ایران و افغانستان سرنوشت مشترک دارند/برگزاری نشست ۳ جانبه تهران، کابل و دهلی

کد خبر: 344|09:40 - 1391/10/17
نسخه چاپی
<div class=\"nwstxtnewsinfo\"><span id=\"bodyHolder_newstextDetail_nwstxtInfoPane\"> <p style=\"line-height: 160%;\" class=\"nwstxtlead\">خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور افغانستان در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر توسعه روابط ۲جانبه، اظهار داشت: افغانستان و ایران سرنوشت مشترکی دارند.</p></span> </div><br />

به گزارش فارس، حامد کرزی و سعید جلیلی در خصوص گسترش روابط 2 جانبه، همکاری‌های اقتصادی و سیاسی و همچنین اوضاع منطقه به رایزنی پرداختند.

کرزی در این دیدار که عصر روز شنبه در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد، بیان داشت که افغانستان و ایران 2 کشور برادر، هم‌زبان و هم‌فرهنگ بوده و سرنوشت مشترک دارند.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی گفت که روابط میان افغانستان و ایران بی‌نظیر بوده و هر 2 کشور تاریخ و فرهنگ مشترک دارند.

جلیلی تصریح کرد که ما خواستار  آن هستیم تا روابط میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران نهادینه شود.

در این دیدار هر 2 طرف ضمن موافقت بر آغاز نشست‌های 3 جانبه میان افغانستان، ایران و هند، بر ادامه همکاری‌ها، تقویت نهاد‌ها و انتقال تجارب میان ایران و افغانستان، تأکید کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت رسمی مقامات افغان پس از سفر هند، شب شنبه از «دهلی‌نو» وارد کابل شد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد