حجت الاسلام باقری:

حوادث نیجریه از جنس سعودی، صهیونیستی است/ خواستار واکنش سریع و موثر کشورهای اسلامی در وقایع نیجریه هستیم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 21454|11:18 - 1394/09/28
نسخه چاپی
حوادث نیجریه از جنس سعودی، صهیونیستی است/ خواستار واکنش سریع و موثر کشورهای اسلامی در وقایع نیجریه هستیم
در پی حادثه کشتار بی رحمانه شیعیان در نیجریه و دستگیری رهبر شیعیان این کشور امام جمعه شهرستان هرسین در بیانیه ای خواستار واکنش سریع و موثر کشورهای اسلامی در وقایع نیجریه شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، در پی حادثه کشتار بی رحمانه شیعیان در نیجریه و دستگیری رهبر شیعیان این کشور امام جمعه شهرستان هرسین در بیانیه ای خواستار واکنش سریع و موثر کشورهای اسلامی در وقایع نیجریه شد.

در این بیانیه آمده است......

با تأسف فراوان این روزها شاهد حوادث تلخ و ناگواری از جنس سعودی، صهیونیستی در کشور نیجریه و به شهادت رساندن بی رحمانه شعیان این کشور و بی حرمتی به اماکن مقدسه دینی و دستگیری دبیر کل جامعه اسلامی و مرجع شیعیان نیجریه شیخ ابراهین زکزاکی هستیم.

در این حوادث قطعأ دست گروه هایی همانند تکفیری ها، سلفی ها و بوکوحرام دیده می شود و شنیدن این اخبار تأسف بار قلب هر انسان آزاده و حق طلبی را به درد می آورد.

این حملات و کشتارها در هنگامی اتفاق می افتد که شاهد رشد فزاینده مکتب اسلام میان مردم آن کشور ها هستیم و این بیانگر رشد معنوی و نفوذ دینی آنهاست.

کشورهای اسلامی بایستی هر چه سریعتر نسبت به این حوادث تلخ واکنش سریع و موثر نشان دهند و از حقوق پایمال شده مسلمانان نیجریه حمایت کنند و مقامات این کشور را به رسیدگی قاطع و مشخص شدن عاملان این اتفاق ناگوار  ملزم کنند