حجت الاسلام باقری در خطبه های نماز جمعه هرسین:

مرگ بر امریکا چکیده تجربه بشری و زبان مشترک تمام دنیاست /دشمن در 13آبان سیلی محکمی از دانشجویان خورد که صدایش هنوز در گوششان مانده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 20056|16:27 - 1394/08/08
نسخه چاپی
مرگ بر امریکا چکیده تجربه بشری و زبان مشترک تمام دنیاست /دشمن در 13آبان سیلی محکمی از دانشجویان خورد که صدایش هنوز در گوششان مانده است
مرگ بر امریکا چکیده تجربه های بشری و زبان مشترک تمام دنیاست و امروز تمام کشورهایی که به نحوی از امریکا زخم خورده اند همین شعار را سر می دهند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا و یاران با وفایش اظهار داشت امام حسین(ع) یکی از اهداف قیام خود را برپایی امر به معروف و نهی از منکر معرفی می کند که دامنه این دو واژه بسیار گسترده است،

 

وی افزود  یکی از مهمترین و با اولویت ترین معروفات که نیاز جامعه اسلامی بوده است بحث همدلی و همربانی و وحدت است و آنچیزی که در طول انقلاب اسلامی باعث تداوم انقلاب شده همین وحدت مردم است

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد امروز به لحاظ اوضاع داخلی و خارجی بحث وحدت واجب تر است مخصوصأ امسال که رهبر انقلاب آنرا به عنوان سال همدلی و همزبانی معرفی کرده اند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت آنچه امروز بر سر کشورهای اسلامی منطقه دارد می آید نتیجه اختلاف است، اگر می بینیم غده سرطانی به اسم اسرائیل در حال رشد کردن است و از طرفی حدود هفت هزار نفر  از حجاج بر اثر بی کفایتی آل سعود کشته می شوند و کسی غیر از جمهوری اسلامی ایران اعتراضی نمی کند این به جهت اختلافی است که وجود دارد.

 

وی افزود محوربت اصلی در بین مردم و آنچیزی که مردم را در کنار هم نگه می دارد که ما هم در جمهوری اسلامی آنرا تجربه کرده ایم بحث ولایت فقیه است و اگر می خواهیم بعد از این هم همینطور باشد باید همه حول محور ولایت فقیه حرکت کنیم.

 

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور افزود محتوای اصلی این شرایط نه گانه حول محور وحدت و عزت و افتخار نظام اسلامی است که انشاالله عملی بشود.

 

حجت الاسلام باقری در خصوص روز 13 آبان اظهار داشت این روز نماد استکبار ستیزی است و هر چند در این روز دشمن دو ضربه سنگین به ما زد ولی در مقابل سیلی بسیار محکمی از دانشجویان ما خورد که هنوز هم صدای آن در گوش دشمن هست.

 

وی با تأکید بر این موضوع که دشمنی ما با آمریکا هنوز ادامه دارد افزود برخی از دولت های خود فروخته عربی و غربی و بعضأ هم برخی شخصیت های خود فروخته داخلی دارند چهره امریکا را بزک می کنند و می خواهند به خورد جوانان نسل چهارم انقلاب بدهند.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد استکبار ستیزی جزء مبانی انقلاب است و اگر امروز بخواهیم مصداقی برای شمر و بنی امیه پیدا کنیم مصداق اتم و اکمل آن امریکا و اسرائیل هستند و اگر دست از این مبارزه برداریم به فرموده رهبری تابع قرآن نیستیم.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت امسال شعار مرگ بر امریکا و حضور مردم باید محکم تر باشد به دلیل اینکه امریکا خودبزرگ بین، عهد شکن و ناقض حقوق بشرر و تجاوزگر است.

 

وی افزود مرگ بر امریکا چکیده تجربه های بشری و زبان مشترک تمام دنیاست و امروز تمام کشورهایی که به نحوی از امریکا زخم خورده اند همین شعار را سر می دهند.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به اقدام آل سعود در صدور حکم اعدام شیخ نِمِر خاطرنشان کرد اگر این اقدام صورت گیرد به فرموده آیت الله جوادی آملی دیه و خون بهای شیخ نمر نابودی آل سعود است.

 

حجت الاسلام باقری در پایان ضمن تشکر از برگزار کنندگان و دست اندرکاران مراسمات عزاداری دهه اول محرم در شهرستان اظهار داشت باید طوری برنامه ریزی شود که این دو دستگی موجود باعث اختلاف نشود چرا که این در شأن دارالمومنین هرسین نیست.