عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین خاطرنشان کرد: شرکتهای خودروسازی به جای اینکه به فکر مردم و مصرفکننده باشند، بین شرکت خودروسازی و مشتری شبکه دلالی درست کردند که اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و بازار از 4 تا 25 میلیون تومان در هر دستگاه خودرو میرسد.
نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: در نشستی که با خودروسازان داشتم، از آنها سئوال کردم، چه اصلاحی در روند تولید انجام شده و اگر تعداد اندکی از قطعات خودرو را از خارج خریداری میکنید، چرا فقط از کشوری مثل فرانسه وارد میکنید، حال اگر آن کشور به شما قطعه نفروخت چه کار میکنید، چرا از بازار کشورهای مختلف برای تأمین قطعات استفاده نمیکنید.
این نماینده مجلس افزود: وقتی شرکت فرانسوی پژو قطعات به خودروساز داخلی تحویل نداد، در نتیجه خودروهای زیادی تولید شدند که معطل یکی، دو قطعه بودند و خودرو در انبارها ماند. وی افزود: سئوال ما این است که مدیران خودروساز چه تلاشی برای ارتقای کیفیت خودرو انجام دادهاند.
علیلو افزود: گرچه خودروسازان میگویند 55 استاندارد در خودروسازی اعمال میشود، اما اگر ساعت 7 صبح به نمایندگیهای مجاز مراجعه کنید، صف خودروهای صفر کیلومتر دارای اشکال فنی تشکیل شده است که با وجود این 55 استاندارد این صف کیلومتری برای چیست و آیا این مشکل رفع میشود.
وی افزود: اگر 55 مورد استاندارد در خودروسازی است، آیا استاندارد داخلی و با استاندارد جهانی متفاوت است.
علیلو با بیان این سئوال از خودروسازان گفت: چرا مردم را ناگزیر میکنید که به سمت خرید خودروی خارجی بروند، البته ما نمایندگان کار درستی کردیم که تعرفه واردات خودروی خارجی را بالا بردیم، تا از تولید داخلی حمایت شود، اما خودروسازان یک بازار انحصاری برای خود میبینند و مصرفکننده را از داشتن خودروی باکیفیت محروم میکنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: در بحث امنیت خودرو ترمز ایبیاس در بارندگی نه تنها عمل نمیکند، بلکه برعکس کار میکند و باید سرنشین خودرو امنیت بیشتری داشته باشند. در تصادفات چه قدر آدمهای بیگناه کشته میشوند و آیا کسی به سیستم ترمز ایبیاس خودرو توجه میکند، ظاهراً با بارندگی ترمز ایبیاس عمل نمیکند.
وی در این زمینه از نمایندگان مجلس درخواست کرد، به طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی رأی مثبت بدهند.
به گزارش فارس، طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی به رأی نمایندگان گذاشته شد که از 227 نماینده 189 نفر به آن رأی داده و به تصویب رسید.
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این بانک در بخشنامهای موارد « قیمتگذاری مسکوک طلا » ، « شرایط و الزامات ثبتنام برای پیشفروش مسکوک طلا » و «شرایط و الزامات تحویل مسکوک طلای پیشفروش شده» را جهت اجرا به بانک تجارت ابلاغ کرد.برطبق این بخشنامه قیمت هر قطعه مسکوک طلا ( اعم از سکه یک بهار و نیم بهار) ، توسط بانک مرکزی و از طریق سامانه (بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده ) اعلام میشود.
در بخش شرایط و الزامات ثبت نام برای پیشفروش مسکوک طلا عنوان شده است: پیشفروش مسکوک طلا صرفاً برای اشخاص حقیقی بالای 18 سال مجاز بوده و بانک عامل مجاز به پیشفروش مسکوک طلا به اشخاص حقوقی نمیباشد.
در ضمن هر متقاضی میتواند با مراجعه به یکی از شعب منتخب بانک عامل، صرفاً یک بار و حداکثر 5 قطعه مسکوک طلای تمام بهار آزادی یا 10 قطعه مسکوک طلای نیم بهار آزادی پیشخرید کند.
بانک عامل موظف است کل مبلغ مسکوک طلای پیشفروش شده به متقاضی را همزمان با ثبتنام از وی دریافت نماید.
در بخش سوم این دستورالعمل تحت عنوان «شرایط و الزامات تحویل مسکوک طلای پیشفروش شده» آمده است: مهلت دریافت مسکوک طلای پیشفروش شده توسط متقاضی، حداکثر تا دو ماه تقویمی پس از تاریخ سررسید است.
چنانچه متقاضی، در مهلت مقرر ، جهت دریافت مسکوک طلای پیشفروش شده مراجعه نکند، باید برای دریافت مسکوک طلای پیشفروش شده، از طریق سرپرستی امور شعب بانک عامل در استان مورد نظر اقدام نماید.
همچنین تحویل مسکوک طلای پیشفروش شده به متقاضی پیش از تاریخ سررسید ممنوع بوده و متقاضی، پیش از تاریخ سررسید صرفاً میتواند اصل مبلغ را از بانک عامل مطالبه نماید.
تحویل مسکوک طلای پیشفروش شده تنها به شخصی که مشخصات هویتی وی بر روی «رسید پیشخرید مسکوک طلا» درج شده است یا به وکیل قانونی وی، پس از احراز هویت نامبردگان امکانپذیر خواهد بود.
نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد