییم در حوزه انتخابیه ما مردم رأی خود را فروخته اند این به معنی زیر سوال بردن شرافت مردم و این 55هزار رأی آنهاست.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت نظام اسلامی ، مردم  و کلیت انتخابات را زیر سوال نبرید، برخی ها هم بیانیه می دهند و از واژه های نامتعارف همچون رأی پاک و انتخابات کثیف استفاده می کنند نباید به خاطر معدود تخلف صورت گرفته که تأثیری در جریان انتخابات نداشته 55هزار رأی مردم را زیر سوال برد.

 

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان انتخابات افزود به حمدالله شورای نگهبان، فرماندار و اجرائیات کار خود را به خوبی انجام دادند.

 

خطیب جمعه شهرستان در ادامه با اشاره به بحث امنیت در انتخابات خاطرنشان کرد امروز در اطراف ما کشورهایی وجود دارد که در حال جنگ هستند و ما در کشور خود سالم ترین و امن ترین انتخابات را برگزار می کنیم و این جای تقدیر از نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و اجرایی دارد.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بحث رقابتی بودن انتخابات اظهار داشت حضور همه طیف های سیاسی در عرصه انتخابات نشانه رقابتی بودن آن بود و اگر کسی ادعا کند که تک قطبی برگزار شده این یک دروغ است و نمونه بارز آن نتایج انتخابات در نقاط مختلف کشور است.

 

وی افزود برخی بزرگان سیاسی ما درست صحبت کنند و مردم را تقسیم نکنند که در تهران فلان طیف رأی آورد و در شهرستان ها فلان طیف دیگر چرا که در صحنه انتخابات بحث احترام به قانون و آرای مردم مطرح است.

 

امام جمعه شهرستان هرسین در ادامه خاطرنشان کرد برخی ها هم می گویند تندروها رأی نیاوردند و میانه روها رأی آوردند، این حرف غلط است و رهبری بارها فرمودند که این حرف دشمن است.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت نکته دیگر بحث رعایت اخلاق است که به حمدالله کاندیداها در جریان انتخابات اخلاق را رعایت کردند و ما هم ضمن تبریک به منتخب مردم شهرستان از اینکه اخلاق انتخاباتی را رعایت کردند تشکر کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با اعضای مجلس خبرگان فرمودند نمایندگان، دولت و مسئولین سه وظیفه دارند اول اقتصاد معیشت و اشتغال است، دوم بحث اقتصاد مقاومتی و سوم موضوع فرهنگ است.

 

خطیب جمعه شهرستان در خصوص اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد نزدیک به دو سال و نیم است که رهبر انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند اما دریغ از یک گوش شنوا و فقط ظاهرسازی است.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت آمار اشتغال در کشور تعجب آور است می گویند بالای یک میلیون شاغل شده اند ما که در بطن جامعه هستیم چیزی ندیده ایم.

 

وی در ادامه با اشاره به بحث فرهنگ افزود نمایندگان و مسئولین کشور بیایند و گزارشی بدهند که برای فرهنگ و دین مردم چکار کرده اند اگر چند هیئت مذهبی در شهرستان هم کار نکنند مسئولین تعطیل هستند.

 

امام جمعه شهرستان در پایان  در خصوص برگزاری موفقیت آمیز رزمایش موشکی سپاه پاسداران که طی روز های گذشته برگزار شد اظهار داشت باعث افتخار و غرور است که ما موشک هایی با برد 2هزار کیلومتر را در اختیار داریم که می توانیم با یک اشاره رهبر معظم انقلاب اسرائیل را محو کنیم.