حجت الاسلام قدمی :

دست استکبار و صهیونیست در قضایای نیجریه دیده می شود/ محیط دانشگاه ها نباید به باشگاهی برای تبلیغات یک حزب خاص مبدل شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 21453|15:36 - 1394/09/27
نسخه چاپی
دست استکبار و صهیونیست در قضایای نیجریه دیده می شود/ محیط دانشگاه ها نباید به باشگاهی برای تبلیغات یک حزب خاص مبدل شود
امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: شیخ زکزاکی مروج افکار امامت و اهل بیت(ع)در افریقاست و دشمن از این یکپارچگی ترسیده و یقینأ دست استکبار و صهیونیست در این کار دیده می شود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام قدمی امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بحث قضاوت و رعایت انصاف در این مورد اظهار داشت رعایت انصاف در چند مورد تأکید شده که از آنجمله می توان به انصاف در تمجید و تعریف از افراد، انصاف در دوستی و دشمنی ها و انصاف در قضاوت در مورد دیگران اشاره کرد.

 

وی با اشاره به پشت سر گذاشتن ایام محرم و صفر و قدردانی از حضور مردم در مراسمات افزود در این مراسمات مردم سنگ تمام گذاشتند و این جای تقدیر دارد و باید سعی کنیم این عزاداری ها را حفظ کنیم.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان با اشاره 27آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر آیت الله مفتح خاطرنشان کرد مسئولین کشور از دل همین دانشگاها بیرون آمده اند اما باید توجه داشت دانشگاه می تواند سیاسی باشد ولی این محیط نباید به باشگاهی برای تبلیغات یک حزب خاص مبدل شود.

 

حجت الاسلام قدمی در ادامه با اشاره به مناسبت های پیش رو و تبریک آنها و همچنین در خصوص سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) خطاب به خانواده ها اظهار داشت باید ازدواج آسان در جوامع ما تحقق پیدا کند چرا که این امر زمینه پاک شدن جامعه از فساد را فراهم می کند و اگر بخواهیم جامعه ای عفیف داشته باشیم باید مسئله ازدواج آسان را ترویج دهیم.

 

وی در خصوص کشتار شیعیان در نیجریه و برخی کشورهای دیگر افزود به کرّات شنیده و دیده می شود که در کشورهای اسلامی به مسلمان و شیعیان حمله می کنند و برخی ها را به خاک و خون کشیده اند و اخیرأ هم به شیعیان نیجریه حمله کرده اند و رهبر مجاهد و مقاوم شیعیان نیجریه را زخمی کردند.

 

خطیب موقت شهرستان خاطرنشان کرد شیخ زکزاکی مروج افکار امامت و اهل بیت(ع)در افریقاست و دشمن از این یکپارچگی ترسیده و یقینأ دست استکبار و صهیونیست در این کار دیده می شود.

 

حجت الاسلام قدمی در ادامه اظهار داشت ما این حملات را به شدت محکوم کرده و خطاب به دولت نیجریه می گوییم که حملات خود را به مسلمانان و شیعیان متوقف کند و از وزارت امور خارجه هم درخواست می کنیم که با خطاب قرار دادن سازمان ملل و دیگر سازمان های حقوق بشری این قضایا را پیگیری کند.