حجت الاسلام باقری :

در جریان انتخابات ملاک پایبندی کاندیداها به قانون است

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 22556|16:55 - 1394/11/09
نسخه چاپی
در جریان انتخابات ملاک پایبندی کاندیداها به قانون است
خطیب جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: در جریان انتخابات ملاک پایبندی کاندیداها به قانون است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره با آغاز دهه مبارک فجر اظهار داشت آغاز 38بهار انقلاب اسلامی ایران خدمت همه ملت عزیز ایران به خصوص خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و همه کسانی که به نحوی دل در گرو تعالی نظام اسلامی دارند تبریک عرض می کنیم.

 

وی افزود علی رغم همه موانع و مشکلاتی که دشمنان بر سر راه این نظام و انقلاب قرار دادند ئلی به حول و قوه الهی می بینیم بعد از 38سال این انقلاب همچنان استوار و پابرجاست.

 

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به اهمیت مسئله نفوذ خاطرنشان کرد امروز مسئله نفوذ و توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است همچنانکه این موضوع هم در دوران امام خمینی(ره) نیز طرح بوده است اما خوشبختانه تا کنون نتوانسته اند راه به جایی ببرند چرا که پشتوانه اصلی این نظام بعثت پیامبر(ص)، غدیر ، عاشورا، و در نهایت انتظار فرج است.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت امروز انقلاب اسلامی ایران به الگویی برای کشورهای مسلمان و حتی جهان مبدل شده است و به فضل خداوند می رود که مهیا کننده زمینه برای ظهور حضرت حجت(عج) باشد.

 

وی در ادامه افزود راز موفقیت انقلاب اسلامی همان عوامل به وجود آورنده آن یعنی رهبری الهی، مردم متدین و مکتب متعالی است.

 

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به بحث انتخابات خاطرنشان کرد انتخابات تجلی حضور مردم و نماد مردمی بودن انقلاب است و بیانگر این مطلب است که اگر مردم در تمام صجنه ها حضور داشته باشند این نظام و این دین پیشرفت خواهند کرد.

 

حجت الاسلام یاقری رهنمودهای رهبر انقلاب در دو هفته گذشته و در بحث انتخابات را چراغ راه عنوان کرد و اظهار داشت مهمترین ملاک در جریان انتخابات پایبندی کاندیداها به قانون است، متأسفانه این روزها در فضای مجازی شاهد برخی خرده گیری ها از برخی شخصیت ها در رابطه با موضوع تأیید صلاحیت افراد کاندید شده توسط  شورای نگهبان هستیم.

 

وی افزود در این رابطه سخنان امام خمینی(ره) در مورد شورای نگهبان و اهمیت این جایگاه باید مورد توجه قرار گیرد، اگر امام(ره) را قبول داریم باید سخنانش را هم قبول داشته باشیم همان امامی که می فرماید میزان رأی ملت و مجلس در رأس همه امور است همان امام هم می فرماید کسانی که با رأی شورای نگهبان مخالفند مفسد فی الارض هستند.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد نماینده باید خود را سپر بلای مردم کند نه اینکه وقتی رأیش را گرفت برود و تا چهار سال دیگر بر نگردد، چند بار نمایندگان ما در دوره حضور خود با مناطق محروم و روستا ها سرکشی کرده اند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت یکی دیگر از شاخصه های یک نماینده داشتن روحیه انقلابی است، رهبر معظم انقلاب فرمودند من انقلابی ام نه دیپلمات، نماینده با روحیه انقلابی می تواند در مناطق محروم خدمت کند.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس بزرگ نماز و اهمیت نماز در زندگی انسان افزود اقامه نماز وظیفه همه ماست چرا که از لحظه تولد تا زمان مرگ همراه ماست.

 

خطیب جمعه شهرستان در پایان با اشاره به مشکلات کارگزان شهرداری هرسین در خصوص پرداخت نشدن معوقات آنها خاطرنشان کرد انتظار داریم فرماندار محترم و شهرداری نسبت به پرداخت حقوق عقب افتاده این افراد زحمتکش اقدام کنند