حجت الاسلام قدمی :

مجلس خبرگان پشتوانه معنوی نظام است و جای سیاست بازی و هیاهوی رسانه ای نیست

سرویس: اجتماعیکد خبر: 22739|16:57 - 1394/11/16
نسخه چاپی
مجلس خبرگان پشتوانه معنوی نظام است و جای سیاست بازی و هیاهوی رسانه ای نیست
امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مجلس خبرگان یک نهاد جناحی و جای سیاست بازی و هیاهوی رسانه ای نیست که کسانی بیایند و این جایگاه با اهمیت را برای مردم جناحی جلوه بدهند بلکه یک پشتوانه معنوی برای نظام است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام قدمی امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به کلامی از امیر مومنان حضرت علی(ع) اظهار داشت حضرت علی(ع) فرمودند بندگان خدا بر حذر باشید از آن روزی که در آن روز اعمال محاسبه می شود چرا که خداوند برتمام اعمال ما آگاه است و باید سعی کنیم در آن روز خجالت زده نشویم.

 

وی با اشاره به دهه مبارکه فجر و تبریک این ایام  افزود علت گرامیداشت دهه مبارک فجر و ایام پیروزی انقلاب شکرگزاری از نعمت حکومت الهی، بیعت با روح بلند امام(ره) و بیعت با شهدای انقلاب اسلامی می باشد.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان در ادامه در خصوص جایگاه مجلس خبرگان رهبری در جامعه اسلامی  خاطرنشان کرد در نظام جمهوری اسلامی جایگاهی مهمتر از مجلس خبرگان نداریم و آن به دلیل تعیین رکن رکین انقلاب است.

 

حجت الاسلام قدمی اظهار داشت در هیچ نظامی مجلس خبرگان وجود ندارد و این در واقع همان نقطه مقابل نظام های مادی و فرق جامعه اسلامی با جوامع دیگر را نشان می دهد و مجلس خبرگان در واقع پشتوانه معنوی برای نظام است.

 

وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان و معیارهای انتخاب یک کاندید اصلح افزود مردم بایستی در انتخاب خود علاوه بر حداقل هایی که خود مجلس خبرگان برای کاندیداها معین کرده معیارها و شاخصه های خوبی را مد نظر قرار دهند که از همه مهمتر قدرت تشخیص به موقع می باشد چرا که خیلی ها بودند که در فتنه 88 تشخیص و موضعگیری به موقع نداشتند.

 

امام جمعه موقت شهرستان خاطرنشان کرد نکته دیگر خطاب به افرادی است که این نهاد را برای مردم یک جایگاه جناحی معرفی می کنند، مجلس خبرگان یک نهاد جناحی و جای سیاست بازی و هیاهوی رسانه ای نیست که کسانی بیایند و این جایگاه با اهمیت را برای مردم جناحی جلوه بدهند بلکه یک پشتوانه معنوی برای نظام است.

 

حجت الاسلام قدمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار شورای عالی امنیت ملی با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند مسئله امنیت از یک مسئله نظامی فراتر رفته و ابعاد آن گسترده تر شده و بایستی امنیت را در دیگر زمینه ها نیز مد نظر قرار داد.

 

وی افزود معظم له در این دیدار فرمودن که جهت گیری های این شورا بر اساس بیانات امام(ره) است و اینها در واقع خطوط نظام را ترسیم می کند و اگر کسی بخواهد از این خطوط خارج شود باید در مقابلش ایستاد.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان در خصوص هجمه های گسترده به نهادهای انقلابی مثل شرای نگهبان و نظر امام خمینی(ره) در این زمینه خاطرنشان کرد امام (ره) فرمودند انتقاد باید باشد ولی توطئه نه، اگر کسی در نظام اسلامی بخواهد نهاد های انقلابی را تضعیف کند جمهوری اسلامی او را تضعیف می کند.

 

حجت الاسلام قدمی در ادامه اظهار داشت شنیده می شود که برخی موضعگیریهایی می کنند و می خواهند نهاد های انقلابی همچون خبرگان را تضعیف کنند و این باعث شده که عربستانی که حتی مجلسی ندارد در خصوص دخالت در انتخابات ایران اظهار نظر کند و برخی از موضعگیریهای این افراد بوی فتنه می دهد.

 

وی افزود امام(ره) فرمودند همه باید معتقد با قانون باشند ولو اینکه قانون به نفع ما نباشد چرا که اختلاف و تفرقه در پی قانون شکنی ایجاد می شود و اگر امروز قانون شکسته شود دیگر هیچ وقت نمی توان به قانون عمل کرد.