بررسی ترکیب هیات اجرایی انتخابات در کرمانشاه؛

هیات "دولتی ها" به جای هیات اجرایی انتخابات/ بی اعتمادی دولت به صنوف، بازار و گرایشهای اصلی سیاسی

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 21557|13:00 - 1394/09/30
نسخه چاپی
هیات "دولتی ها" به جای هیات اجرایی انتخابات/ بی اعتمادی دولت به صنوف، بازار و گرایشهای اصلی سیاسی
نگاهی به هیات اجرایی انتخابات استان کرمانشاه نشان می دهد که دولت بی اعتمادی خاصی به اقشار مردمی ماتند صنوف و بازار و گرایشهای سیاسی اصلی در جامعه دارد.

به گزارش دیوانگاه، به نقل از مرصاد، هیات اجرایی انتخابات بر اساس قانون باید متشکل از 9 نفر معتمد مردمی به عنوان اعضای اصلی، پنج نفر معتمد علی البدل و سه نفر عضو اداری باشند.

 

معتمدین مردمی باید در بر گیرنده اقشار اصلی جامعه، گرایش های سیاسی اکثریت جامعه و ... باشد تا اعتماد عمومی لازم را در جریان انتخابات به خود جلب کنند.

 

این در حالی است که با نگاهی به ترکیب اصلی اعضای هیات اجرایی انتخابات در استان کرمانشاه سوالات مهمی به ذهن متبادر می شود که دولتی ها باید به آن پاسخگو باشند...

 

ترکیب هیات اجرایی انتخابات در استان کرمانشاه عملا به جای 8 نفر از معتمدین که باید نماینده بخش قابل قبولی از اقشار و گرایشها باشند درست مانند همان سه عضو اداری مستقل، کاملا اداری و دولتی هستند. یعنی به جای 8 نفر معتمد و سه نفر عضو اداری، همه اداری و دولتی و البته از یک جناح خاص هستند.

 

با نگاهی به اسامی خانم ها و آقایان عضو در هیات اجرایی در خواهید یافت که در کنار دادستان، مدیر کل ثبت احوال و فرماندار کرمانشاه که سه عضو ثابت اداری هستند، اعضای معتمدین مردمی نیز متشکل از مدیر کل آموزش و پروش استان کرمانشاه، مدیرکل بیمه سلامت و خدمات درمانی، یک مدیر سابق امور اراضی و دو فرماندار سابق همگی از یک جریان خاص هستند.

 

این یعنی هیات دولتی به جای هیات اجرایی.... از سوی دیگر بی اعتمادی دولت به صنوف و بازاریان و جای خالی آنها در هیات اجرایی و همچنین عدم اعتماد له گرایشهای سیاسی اصلی در استان که جمعیت قابل توجهی از مردم را تشکیل می دهند، عملکرد ضعیف استانداری و فرمانداری کرمانشاه را در این حوزه نشان می دهد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد