چالشی از نوع برخورد با منافقین؛ حسن نیت ایتالیا و فرانسه به کجا خواهد رسید؟

سرویس: سیاسیکد خبر: 22555|15:11 - 1394/11/08
نسخه چاپی
چالشی از نوع برخورد با منافقین؛ حسن نیت ایتالیا و فرانسه به کجا خواهد رسید؟

چالشی از نوع برخورد با منافقین"، با به سرانجام رسیدن پرونده هسته ای ایران و فرجام برجام شاهد فصل جدیدی از روابط کشورمان با اروپا بودیم که در همین راستا می توان به سفر رئیس جمهور کشورمان به ایتالیا و فرانسه اشاره کرد.
 

چالشی از نوع برخورد با منافقین؛ حسن نیت ایتالیا و فرانسه به کجا خواهد رسید؟


رقم خوردن این سفر و روابط جدید نشان از "پذیرش" های مختلفی دارد از بیشتر شدن تعاملات که برای نشان دادن حسن نیت می توان از راه های مختلف ورود پیدا کرد از جمله، برخورد با گروهک تروریستی منافقین که پایگاه و رفت و امد زیادی در این دو کشور دارند می تواند چالش خوبی باشد تا فرانسه و ایتالیا که در لفظ به خوبی از تروریسم اظهار انزجار می کنند، در عمل وارد میدان شوند.

گروهک تروریستی منافقین که دست اعضای آن به خون هزاران شهروند ایرانی آغشته است(17000) در سال‌های گذشته از لیست گروه‌های تروریستی خارج شده و آزادانه در اروپا در حال فعالیت است. این انتظار از فرانسه می‌رود که با گنجاندن این گروهک در لیست گروه‌های تروریستی به رویکرد سابق خود در قبال آنها برگردد و به فعالیت آنها در فرانسه پایان دهد.


"محمد‌جواد هاشمی‌نژاد” در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،   پیرامون ارتباط فرانسه با این گروهک گفت: فرانسه به لحاظ ظاهری در رابطه با برخورد با گروهک تروریستی منافقین تغییر رویکرد جدی نداده زیرا در گذشته هم که اتحادیه اروپا این گروهک تروریستی را از لیست گروه‌های تروریستی خود خارج کرده بود دولت فرانسه اعلام کرد که همچنان ما این گروهک را منافقین را تروریست می‌دانیم و به همه اعضای خود سپردیم که با این تشکیلات تروریستی ارتباط نداشته باشند.


دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان اینکه دولت فرانسه با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد، اظهار داشت: اگر موضع دولت فرانسه واقعی بود و با این اتهاماتی که دولت فرانسه متوجه منافقین کرده که درست هم است می‌توانست برخورد جدی‌تری و محکمی با این گروهک تروریستی داشته باشد و آنها را از فرانسه اخراج کند اما از طرفی شاهد آن هستیم که هیچ برخوردی با این گروهک تروریستی نمی‌شود و هیچ گروه فرانسوی هم همچون این گروهک اجازه چنین عملکردی در خاک این کشور را ندارد.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه دولت فرانسه طوری در قبال منافقین موضع‌گیری می‌کند گویا مقر این گروهک تروریستی جزیره‌ای، خارج از خاک فرانسه است، گفت: ما هرسال شاهد میتینگ‌ها و همایش‌هایی از سوی این گروهک تروریستی در خاک فرانسه هستیم و گروه‌های متفاوتی برای حمایت از این گروهک تروریستی در آن شرکت می‌کنند.


 

چالشی از نوع برخورد با منافقین؛ حسن نیت ایتالیا و فرانسه به کجا خواهد رسید؟


افشین علوی سخنگوی منافقین در فرانسه با افشای بخشی از این روابط  می گوید: از سال ۱۹۸۱ مناسبات خوبی را با دولت فرانسه برقرار کردیم و ارتباط منظمی با دستگاه ضد جاسوسی، وزارت کشور و ریاست جمهوری فرانسه داشتیم.

این عضو گروهک منافقین در ادامه گفت: دستگاه ضد جاسوسی هر ۱۵ روز یک بار، جلساتی را در مقر این نهاد با ما برگزار می کرد تا درباره آنچه که در ایران رخ می دهد به آنها گزارش بدهیم.

این افشاگری نشان می دهد دولت های فرانسه از زمان ورود منافقین به این کشور تاکنون همواره به دنبال استفاده از نقش مخرب و ضد امنیتی و کارکرد جاسوسی این گروه علیه ایران بوده است و دستگاه قضایی فرانسه نیز که به اذعان خود، با در اختیار داشتن حجم زیادی از مدارک درباره پولشویی منافقین و نقش تروریستی آنها، پرونده این گروهک را مختومه اعلام نموده، در راستای همان سیاست ها در حال حرکت است.


پیش از این نیز در سالهای گذشته شاهد اقدامی از سوی  پارلمان ایتالیا در حمایت از فعالیت های تروریستی بودیم که، به سرکرده گروهک تروریستی منافقین اجازه داد در این نهاد حضور یابد.

 

چالشی از نوع برخورد با منافقین؛ حسن نیت ایتالیا و فرانسه به کجا خواهد رسید؟


در مورد فعالیت های گروهک تروریستی منافقین در ایتالیا باید به ملاقات با افراد سرشناس و شرکت در کنگره ها و جلسات گروهی و حزبی و... که باعث مطرح نمودن نام این سازمان در این محافل و نزد این اشخاص می شود و پیشینه بالایی هم دارد، اشاره کرد.

 به عنوان مثال  در دی ماه سال 1365 به دعوت رسمی حزب سوسیال دموکرات ایتالیا یکی از اعضای منافقین (احمد فروغی) به رم رفت! وی در این سفر با "فرانکو نیکولاتزی" وزیر خدمات عمومی ایتالیا و دبیر کل حزب سوسیال دموکرات، سناتور "اسکیت روما" رئیس گروه سناتورهای سوسیال دموکرات در سنای ایتالیا که در کنگره شرکت داشتند دیدار کرد.

اعضای سازمان تروریستی منافقین شبکه گسترده‌ای در ایتالیا دارند، تا جایی که مریم رجوی(سرکرده گروهک تروریستی منافقین) در سال 2008 میلادی برای برگزاری یک کنفرانس خبری از طریق فرودگاه لئوناردو داوینچی وارد رم شد. در همان سال، آلبرتو برادانینی سفیر جدید ایتالیا در تهران در دیدار با مقامات ایرانی تأکید کرد که دولت ایتالیا گروه مجاهدین خلق را به عنوان یک گروه تروریستی می‌شناسد و موضع خود را در قبال این گروه تغییر نمی‌دهد.


گروهکی که به ملت خود خیانت می‌کند و منجر به شهادت 17 هزار نفر می‌شود و رژیم متجاوز بعث را در تجاوز به ملت خود کمک می‌کند، هیچ وقت نمی‌تواند دلسوز منافع غرب باشد.
 

دول اروپایی اگر قرار است تعاملات خود را با ایران بیشتر کنند، طبیعتاً باید نشانه‌‌هایی دال بر حسن نیت خود ارائه کنند که یکی از مهمترینِ آنها، شناسایی گروه مجاهدین خلق در فهرست گروه‌‌های تروریستی و محدودسازی و برخورد با آنها با بهره‌گیری از اهرم‌‌های حاکمیتی است.