حجت الاسلام قدمی در خطبه های نماز جمعه هرسین:

شهادت حضرت رقیه(س) سندی بر مظلومیت سید الشهداست/برخی از دروسی که در دانشگاه ها تدریس می شوند نه نفع دنیایی و نه نفع اخروی دارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 20415|16:41 - 1394/08/22
نسخه چاپی
شهادت حضرت رقیه(س) سندی بر مظلومیت سید الشهداست/برخی از دروسی که در دانشگاه ها تدریس می شوند نه نفع دنیایی و نه نفع اخروی دارد
امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: پنجم صفر مصادف با شهادت حضرت رقیه(س) است و این واقعه سندی بر مظلومیت سید الشهداست.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام قدمی امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و شهادت حضرت رقیه(س)اظهار داشت پمجم صفر مصادف با شهادت حضرت رقیه(س) است و این واقعه سندی بر مظلومیت سید الشهداست.

 

وی ولادت حضرت امام موسی کاظم را از دیگر مناسبت ها عنوان کرد و افزود مقام بالای علمی از خصوصیات بارز آنحضرت است تا آنجاییکه شیخ مفید در این رابطه می گوید امام موسی کاظم عاقل ترین، فقیه ترین و با کرامت ترین انسان زمان خود بود.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان در ادامه با اشاره به دیدار اساتید دانشگاه با رهبر انقلاب خاطرنشان کردمعظم له در این دیدار  در خصوص مباحث علمی و فرهنگی کشور مطالبی را مطرح کرده و فرمودند ما در دانشگاه ها بایستی به دنبال علم نافع باشیم چرا که برخی از دروس که در دانشگاه ها تدریس می شوند نه نفع دنیایی و نه نفع اخروی دارند.

 

حجت الاسلام قدمی در رابطه با بحث پیشرفت علمی در کشور اظهار داشت در سال های گذشته رشد علمی و سرعت آن بالا بود ولی متأسفانه این سرعت در سال های اخیر پیشرفتی نداشته است.

 

وی افزود نکته دیگر در سخنان رهبری بحث پژوهش محوری است، متأسفانه برخی اوقات در اخبار شنیده می شود که پایان نامه برخی مقاطع در بازار فروخته می شود.

 

امام جمعه موقت شهرستان  در ادامه خاطرنشان کرد رهبر معظم انقلاب این موضوع را در سطح بالاتری رصد می کنند و فرمودند که دروس را هم بایستی پژوهش محور کرد.

 

حجت الاسلام قدمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت موضوع دیگر در این رابطه بحث فارغ التحصیلان دانشگاهی است که بایستی فکری به حال اشتغال آنها کرد و رهبر انقلاب در این زمینه فرمودند باید کاری کنید که داشنگاه را به صنعت مرتبط کنید.

 

وی افزود باید سعی شود که غاطبه نیروی فعال دانشگاه افزاد مومنی باشند متأسفانه بعضأ دیده می شود که افرادی که در داشنگاه ها فعالیت دارند کسانی هستند که از بیت المال ارتزاق می کنند و در مقابل بر ضد نظام هم فعالیت می کنند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد