حجت الاسلام پیری در خطبه های نماز جمعه هرسین :

آل سعود بی لیاقتی خود را در فاجعه منا و در اداره حرمین شریفین نشان داد

سرویس: سیاسیکد خبر: 19262|15:53 - 1394/07/03
نسخه چاپی
 آل سعود بی لیاقتی خود را در فاجعه منا و در اداره حرمین شریفین نشان داد
امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: در فاجعه ناگوار منا آل سعود بی‌لیاقتی خود را نشان دادند و به فرموده رهبری آنها باید مسئولیت این حادثه را بپذیرند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،  حجت الاسلام پیری امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو اظهار داشت امروز سالروز حمله وحشیانه امریکا به کشور افقانستان است و هر کجا که امریکا قدم گذاشته چیزی جز ویرانی و نا امنی به بار نیاورده است.

وی در خصوص واقعه شق القمر توسط پیامبر اسلام (ص) افزود این واقعه در تاریخ ذکر شده که کفار نزد پیامبر آمدند و از او خواستند تا معجزه ای به آنها نشان دهد و پیامبر(ص) هم با اشاره انگشت ماه را به دو نیم تقسیم کرد.

خطیب جمعه موقت شهرستان در ادامه با اشاره به نهم مهرماه و روز سالمند خاطرنشان کرد نسبت به پدر و مادر خود مهربان باشید چرا که آنها سالها زندگی خود را صرف فرزندان کردند و نبایستی نسبت به آنها بی تفاوت بود.

حجت الاسلام پیری در خصوص فاجعه منا و کشته شدن تعداد زیادی از زائران خانه خدا اظهار فاجعه خونین و مرگبار منا در روز عید قربان که باعث از بین رفتن صدها زائر و کشته شدن بیش از ۱۲۰ نفر از هموطنان عزیز ایرانی شد یکی از حوادث ناگوار بر عدم کفایت رژیم آل سعود در اداره حرمین شریفین است و به فرموده رهبری آنها باید مسئولیت این حادثه را بپذیرند.

وی با اشاره به پیام رهبری به کنگره عظیم حج افزود در این پیام اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم معظم له امریکا را ام الفساد خاورمیانه  خواند چرا که در هر جایی قدم می گذارد چیزی جز شرارت و ناامنی در پی ندارد.