حجت الاسلام قدمی :

علت اصلی و اساسی عقب نشینی دشمن در مذاکرات هسته ای مقاومت مردم بود/ برخی ها مرض بدبین کردن مردم به انتخابات را دارند//نیروی دریایی سپاه صلابت نظام را به رخ کشید

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 22396|16:45 - 1394/11/02
نسخه چاپی
علت اصلی و اساسی عقب نشینی دشمن در مذاکرات هسته ای مقاومت مردم بود/ برخی ها مرض بدبین کردن مردم به انتخابات را دارند//نیروی دریایی سپاه صلابت نظام را به رخ کشید
خطیب جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: برخی ها این مرض را دارند که می خواهند مردم را به انتخابات و عملکرد شورای نگهبان بدبین کنند اما پروسه انتخابات قانون خاص خود را دارد و شورای نگهبان به هیچ وجه تحت تأثیر این جریان سازی ها و غوغاسالاری ها قرار نخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام قدمی امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به روایتی از امیر مومنان علی (ع) در آخرین لحظات عمرشان اظهار داشت حضرت علی (ع) فرمودند از انسان هایی نباشیم که اعتقاد به آخرت دارند ولی عمل صالحی ذخیره نمی کنیم، اینکه انسان خود را در آستانه سفر آخرت ببیند مطمئنأ رفتارش اصلاح می شود.

 

وی با اشاره به توافق هسته ای و برجام افزود ما هم تشکر و خسته نباشید عرض می کنیم به تیم مذاکره کننده و رئیس جمهور محترم همچنانکه رهبر انقلاب در سخنان اخیر خود از این اقدام تشکر کردند اما در این بین چند نکته حائز اهمیت است و اینکه بعد از سالیان دراز رفع تحریم شده ایم و دشمن عقب نشینی کرده باید دید که چه عواملی باعث این عقب نشینی شده است.

 

خطیب جمعه موقت شهرسان در ادامه خاطرنشان کرد علت اصلی و اساسی مقاومت شما مردم بوده که با تحمل سختی ها دشمن را وادار به عقب نشینی کردید.

 

حجت الاسلام قدمی اظهار داشت دومین علت تلاش دانشمندان هسته ای بود همانطور که در این راه 4شهید هسته ای تقدیم شد و این ها کسانی بودند که توانستند این صنعت را در کشور بومی کنند و اگر امروز می بینیم که دشمن با وجود تلاش های فراوان نتوانسته به این دانش ما دست درازی بکند به دلیل بومی شدن آن بوده است و در نهایت هم تلاش تیم مذاکره کننده و دولت بوده است که امروز باعث این دستاورد شده است.

 

وی افزود نکته دیگر در بحث مذاکرات هسته ای این است که ما در مقابل این عقب نشینی دشمن تلفات سنگینی داده ایم اما برخی ها به دنبال این هستند که به مردم تلقین کنند که امریکا به ما لطف کرده است.

 

امام جمعه موقت شهرستان خاطرنشان کرد اگر دستاوردی هست به خاطر ایستادگی و مقاومت و مقابله این ملت بوده است این فرهنگ مقاومت را ما از پیامبر(ص) و سید الشهدا (ع) یاد گرفتیم اگر سیاستمداران ما می خواهند در عرصه جهانی موفق باشند باید به فرهنگ مقاومت برگزدند والا صرف میز و ماکره دستاوردی برای ما نمی آورد.

 

حجت الاسلام قدمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منویات اخیر رهبر انقلاب اظهار داشت باید مواظب خدعه و نیرنگ دشمن بود امریکا اگر بتواند نیرنگ می کند و تعهداتش را اجرا نمی کند.

 

وی در ادامه در خصوص بحث انتخابات و شاخصه های کاندیدای اصلح افزود از جمله شاخصه های کاندیدای اصلح این است که خود را وقف مردم و کشور کند و این امر را می توان از طریق کارنامه کاری کاندیدا مشاهده کرد.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان تصریح کرد از دیگر شاخصه های فرد اصلح این است که شعارهایی بدهند که عملی و قابل اجرا باشد متأسفانه ها برخی ها به واسطه قرار گرفتن در جمع و جو زدگی حرف هایی می زنند که هم مردم و هم خودشان می دانند که قابل اجرا نیست.

 

حجت الاسلام قدمی در ادامه با اشاره به تلاش برخی جریان ها در خصوص بدبین کردن مردم به انتخابات اظهار داشت در شبکه های اجتماعی و رسانه ها دیده می شود که برخی ها این مرض را دارند که می خواهند مردم را به انتخابات و عملکرد شورای نگهبان بدبین کنند اما پروسه انتخابات قانون خاص خود را دارد و شورای نگهبان به هیچ وجه تحت تأثیر این جریان سازی ها و غوغاسالاری ها قرار نخواهد گرفت.

 

وی با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از عملکرد نیری دریایی سپاه افزود جای تشکر دارد از عملکرد مقتدرانه نیروی دریایی سپاه در مواجهه به دشمن که انصافأ قدرت، هیمنه، صلابت و هویت نظام را نشان داد و امریکا را مجبور به عذرخواهی کرد که رهبر انقلاب فرمودند سیاسیون ما در عرصه جهانی باید همینطور رفتار کنند.