لاریجانی:جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تنها راه عبور از مشکلات اقتصادی است

کد خبر: 402|21:06 - 1391/10/21
نسخه چاپی
<div align=\"right\" class=\"Clear\"><b>گلپایگان- رییس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه تنها راه پیش رو برای عبور از مشکلات اقتصادی توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب است گفت: رهبر معظم انقلاب دو سال است که موضوع جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که مهم ترین آن استقلال در تولیدات دامی و کشاورزی است.</b></div>
نام:
ایمیل گیرنده:
برای ارسال به چندین ایمیل از علامت , استفاده کنید
Captcha:

 
<!-- Body -->

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعلی لاریجانیˈ روز پنج شنبه با حضور در مسجد جامع گلپایگان درجمع مردم این شهرستان افزود: کشور باید آباد شود و پیشرفت به وجود آید و وقفه ای نباید در آن ایجاد شود.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه به سمت فقررفتن فخر نیست و فقرموضوع به معنای مادی نیست گفت: دارابودن فخر نیست اما باید کشور دارا شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز با مشکلی روبه رو هستیم که دو بعد دارد گفت: یک بعد آن مساله خارجی بوده و موضوع تحریم ها و ماجراجویی های است که غربی ها برای کشور به وجود آورده اند که این گاهی مساله هسته ای و گاه حقوق بشر را بهانه می کنند اما آنها با اصل اسلام مخالفت دارند.

لاریجانی گفت: اگر مساله هسته ای وحقوق بشر نیز نبود آنها مساله دیگری را مطرح می کردند چرا که نمی خواهند انقلابی باشد که زندگی آنها بر اساس اسلام باشد. مصوبات کنگره آمریکا و اظهارات رییس جمهوری آمریکا برای افزایش فشارها به ملت است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی اشتباهات نیز داخلی است که در کشور رخ داده و دست به دست هم دادند اما مدیریت ها باید به گونه ا ی باشد که از منابع به درستی استفاده شود.

لاریجانی با بیان این که در حال حاضر در تولیدات گوشت قرمز و مرغ و لبنیات به توفیقات خوبی دست یافته و به مرز خودکفایی رسیده ایم، افزود: در مساله برنج نیز در مرز خود کفایی هستیم اما مساله مهم این است که باید در مایحتاج مردم خودکفا باشیم.

وی تصریح کرد: در کشور ظرفیت نیروی متخصص داریم و در صنعت نیز گام های خوبی برداشته شده و باید کمک کرد صنعتکاران کار خود را انجام دهند و هر اقدامی که به تولید کشور کمک کند تبعیت از نظر رهبر معظم انقلاب است و باعث استقامت ملی می شود و از هر اقدامی که به این مساله لطمه بزند باید پرهیز شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: دلیل این که مجلس تصمیم گرفت مرحله دوم هدفمندی یارانه ها امسال اجرا نشود جلوگیری از وارد شدن لطمه به تولید کشور بود زیرا فکر می کردیم توان تولید داخلی ظرفیت گران شدن بنزین و گازوییل را ندارد.

لاریجانی تصریح کرد: ما گران شدن این محصولات را قبول نداریم چرا که در شرایطی که تورم زیاد است نباید اینها افزایش یابد.

وی با بیان این که اگر می خواهیم تولید کشور رشد کند نباید در مسیر آن اخلال ایجاد کنیم، تصریح کرد: در شرایطی که حریفان سختی داریم هر اقدامی که انجام می شود باید در جهت کمک به تولید باشد و تا زمانی که تولید راه نیفتد اشتغال ایجاد نمی شود.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مسیر طی خواهد شد و مجلس نظرات رهبر معظم انقلاب را عملی خواهد کرد چرا که باید از حقوق ملت دفاع کند و با طی این مسیر گردن کلفت های بین المللی که فکر کردند می توانند به ملت صدمه بزنند مایوس خواهند شد و ملت ایران از این آزمون سربلند بیرون خواهد آمد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای من باعث افتخار است که در شهری ولایتمداری حضور یافته ام که بزرگانی همچون مرحوم آیت گلپایگانی از مراجع بزرگ از آن برخاسته اند.

وی با اشاره به این که باید تحقیق کرد چرا پیامبر در اواخر عمر خود نگران بود، گفت: نگرانی عمده ایشان به این دلیل بود که تلاش 23 ساله برای تغییر اعتقادات عصر جاهلیت و ایجاد تمدن جدید دچار چالش شود.

لاریجانی ادامه داد: نگرانی پیامبر این بود که تمدن جدید به شرایط قبل بازنگردد و این در حالی بود که بسیاری از عوامل جاهلیت به دنبال این بودند که تدابیر پیامبر را منسوخ کنند.

وی اظهار داشت: عنصر اصلی که پیامبر پایه گذاری کرد توحید بود، البته نه در حد لقلقه زبان بلکه فهم روح توحیدی بود که در مکتب نبوی شکل گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: دنیای امروز این موضوعات را نفهمید و می بینیم که غرب با برخی مقررات که جمهوری اسلامی ایران وضع کرده مبارزه می کند. آنها می گویند که چرا اجازه نمی دهید برخی خرافات در کشورتان رایج شود.

لاریجانی با اشاره به این که چندی پیش معلولی دعوی امام زمانی کرده و دستگیر شد، گفت : غرب نسبت به این مساله موضع گیری کرد و آن را مخالف آزادی بیان دانست؛ در حالی که آزادی بیان برای این است که افکار پیشرفته بیان شود و مردم رشد کنند.

وی افزود: غربی ها پوچ کردن شخصیت جوانان از طریق رسانه ها و پخش فیلم های مبتذل را آزادی بیان می دانند در حالی که آنها نمی خواهند ذهن ها ترقی یابد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که پیامبر اخوت و برادری را در جامعه پایه گذاری کردند، گفت: ملت ما باید همیشه آماده مجاهدت باشند که علت سرافرازی کشور ما همین مجاهدت است.

لاریجانی با بیان این که برخی کشورها چون لباس مجاهدت رااز تن خود در آورده اند و دلالی می کنند سرافکنده هستند گفت: این کشورها در اتاق های شیشه ای زندگی می کنند و اهل مجاهدت نیستند.

وی اضافه کرد : این که رهبر معظم انقلاب همواره روحیه بسیجی را تشوییق می کنند برای این است که ویژگی اصلی بسیج زندگی مجاهدانه است و ملت ما اگر امروز سرافراز است به خاطر صراط توحیدی و مجاهدت است.

رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز پیش از حرکت از روستای قودجان، قبور مطهره دختران امام موسی کاظم (ع) (حلیمه خاتون و نرجس خاتون) را زیارت کرد و پس از آن با حضور در حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج)خوانسار با آیت الله ˈسیدمهدی ابن الرضاˈ دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار ˈمحمدحسین میرمحمدیˈ نماینده شهرستان خوانسار و گلپایگان و فرماندار این شهرستان مسایل و مشکلات این منطقه از جمله کمبود آب و راه های مواصلاتی و کاهش جمعیت شهری را مطرح کردند.

لاریجانی همچنین با حضور در بیت مرحوم آیت الله ˈابولقاسم محمدی گلپایگانیˈ با حجت اسلام والمسلیمن ˈمحمدرضا اسماعیلیˈ امام جمعه گلپایگان در خصوص مشکلات این شهرستان گفت وگو کرد.