علی رضایی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دیوانگاه با اشاره به خدمات ارائه شده توسط این مدیریت در سطح شهرستان اظهار داشت: چندین سال است که اداره ثبت احوال شهرستان هرسین به عنوان اداره برتر استان انتخاب می شود و این موضوع با توجه به بررسی هایی است که در بحث خدمات دهی به مردم صورت می گیرد.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان هرسین افزود: تا سال 1400خدمات بخش بیستون هم در هرسین ارائه میشد ولی از آن سال به بعد یک اداره مستقل در بیستون دایر شد و این موضوع در حالی است که به علت عدم اطلاع رسانی صورت گرفته و بی اطلاعی مردم هنوز هم خیلی از مردم بیستون برای اخذ خدمات به هرسین مراجعه می کنند.
وی تصریح کرد: خدمات ثبت احوال در حال یک تحول عظیم است وطبق قانون برنامه توسعه هفتم ثبت احوال موظف شده که گواهی انحصار وراثت را صادر کند آنهم نه به شکلی که قبلا صادر می شد و مردم می بایست مراحل بسیاری را برای این موضوع سپری می کردند.
رضایی اظهار داشت: در این راستا ثبت احوال موظف شده است به محض اینکه گواهی فوت فردی را صادر کرد همان لحظه هم گواهی انحصار وراثت هم صادر کند و به صورت سیستمی و برخط برای ادارت دخیل در این امر و افراد ذی نفع ارسال نماید.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان هرسین افزود: ثبت احوال به عنوان مرجع رسمی اعلام نشانی اشخاص معرفی شده است و متاسفانه این موضوع به درستی برای مردم اطلاع رسانی نشده است و مردم می توانند با ورود به سامانه ثبت احوال نسبت به درج آدرس محل سکونت خود در سامانه سهیم اقدام کنند و این ادرس برای تمام ادارات و ارگان ها معتیر و قابل دسترسی است.
وی خاطرنشان کرد: گام بزرگی که ثبت احوال در بحث هوشمند سازی انجام داد تاسیس سامانه هُدی است، این سامانه مخفف هویت دیجیتال ایرانیان است که در سه سطح افراد ثبت نام می شوند و در حال حاضر تنها در سطح اول خدمات دهی انجام می شود و انتظار میرود در سنوات آینده با فراهم شدن زیرساخت ها سطح دو و سه هم انجام شود.
رضایی اظهار داشت: در بحث صدور کارت های ملی مشکل در سطح کلان است و ظاهراً مشکل در تامین مواد اولیه صدور کارت است و با توجه به پیگیری های صورت گرفته این مشکلات در حال حل شدن است.
رئیس اداره ثبت احوال هرسین افزود: شناسنامه های قرمز فعلا معتبر است البته در این بین کاری که انجام شده این است که برای راحتی و آسایش مردم مرکز تجمیع تشکیل شده است؛ در گذشته دفاتر پیشخوان درخواست های مردم را جمع آوری می کردند و برای ادارت مرجع ارسال می کردند ولی اخیراً چند ماهی است که اینکار با تاسیس مرکز تجمیع در استان این مشکل برطرف شده و لازم نیست افراد این روند بوروکراسی را طی کنند و پس از ثبت نام و طی مراحل در ثبت احوال و صدور شناسنامه برای افراد پست می شود.
نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد