یک فعال سیاسی و استاد حقوق:

در صلاحیت هاشمی نیست که از شورای رهبری که مبنای حقوقی ندارد حرف بزند/ سران فتنه به خفیفترین شکل مجازات شدند/ سخنان رئیس جمهور موجب سوء استفاده بیگانه نشود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 21556|12:57 - 1394/09/30
نسخه چاپی
در صلاحیت هاشمی نیست که از شورای رهبری که مبنای حقوقی ندارد حرف بزند/ سران فتنه به خفیفترین شکل مجازات شدند/ سخنان رئیس جمهور موجب سوء استفاده بیگانه نشود
یک استاد حقوق دانشگاه گفت: مطرح کردن مباحثی مثل شورای رهبری برای آینده نظام مبنای حقوقی ندارد و با هدف تاثیر گذاری بر انتخابات خبرگان آینده است.

 به گزارش دیوانگاهبه نقل از مرصاد، در خصوص سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی پیرامون جایگزینی و جانشینی رهبری اظهار داشت: به موجب قانون اساسی، سازو کار لازم برای انتخاب و نظارت بر اقدامات مربوط به عملکرد رهبری تعیین شده است.

 

وی افزود: بنابراین وقتی مقام معظم رهبری با درایت، مدیریت، مقبولیت و روایی لازم کشور را از همه آسیب های داخلی و خارجی و توطئه و فتنه ها نجات داده است و جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار مبارزه اسلامی در منطقه است و از تدین، اسلام و مقررات اسلامی در غالب کشورهای اسلامی صیانت و حمایت می کند، پس  مطرح شدن این مباحث چه از سوی آقای هاشمی و هر مقام دیگری جایگاه و ضرورتی ندارد.

 

سلیمانی تاکید کرد: در شرایطی که از رهبری داهیانه مقام معظم رهبری برخوردار هستیم، مطرح شدن این سخنان ضرورتی ندارد.

 

این فعال سیاسی ادامه داد: این مباحث صلاحیت فردی نیست که بخواهیم در خصوص آن بحث کنیم.

 

وی تاکید کرد: این بحث ها موجباتی را ایجاد می کند که تزلزلی برای سوء استفاده چیان داخلی و خارجی فراهم کند.

 

سلیمانی با اشاره به اینکه بحث شورای رهبری در این شرایط اصلا مبنای حقوقی ندارد، تصریح کرد: من فکر می کنم که مطرح کردن این موضوع با هدف تاثیرگذاری بر روی انتخابات خبرگان رهبری بعدی است و اینگونه تلقی شود که خبرگان شرایطی برای این کار داشته باشند ولی به نظر من اصلا ضرورتی ندارد و باید سوال کرد که ضرورت این کار چیست.

 

وی تاکید کرد:  من به عنوان یک حقوق دان می گویم که این بحث را از لحاظ شرایط استحکام درون قدرت، قابلیت قدرت و حاکمیت قدرت نظام اسلامی ضروری نمی دانم. همچنین از نظر شرایط داخلی و خارجی کشور نیز این بحث ضروری نیست و موجبات تضعیف را فراهم می کند.

 

فتنه 88 طراحی بین المللی برای براندازی نظام بود

 

کاندیدای احتمالی مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه فتنه سال 88 را یک طراحی بین المللی و خارجی برای بر اندازی نظام می داند، گفت: استکبار فکر می کرد می تواند تخاصم 30 ساله خود را با نظام به سرانجام برساند و فضای داخلی را فراهم می بیند و می تواند از این فضا استفاده کند ولی اقدامات مدبرانه مقام معظم رهبری و تشخیص به موقع ایشان به نحوی عمل کرد که هم عوامل و سران فتنه اعم از کسانی که کاندیدا بودند و افرادی که در مقامات حکومتی از آنها حمایت می کردند، به عنوان خواص مشخص شد که چه کسانی هستند و چه اقداماتی انجام می دهند.

 

وی تاکید کرد: این افراد خواسته یا ناخواسته در شرایطی قرار گرفتند که حاکمیت نظام و اساس نظام را متزلزل می کرد. 

 

حسن سلیمانی تشریح کرد: وقتی مردم متوجه شدند که استمرار و ادامه این رفتار خیابانی به عنوان یک عامل و سبب برای عوامل خارجی مورد حمایت و هدایت برای براندازی می گیرد، قاطئانه در مقابل آن ها قرار گرفتند و در روز 9 دی صادقانه، عالمانه و آگاهانه از نظام اسلامی و مقام معظم رهبری دفاع کردند و سازماندهی براندازی را با مدیریت های داخلی و خارجی برملا کردند و زمینه ثبات و استحکام بیش تر نظام اسلامی را فراهم ساختند.

 

وی در خصوص سران فتنه داخلی گفت: این افراد آقایانی بودند که کاندیدا شدند. آقای موسوی، کروبی و ریاست جمهور سابق در داخل مورد سوء استفاده قرار گرفتند.

 

این فعال سیاسی تاکید کرد: در خارج هم آمریکا، انگلیس و دیگرانی که با آن ها همراهی داشتند، و همچنین رسانه های آن ها در این مسیر فعالیت می کردند.

 

این دانش آموخته حقوق در خصوص مبنای حقوقی حصر خانگی سران فتنه گفت: حصر از نظر مقررات قانونی ما ناشی از اقدام شورای امنیت ملی است و این شورا حق دارد در مورد مسائل مخل امنیت به نحوی که صلاح امنیت داخلی و خارجی کشور است، تصمیم بگیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: بنابراین بر اساس قانون اساسی اگر شورای امنیت ملی تصمیمی گرفت، آن تصمیم قابل اعمال است و محرومیت اجتماعی که کمترین شرایطی است که می شود برای اوضاع و احوال پیش آمده در نظر گرفت را انجام داد.

 

نباید برخی سخنان رئیس جمهور زمینه سوء استفاده رسانه های خارجی را فراهم کند

 

سلیمانی همچنین با اشاره به سخنان حجت الاسلام روحانی مبنی بر اینکه برخی نهادها اسلحه، رسانه و قدرت دارند و در این شرایط ابوذر و سلمان هم باشند فاسد می شوند، بیان کرد: مقام معظم رهبری یک رهنمود روشن و شفاف دارد مبنی بر اینکه هر گونه سیاه نمایی در هر شرایطی نسبت به نظام اسلامی توسط هر شخصی، هر قوه ای و  هر مقامی محکوم است و قابل دفاع نیست.

 

وی افزود: ما حق نداریم در هر شرایطی که هستیم از مقام و جایگاهمان به نحوی استفاده کنیم که منجر به سیاه نمایی در خصوص قدرت های نظام جمهوری اسلامی ایران شود و خوراکی برای رسانه های خارجی و بیگانگان تامین شود تا از آن سوء استفاده کرده و اعلام کنند در داخل نظام وحدت وجود ندارد.

 

این فعال سیاسی گفت: بنابراین هر شخصی اعم از حقوقی و حقیقی در هر مقامی و در هر لباسی باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشد و در شرایطی که در کشور های اطراف آشوب وجود دارد، از امنیت و وحدت داخلی خود را به نحوی صیانت کنیم که امکان سوء استفاده بر ذن هم فراهم نشود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد