رئیس دانشکده حضرت زینب(س):

امروز غربی ها به دنبال نفوذ در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام هستند

سرویس: سیاسیکد خبر: 22849|10:44 - 1394/11/20
نسخه چاپی
امروز غربی ها به دنبال نفوذ در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام هستند
رئیس دانشکده حضرت زینب(س) در نشست گفتمان انقلاب اسلامی در هرسین گفت: امروز غربی ها به دنبال نفوذ در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام هستند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، معصومه حاج حسینی  ر(در نشست گفتمان انقلاب اسلامی در هرسین اظهار داشت: یکی از ارکان اندیشه های امام خمینی (ره) بحث توحید بود که بارها در کلامشان به شیوه های مختلف بر آن تأکید شده بود.

 

رئیس دانشکده حضرت زینب(س) با اشاره به بحث انتخابات افزود: آنهایی که در عرصه های مختلف خدمت قصد الهی دارند باید برای رضای خدا کار کنند و مردم هم باید کسانی را به مجلس بفرستند که خداترس و باتقوا بوده و قصد خدمت به جامعه اسلامی را داشته باشند نه کسانی که بخواهند اهداف غرب را دنبال کنند.

 

رئیس دانشکده حضرت زینب(س(خاطرنشان کرد: تمام مترجمین و متشرحین غربی و شرقی معتقدند که امام خمینی(ره) نقطه مقابل ندارد، اگر به رسانه های دوران انقلاب توجه کنیم می بینیم که مردم از واژه امام استفاده می کردند ولی در مقابل رسانه های غربی از واژه آیت الله استفاده می کردند.

 

حاج حسینی در ادامه اظهار داشت: به فاصله کوتاهی از رحلت امام خمینی (ره) یک نفر در خطبه های نماز جمعه تهران گفت که ما نیاز نداریم با توجه به مقام امام خمینی(ره) به جانشین ایشان هم امام بگوییم و بهتر است از واژه رهبر استفاده کنیم و این در واقع اولین تیر خلاص را به انقلاب زدند.

 

وی افزود: امام دو واژه داشت که همیشه در سخنرای های خود از آنها استفاده می کرد یکی مستکبرین و دوم مستضعفین و شرق و غرب را کنار گذاشت،  امروز دارند این واژه ها را از صحنه خارج کنند و به جای استکبار می گویند قدرت های غربی و با این تئوری که باید با جهان تعامل داشت و وقتی ما قبول کردیم که امریکا قدرت جهانی است همان قضیه کن فیکون می شود.

 

رئیس دانشکده حضرت زینب(س(تصریح کرد: در مرحله بعدی آمدند و واژه استضعاف را هدف قرار دادند و گفتن:  مستضعفین آدم هایی هستند که نمی خواهند پیشرفت کنند و مباحث توسعه اقتصادی را مطرح کردند که ما بایستی برای خروج از این وضعیت با بین الملل ارتباط داشته باشیم و اجازه دهیم کشورهای غربی کالاهای خود را به ایران بیاورند و ما به یک کشور وابسته و مصرف گرا مبدل شویم.

 

حسینی گفت: امام دو واژه داشتند که در سخنرانی های خود به آنها اشاره می کردند و آن خواهر و برادر ایمانی بود بعد کم کم آمدند و روی این مسئله کار کردند و گفتند شهروند و همشهری و آنها را عوض کردند وقتی این مسئله مطرح بود یعنی اینکه امر به معروف واجب شرعی بود ولی با تغییر این واژه این موضع هم کم زنگ شد.

 

وی گفت: امروز غربی ها بعد از نفوذ فرهنگی به دنبال نفوذ سیاسی هستند و می خواهند در صورت ایجاد فرصت در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام نفوذ کنند.

 

حسینی تصریح کرد: مردم ما باید دستاوردهای نظام و انقلاب را در همه عرصه ها مطالعه کنند و برای قدم به قدم پیشرفت انقلاب باید دعا کنند.

 

رئیس دانشکده حضرت زینب(س(گفت: امروز دنیای غرب می گوید آنچیزی ما می خواهیم باید بشود و دنیای اسلام می گوید آنچیزی که برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسند.