حجت الاسلام باقری در خطبه های نماز جمعه هرسین:

اربعین نماد هم نوایی و مهرورزی آحاد مردم با امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 21037|16:23 - 1394/09/13
نسخه چاپی
اربعین نماد هم نوایی و مهرورزی آحاد مردم با امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت:اربعین نماد هم نوایی و مهرورزی آحاد مردم به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است و فرصتی برای معرفی مذهب اهل بیت(ع) توسط پیروان آنها بود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان هرسین با اشاره به مناسبت های این هفته و تسلیت وفات حضرت محمد(ص) و همچنین شهادت امام حسن مجتبی اظهار داشت عزت و سربلندی محبوب انسان است همچنانکه آنحضرت از خداوند می خواهد که محبوب مردم باشد و عزت و سربلندی و محبوبت را در معصیت نکردن و تقوا پیشه کردن می داند.

 

اربعین نماد هم نوایی و مهرورزی آحاد مردم با امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است

وی در خصوص مراسم بزرگ اربعین حسینی افزود این مراسم با حضور ده ها میلیونی مردم در در اقسانقاط جهان و به خصوص در کربلای معلا برگزار شد و به گفته رهبرانقلاب این همایش عشق و ایمان است و تنها با توجهات خود اهل بیت (ع) است که مدیریت می شود.

خطیب جمعه شهرستان در ادامه خاطرنشان کرد اربعین نماد هم نوایی و مهرورزی آحاد مردم به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است و فرصتی برای معرفی مذهب اهل بیت(ع) توسط پیروان آنها بود.

حجت الاسلام باقری اظهار داشت جای تشکر دارد از ملت و دولت عراق که  واقعأ در عزای سید الشهدا سنگ تمام گذاشتند و با افتخار به به تمام زوار خدمت می کردند.

وی با اشاره به 16آذر و روز دانشجو افزود عده و عُده دانشجویان و پیشرفت های علمی نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و از این ظرفیت برای مقابله با دشمن و پیشبرد اهداف انقلاب و برای مقابله با نفوذ دشمن باید استفاده کرد.

امام جمعه شهرستان تصریح کرد امروز دشمن به دنبال راه نفوذ می گردد و یکی از این راه های نفوذ دانشگاه ها است، مواظب باشید نکند خدایی ناکرده دانشگاه سکوی پرتاب به سوی غرب بشود.

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به ظرفیت دانشگاهی شهرستان هرسین اظهار داشت از مسئولین گله مندیم به خاطر اینکه هرسین از شهرستان های تأثیر گذار استان است  و نیاز به یک داشنگاه ملی در هرسین احساس می شود.

وی در خصوص اثر گذاری دانشگاه ها در عرصه اجتماع افزود متأسفانه با وجود حضور دو دانشگاه در سطح شهرستان اثر گذاری مطلوبی از حضور این دو در مراسمات و و تجمعات دیده نمی شود و امیدواریم که از این به بعد شاهد روند روبه رشدی در این زمینه باشیم.

خطیب جمعه شهرستان در خصوص بحث موقوفات در شهرستان تصریح کرد متأسفانه در هرسین چند موقوفه بیشتر نداریم که آنهم مربوط به نسل های گذشته است و از طرفی مردم باید این مسئله را بدانند که وقف فقط مربوط به ملک و امور مادی نیست بلکه در امور معنوی همچون وقف علم و عمل هم می شود وقف کرد.

نامه رهبری بیانگر این است که دیپلماسی مردمی مهمترین دیپلماسی عصر حاضر است

حجت الاسلام باقری با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی اظهار داشت این دومین نامه است که رهبر انقلاب خطاب به جوانان غرب می نویسد که چند نکته در آن حائز اهمیت است.

وی افزود اولین نکته این است که این نامه بیانگر یک اصل مهم است و آن اینکه دیپلماسی مردمی مهمترین دیپلماسی عصر حاضر است و دوم اینکه تروریسم درد مشترک اسلام و کشورهای دیگر است.

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد سومین مطلب در این خصوص این است که این تروریست ها از طرف غرب سازماندهی و تأمین می شوند و چهارم، آینده نگری و بصیرت رهبری است که مردم و اخصأ جوانان غربی را مخاطب قرار داده است.

حجت الاسلام باقری در پایان پنجمین مطلب را اشاره به نقش منافقین کوردل عنوان کرد و اظهار داشت آنها که با اعمال ناجوانمردانه خود بزرگان و اندیشمندان این انقلاب را به شهادت رساندند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد