حجت الاسلام باقری:

مهمترین موضوع در انتخابات بحث حضور مردم است/ چرا با وجود اینکه مردم به بلوغ سیاسی رسیده اند هنوز از روی احساس و قومیتگرایی رأی می دهند

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 23027|15:18 - 1394/11/28
نسخه چاپی
مهمترین موضوع در انتخابات بحث حضور مردم است/ چرا با وجود اینکه مردم به بلوغ سیاسی رسیده اند هنوز از روی احساس و قومیتگرایی رأی می دهند
رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان هرسین گفت: هنور برخی از مردم بر اساس احساسات و بحث های قومیتی رأی می دهند چرا با وجود اینکه مردم به بلوغ سیاسی رسیده اند هنوز به این شیوه رأی می دهند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین و رئیس شورای عالی بسیح شهرستان در جمع بسیحیان و مسئولین ادارات و ارگان های شهرستان با اشاره به خدمات بسیج در انقلاب اسلامی اظهار داشت بسیج در همه عرصه ها کمک حال نظام انقلاب و دولت ها بوده است همچنانکه در قانون اساسی وظیفه سپاه حقظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاورهای آن است بسیج نیز به تبع آن از این قاعده مستثنی نیست.

 

وی در خصوص انتخابات اظهار داشت در موضوع انتخابات چند مسئله مهم وجود دارد که مهمترین آنها بحث حضور مردم است و در این راستا نظام اسلامی دو رکن اساسی دارد اول: صفاتی است که یک حاکم اسلامی باید داشته باشد و رکن دوم پذیرش مردم است چرا که این مردم هستند که می دانند قدرت را در کجا قرار دهند.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد اگر این صندوق های انتخابات نباشد قدرت در مملکت ما چطور باید جابجا شود خیلی از مشکلات به واسطه همین صندوق ها برطرف می شود و این اراده و حکومت مردم بر مردم است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت مسئله دیگر چالش های اساسی است که در بحث انتخابات برای نظام ایجاد می شود و بستر مهمی برای نفوذ دشمن می شود که نمونه آنرا در انتخابات گذشته می توان دید اگر ما بیدار نباشیم و نامزدها مواظب نباشند بستری برای فتنه ای دیگر می شود.

 

وی افزود یکی از چاش های سیاسی ما در بحث انتخابات موضوع رقابت است که به جای اینکه بر اساس اصول اسلامی باشد امروز رقابت بر سر قدرت است و نشانه آن این است که به هر دری برای کسب رآی می زنند.

 

رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان خاطرنشان کرد دومین چالش سیاسی دو قطبی شدن جامعه است نامزد هایی که می روند و وعده می دهند و در فلان مجلس تمام خدمات 37ساله نظام را زیر سوال می برند و می گویند تا حالا برای شما کاری صورت نگرفته و در واقع بین نظام و مردم فاصله و اختلاف می اندازند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت با توجه به روند اجرای برجام و فراهم شدن بستر مناسب برای نفوذ ، دشمن می خواهد با دو قطبی کردن جریانات سیاسی کشور، نفوذ در مراکز تصمیم گیری، ایجاد بدبینی نسبت به عملکرد نهاد های نظارتی می خواهند از این راه ها به بدنه نظام نفوذ کنند.

 

وی افزود بعد از این مدت که از عمر انقلاب می گذرد هنور برخی از مردم بر اساس احساسات و بحث های قومیتی رأی می دهند چرا با وجود اینکه مردم به بلوغ سیاسی رسیده اند هنوز به این شیوه رأی می دهند.

 

رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان خاطرنشان کرد کاندیداها بدانند چطور دارند تبلیغ می کنند هنوز بعد از این همه سال نماینده طوری تبلیغ می کند که انگار مردم نمی دانند وظیفه یک نماینده چیست.

در ابتدای این جلسه نیز سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین کلیاتی در خصوص برنامه های یک ساله دفتر راهبردی ارائه کرد و اظهار داشت شورای بسیج شهرستان 6کارگروه دارد که در طول این یک سال 48جلسه برگزار کرده و عمده اهداف و دستور کار جلسات در راستای مرتفع کردن دو مشکل اسای شهرستان یعنی اعتیاد و اشتغال بوده است.

 

نایب رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان در ادامه با اشاره به بحث انتخابات و قرائت تأکیدات و منویات رهبر انقلاب در خصوص انتخابات اظهار داشت با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هستیم لازم ایت که منویات معظم له را چراغ راه خود قرار دهیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد