حجت الاسلام باقری در خطبه های نماز جمعه هرسین:

تشکر از حضور مردم هرسین در راهپیمایی 13آبان و مواضع صریح فرماندار/ شعارهای اساسی و آرمانی انقلاب با تغییر دولت ها تغییر نمی کند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 20230|16:22 - 1394/08/15
نسخه چاپی
تشکر از حضور مردم هرسین در راهپیمایی 13آبان و مواضع صریح فرماندار/ شعارهای اساسی و آرمانی انقلاب با تغییر دولت ها تغییر نمی کند
امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره به دیدار رهبری انقلاب با سفرای و کارکنان وزارت امور خارجه گفت: شعارهای اساسی و آرمانی انقلاب با تغییر دولت ها تغییر نمی کند بلکه سیاست ما را قانون اساسی و رهبری انقلاب تعیین می کند چرا که اینها سیاست های اصولی نظام ماست.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری و شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت دوران امامت آنحضرت مصادف شده بود با خلافت پادشاهان فاسدی که از هر طریقی برای تخریب چهره دین استفاده می کردند و امام سجاد(ع) در این دوران خفقان به فعالیت های دینی از طریق دعاهایی با محتوای سیاسی از جمله طرح مسئله امامت و غصب آن، اطاعت از امام و همچنین هشدار در خصوص تحریف واجبات الهی بعد از پیغمبر می پرداخت.

 

وی افزود آنروزی که امام حسین(ع) به شهادت رسید و به روایتی در تمام ممالک اسلامی بیش از سه نفر مسلمان واقعی نبود، امام سجاد فعالیت خود را آغاز کرد و امروز اگر این همه مراسم روضه و عزاداری داریم به برکت گریه هایی است که امام سجاد(ع) در مظلومیت امام حسین(ع) ریخته است.

 

امام جمعه شهرستان هرسین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پرشور مردم هرسین در راهپیمایی 13آبان خاطرنشان کرد حضور نسل سوم  چهارم انقلاب در راهپیمایی 13آبان جای تشکر دارد و جا دارد از همه کسانی که بستر را برای برگزاری این مراسم ملی فراهم کردند به خصوص افرادی که تلاش کردند شعار مرگ بر امربکا زنده بماند و همچنین از فرماندار شهرستان به خاطر نواضع صریحشان تقدیر کردند.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت این حضور پرشور مردم نشان داد که هنوز روحیه انقلابی و استکبار ستیزی در وجودشان هست.

 

وی افزود مردم ما به فرمان امام راحل(ره) و رهبری انقلاب لبیک گفتند، نزدیک به 40سال قبل امام (ره) فرمود که امریکا شیطان بزرگ است و به این جمله اعتقاد راسخ داشت ولی خیلی از ما هنوز به این درک و شعور واقعی نرسیده ایم که امریکا شیطان بزرگ است.

 

خطیب جمعه شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرشان کرد 13آبان دو پیام مهم در پی داشت، اول اینکه اگر امریکا پایش را از منطقه بیرون بگذارد امنیت به منطقه برمی گردد و پیام دوم اینکه ما تا آخر ایستاده ایم و اجازه نفوذ امریکا را به داخل نخواهیم داد.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به دیدار رهبری انقلاب با سفرای و کارکنان وزارت خارجه اظهار داشت شعارهای اساسی و آرمانی انقلاب با تغییر دولت ها تغییر نمی کندبلکه سیاست ما را قانون اساسی و رهبری انقلاب تعیین می کند چرا که اینها سیاست های اصولی نظام ماست.

 

وی افزود مطلب دوم که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند بحث نفوذ است رهبر انقلاب در ابن ماه های اخیر حدود 70بار بر روی مسئله نفوذ تأکید کردند که این نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد مسئله دیگر از بین بردن حساسیت نسبت به امریکا چه مغرضانه و چه ساده لوحانه است، برخی اوقات حود امریکا افراد یا کشورهایی را در منطقه انتخاب می کند تا چهره زشت امریکا را بزک کنند.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت اعتماد به امریکا از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدارها بود که معظم له فرمودند خدمات مصدق برای کشور مثبت بود ولی آنجا که به امریکا اعتماد کرد با این خطای بزرگ آنها نفوذ کردند و در نهایت منجر به کودتا شد.

 

وی در خصوص مشکلات شهرستان و با اشاره به اختلافات بین شورا و شهردار اظهار داشت البته این از وظایف شوراس که شهردار را استیضاح کند اما قبل از اینکه چیزی ثابت شود نباید آبروی کسی برده شود ولی در مقابل این اختلافات نباید منجر به این شود که کار مردم روی زمین بماند چرا که این به ضرر مردم است.

 

خطیب جمعه شهرستان در خصوص وجود برخی مشکلات و کمبودها در بحث بهداشت شهرستان خاطرنشان کرد با توجه به اینکه در سالهای اخیر خدمات خوبی از سوی دولت به بخش یهداشت و درمان صورت گرفته است ولی با این وجود به نظر می رسد امکانات موجود در بیمارستان شهدای هرسین جوابگوی نیاز شهروندان نیست و انتظار می رود امکانت موجود بیشتر در خدمت نیازهای مردم باشد.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به زمان باقی مانده تا اربعین حسینی اظهار داشت برای استقبال از زائرین نیاز به مساعدت مردم و خیرین عزیز جهت تأمین اقلام ضروری می باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد