حجت الاسلام باقری در خطبه های نماز جمعه هرسین:

نهم دی نماد دشمن شناسی ، بصیرت و زمان شناسی ملت ایران است/لازمه خروج دولت از رکود اجرای اقتصاد مقاومتی است

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 21659|16:27 - 1394/10/04
نسخه چاپی
نهم دی نماد دشمن شناسی ، بصیرت و زمان شناسی ملت ایران است/لازمه خروج دولت از رکود اجرای اقتصاد مقاومتی است
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: روز در واقع نماد دشمن شناسی ، بصیرت، حضور و زمان شناسی و قبول شدن مردم و رد شدن برخی خواص است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به میلاد پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت ایام صلوات بر محمد(ص) . آل محمد است و پیامبر اکرم(ص) در این رابطه می فرماید افرادی در قیامت به من نزدیک تر هستند که بیشتر بر من صلوات بفرستند.

 

وی ضمن تبریک میلاد امام صادق(ع) افزود این امام بزرگوار به گردن ما خیلی حق دارد و در واقع شیخ الائمه است و دوران ایشان از جمله دوران رشد و شکوفایی تشیع است.

 

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) خاطرنشان کرد  تمامیت کار خوب و شایسته سه شرط دارد اول تعجیل در کار خیر، دوم کوچک شمردن عمل و سوم تستیر و مخفیانه بودن آن عمل است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت در کتب آسمانی و در سخنان پیغمبران تمامی ادیان بر یک موضوع تأکید شده است و آن وحدت است و آنچیزی که باعث شده در برخی از کشورهای اسلامی عقب بمانیم نبود وحدت است و این برای ما ننگ است که کشورهای اروپایی بیایند و برای سرنوشت کشورهای اسلامی ما تصمیم بگیرند.

 

وی در خصوص حماسه نهم دی و گرامی داشت این روز افزود چندین سال است که از این حماسه می گذرد و این روز در واقع نماد دشمن شناسی ، بصیرت، حضور و زمان شناسی و قبول شدن مردم و رد شدن برخی خواص است.

 

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به ثبت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان خاطرنشان کرد در این دوره ثبت نام ها زیاد است و به ازای هر صندلی 10نفر ثبت نام کرده اند و لذا هم خبرگان مهم است و انتخابات مجلس،  امروز اگر نظام اسلامی وفاق و وحدت داریم به برکت ولایت و رهبری است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت انتخابات مجلس هم مهم است و از فردا تأیید صلاحیت ها شروع می شود از طرفی مردم باید در دادن رأی دقت کنند و به دقت وضعیت کاندیداها را بر اساس لیاقت و صلاحیت بررسی کنند

 

وی با اشاره به بحث برجام و تحریم اخیر امریکا افزود در بحث برجام که تشکر می کنیم از همه عزیزانی که زحمت کشدیند تا پرونده پی ام دی بسته شد اما در طرف مقابل وقتی رهبری شرط می کند اگر تحریم جدیدی بر علیه ایران به هر نحوی باشد برجام باید تعطیل شد

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد اخیرأ رئیس جمهور امریکا 38کشور را تحریم کرده که اگر به ایران سفر کنند باید برای ورود به امریکا روادید بگیرند در این زمینه باید هوشیار بود و موضعگیری کرد چرا که آنها دارند ما را محک می زنند.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز نهضت سواد آموزی اظهار داشت در شأن نظام اسلامی نیست که بعد از این همه سال هنوز بی سواد و کم سواد داشته باشیم و انتظار می رود همه مردم و مسدئولین در جهت سوادآموزی کمک کنند.

 

وی با اشاره به وضعیت رکود در کشور که دامنگیر زندگی مردم هم شده اظهار داشت گرانی، تورم، تعطیلی تولید که امروز در شهرک های صنعتی وجود دارد،  کاهش قدرت خرید مردم ، افزایش روز افزون بیکاری ، بی حقوق ماندن خیلی از کارگرها ، کاهش ارزش پول ما، توقف مسکن مهر که متعلق قشر محروم جامعه بود،  به فروش نرفتن محصولات کشاورزی و آلودگی هوا از جمله مشکلاتی است که حل همه اینها در این است که دولت کمر همت برای اجرای اقتصاد مقاومتی ببندد و بیش از دو سال است که رهبر انقلاب در این زمینه تذکر می دهند و انتظار می رود که دولت در این زمینه تعلل نکند. چرا که چشم به خارج دوختن و واردات بی رویه چیزی را حل نمی کند.

 

امام جمعه شهرستان در خصوص مشکل تعطیلی بانک ملت در هرسین خاطرنشان کرد مردم شهرستان برای پرداخت یک قسط وام بایستی خطرات رفت و آمد و هزینه آن را متحمل شوند و انتظار از فرماندار به عنوان مدیر اجرایی شهرستان این است  که این مشکل را مرتفع کنند.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به مشکلات شهرداری و شورای شهر هرسین اظهار داشت انتظار می رود آقای فرماندار همچنانکه زحمات زیادی را در این زمینه کشیده اند همچنان پیگیر این قضیه باشند هر چند که این مشکلات به انتخاب مردم برمی گردد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد