بزرگترین درس غدیر این است که دین از سیاست جدا نیست/اتفاقی جلوه دادن ملاقات با رئیس جمهور امریکا کلاه سر مردم گذاشتن است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 19435|17:22 - 1394/07/10
نسخه چاپی
بزرگترین درس غدیر این است که دین از سیاست جدا نیست/اتفاقی جلوه دادن ملاقات با رئیس جمهور امریکا کلاه سر مردم گذاشتن است
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: اینکه می گویند وزیر امور خارجه ما به طور اتفاقی با رئیس جمهور امریکا ملاقات کرده در واقع کلاه سر مردم گذاشتن است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان ضمن تبریک عید سعید غدیر خم اظهار داشت خداوند را شاکر و سپاس گذاریم که که زنده ماندیم و عید غدیر را درک کردیم و این عید سیاست و دخالت مردم را در سرنوشت خود تبریک عرض می کنم.

وی با اشاره به ابعاد مختلف واقعه غدیر افزود غدیر ابعاد مختلفی دارد که از آن جمله می توان به بحث ولایت،توجه به ارزشهای معنوی و مقام والای امیرالمومنین، شکل گیری و الگوگیری حکومت اسلامی از امام علی(ع) و فداکاری و از خود گذشتگی برای حفظ اسلام اشاره کرد و بزرگترین درس غدیر این است که دین از سیاست جدا نیست.

خطیب جمعه شهرستان در ادامه در خصوص فاجعه منا و کشته شدن تعداد زیادی از حجاج ایرانی خاطرنشان کرد در این فاجعه حدود 480نفر از هموطنانمان بر اثر بی کفایتی و بی تدبیری آل سعود و بعضأ با زبان تشنه جان خود را از دست دادند و به گفته شاهدان تا ساعت ها هیچگونه کمکی در خصوص نجات مصدومان از سوی نیروهای سعودی انجام نشد.

حجت الاسلام باقری اظهار داشت متأسفانه این اتفاقاتی که افتاده باعث شده است تا در فضای مجازی شبهاتی بر اصل مسئله حج وارد شود که این موضوع خلاف مسلمانی است و ما نباید به خاطر این اتفاق اصل حج و مشاهد مشرفه را زیر سوال ببریم.

وی افزود انتظار مردم از مسئولین و دولتمردان در این زمینه این بود که دولتمردان یک عکس العمل و شدت و حدتی از خود نشان دهند.

امام جمعه شهرستان در ادامه در خصوص ملاقات وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور امریکا خاطرنشان کرد اینکه می گویند وزیر امور خارجه ما به طور اتفاقی با رئیس جمهور امریکا ملاقات کرده در واقع کلاه سر مردم گذاشتن است.

حجت الاسلام باقری اظهار داشت متأسفانه این روابط را دارند عادی می کنند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب قبلأ در جمع سفرای کشورمان درکشورهای خارجه فرمودند که خط قرمز ما امریکا و اسرائیل است.

وی افزود متأسفانه در سفر قبلی رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهور امریکا گفتگو داشتند و در این سفر هم وزیر خارجه  این کار را انجام داد.