حجت الاسلام باقری در خطبه های نماز جمعه هرسین:

امروز رمز پیروزی انقلاب اسلامی تبعیت از ولایت است/ دانشجو باید سیاسی باشد نه سیاست زده/ انتظار می رود وزیر علوم و نمایندگان مجلس تخلفات روز دانشجو را پیگیری کنند

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 21218|16:37 - 1394/09/20
نسخه چاپی
 امروز رمز پیروزی انقلاب اسلامی تبعیت از ولایت است/ دانشجو باید سیاسی باشد نه سیاست زده/ انتظار می رود وزیر علوم و نمایندگان مجلس تخلفات روز دانشجو را پیگیری کنند
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: انتظار می رود وزیر علوم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی کنند که چرا باید در این روز برخی افراد معلوم الحال و عوامل فتنه اجازه سخنرانی در دانشگاه ها داشته باشند و به تطهیر چهره زشت فتنه گران بپردازند و اعتراضی هم در این زمینه صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت رحلت جانگداز پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و با اشاره به فرا رسیدن شهادت امام علی ابن موسی الرضا(ع) اظهار داشت حضور امام رضا(ع) در ایران نه تنها برای افشای سیاست های خائنانه مأمون بود بلکه هدف بالاتر آن ایجاد حوزه های علمی و برقرای ارتباط با ایران و متمایل کردن آنها به تشیع با استفاده از فرصت ولایت عهدی بود.

 

وی افزود در واقعه غدیر پیامبر (ص) ولایت را معرفی کرد چرا که اسلام بدون ولایت ناقص می ماند و امروز هم رمز پیروزی انقلاب اسلامی توجه به ولایت است چرا که اسلام بعد از ائمه(ع) بار حکومت را بر دوش مجتهد جامع الشریط قرار داده است.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد بحث ولایت فقط جنبه قرآنی ندارند بلکه از لحاظ تعقلی هم قابل قبول است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به آخر ماه صفر و تشکر از تمام برگزار کنندگان برنامه های این ایام اظهار داشت با توجه به فرمایشات امام راحل(ره) ما هر چه داریم از محرم و صفر است.

 

وی افزود مردم از خرافاتی که در ایام آخرماه صفر در خصوص کوبیدن در مساجد و خانه وجود دارد پرهیز کنند چرا که این مطالب خرافه است و سنت پیغمبر نیست و بایستی کسانی که اینکار را انجام می دهند نهی از منکر کرد.

 

امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره با اتفاقاتی که در روز دانشجو در دانشگاه های کشور افتاد تصریح کرد مردم روز دانشجو را به عنوان روز استکبار ستیزی دانشجویان مومن و انقلابی می شناسند اما آنچیزی که ما امروز در دانشگاه ها می بینیم چیزی خلاف این موضوع است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت آیا امروز مسائل سیاسی و اجتماعی روز اسلام در دانشگاه ها بحث می شود یا زد و بندهای سیاسی و کشنکش های بر سر قدرت در آنجا صورت می گیرد، آیا این خیانت به دانشگاه نیست؟

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود دانشجو باید سیاسی باشد نه سیاست زده و نباید همه ارزش های انقلاب را با این جمله که دانشجو آزاد است زیر سوال ببرد.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد انتظار می رود وزیر علوم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی کنند که چرا باید در این روز برخی افراد معلوم الحال و عوامل فتنه اجازه سخنرانی در دانشگاه ها داشته باشند و به تطهیر چهره زشت فتنه گران بپردازند و اعتراضی هم در این زمینه صورت نگیرد.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه در خصوص بحث انتخابات اظهار داشت یکی از ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی بحث انتخابات و دمکراسی و آرای مردم است که همه مسئولیت هایی که در سطح کشور وجود دارد با رأی مستقیم یا غیر مستقیم مردم صورت گرفته است و باید سعی کنیم که این دوره هم انتخابات پرشوری داشته باشیم.

 

وی افزود در طول این دو ماهی که شورای محترم نگهبان در حال بررسی صلاحیت کاندیداها می باشد تمام هجمه ها به سمت این ارگان است که به حمدالله در این طول این دورانی که از انقلاب می گذرد تا کنون کسی نتوانسته بر نظر شورای نگهبان تأثیر بگذارد.