حجت الاسلام باقری در خطبه های نماز جمعه هرسین:

ما به هیچ وجه جنایت منا را فراموش نخواهیم کرد/راه حل رفع مشکلات اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 19581|17:38 - 1394/07/17
نسخه چاپی
ما به هیچ وجه جنایت منا را فراموش نخواهیم کرد/راه حل رفع مشکلات اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی است
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: ما به هیچ وجه این درد و جنایت را فراموش نخواهیم کرد و یقینأ ملت ، دولت و رهبری آل سعود را رها نخواهند کرد

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته روز مباهله را روز عظمت اهل بیت(ع) عنوان کرد و اظهار داشت ما مفتخریم که پیرو چنین مکتبی هستیم.

وی با اشاره به 26ذی الحجه روز نزول سوره هل اتی افزود این روز در اسلام به روز خانواده نامگذاری شده و بایستی ما  قدر خانواده و فرزندان خود را بدانیم، متأسفانه ارزش تربیت فرزندان در بین خانواده ها کمتر و در حاشیه قرار گرفته است.

خطیب جمعه شهرستان در خصوص فاجعه منا خاطرنشان کرد ما به هیچ وجه این درد و جنایت را فراموش نخواهیم کرد و یقینأ ملت ، دولت و رهبری آل سعود را رها نخواهند کرد، و امیدواریم که کمیته حقیقت یاب تشکیل شود و تمام دولت های اسلامی نیز در این زمینه همکاری کنند.

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت در روز های اخیر چهار وزیر به رئیس جمهور نامه نوشتند که حاشیه های در پی داشته و برخی تحلیلگران معتقدند که می خواهند با این کارها رهبری را در منگنه قرار دهند.

وی افزود اول اینکه در خصوص اصل نامه بسیار خوب است که مسئولین کارهای خود را نقد کنند اما سوال اینجاست که چرا تا این لحظه و در طول این دوسال چنین اتفاقی نیفتاده بود.

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد بایستی این مشکلات از طریق اقتصاد مقاومتی حل و فصل شود، چندین سال است که رهبر انقلاب مکرراً در باب توجه به اقتصاد مقاومتی هشدار می دهد که دولت و ملت بایستی مشکلات اقتصادی را از راه اقتصاد مقاومتی برطرف کند.

حجت الاسلام باقری با اشاره به سخنان اخیررهبر انقلاب در خصوص ممنوعیت مذاکره با امریکا اظهار داشت مذاکره با امریکا فقط بر سر مسائل هسته ای است ولی این برجامی که تا حالا به این وضعیت رسیده برخی ها می خواهند سوء استفاده کنند که حالا که تا اینجا رسیدیم چه اشکالی دارد در زمینه های دیگر هم مذاکره کنیم.

وی افزود رهبر انقلاب تأکید کردند که مذاکره با امریکا ممنوع است و این ممنوعیت به خاطر مضرات فراوان این بحث است.

خطیب جمعه شهرستان  با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد امر به معروف و نهی از ممکر ضامن برپایی همه واجبات است و اولین صفتی است که خداوند مومنان را با آن صفت خطاب می کند.

حجت الاسلام باقری اظهار داشت امر به معرو و نهی از منکر دخالت کردن در امور شخصی دیگران نیست بلکه بلکه احساس مسئولیت در قبال دیگران است

وی در خصوص آغاز محرم افزود بزرگترین نعمتی است که خداوند متعال به ما شیعیان داده است نعمت امام حسین(ع) است و باستی از این فرصت برای ایجاد ارتباط بیشتر بین خود و اهل بیت(ع) استفاده کنیم