حجت الاسلام رضایی:

تقویت فقط جنبه اقتصادی نیست، جنبه امنیتی هم دارد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31848|17:56 - 1403/06/30
نسخه چاپی
تقویت فقط جنبه اقتصادی نیست، جنبه امنیتی هم دارد
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: تقویت فقط جنبه اقتصادی نیست، جنبه امنیتی هم دارد، وقتی شما یک کالایی رو از خارج دریافت و وارد می کنید علاوه بر بُعد اقتصادی و تضعیف تولید داخلی می شود می توان گفت از حیث امنیتی ما رو آسیب پذیر می‌کند.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ولادت مسعود و خجسته نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و فرزند عزیز آنحضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: دنیای کنونی برخلاف آنچه که در ظاهر نشان میدهد با توجه به اینکه ما در جاهلیت مدرن به سر می بریم به شدت نیازمند به اخلاق و سیره و سنت نبی مکرم اسلام هستیم، آنچه که در دنیای کنونی مشاهده می کنیم دوری از فضائل انسانی و اخلاقی و آموزه های اصیل دینی  است که سبک زندگی ما رو تغییر داده و در واقع برخلاف ظاهر آنچه که  پیشرفت را نشان می دهد دچار پسرفت در مسائل اخلاقی شده است.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به ویژگی های اخلاقی و سیره نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) افزود: آنحضرت مبادرت و پیش دستی در سلام کردن داشت، تواضع و فروتنی داشت، به قدر ضرورت سخن می گفت، خطایی از کسی می دید اغماض و چشم پوشی می کرد، اهل رسیدگی به فقرا و به شدت اهل صله ی رحم بود، کسی را تحقیر نمی کرد و با لقب زشت کسی را خطاب نمی کرد،  در عین حال که اهل چابلوسی و در واقع چرب زبانی در مقابل دیگران نبود اما اهل مذمت هم نبود و بدگویی نمی کرد، همواره متبسم بود، با اینکه عقل کل بودند با اینکه اشرف مخلوقات بودند اما اهل مشورت بودند، بسیار پیران را اکرام می کرد، در عین سادگی بسیار آراسته بودند،  

 

حجت الاسلام رضایی  در خطبه  دوم نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در میان مردم دنیا جنگ یادآور صحنه های دردناک از دست دادن عزیزان، ویرانی، آوارگی و در واقع خسارت است، در هیچ جامعه ای مردمان آن جامعه خاطره ی خوشی از جنگ در ذهن ندارند مگر برخی از دولت های جنایتکار خواهان جنگ باشند که با جنگ تجارت می کنند و فروش تسلیحات و سلطه بر کشورهای ضعیف را در برنامه ی خودشون داشته باشند.

 

امام جمعه هرسین افزود: دفاع هشت ساله ی مقدس ما با اینکه ما عزیزانی رو از دست دادیم و در واقع خسارت های مالی و جانی بر ما وارد شد اما جبهه ها دانشگاهی برای خودسازی و انسان سازی شد.

 

وی با اشاره به دستاوردهایی هشت ساله دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس به ما خودباوری و اعتماد به نفس داد آنچه که امام برای ما به ارمغان آورد خودباوری و ما می توانیم بود، ما در جنگ تهدیدها را تبدیل به فرصت کردیم و ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب شکسته شد، کسی تا آن دوران جرات نمی کرد به ابرقدرت های دنیا نه بگوید، جمهوری اسلامی نه محکم گفت و محکم ایستاد.

 

رضایی اظهار داشت: با این که بیش از 30 کشور از صدام حمایت عملی و علنی کردند  و حتی نیروی انسانی به صدام در جبهه ها دادند اما در این جنگ یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد و این در 200سال گذشته بی سابقه بود، برخلاف جریان لیبرال و جناح بنی صدر که قائل بر این بودن جنگ رو باید واگذار به ارتش کرد، امام برخلاف این از ظرفیت مردمی استفاده کرد و بسیج رو تشکیل داد.

 

امام جمعه هرسین افزود: هر جای کار مردم پای کار بودند پیشرفت های بزرگ را به دست آوریم و امام(ره) این را به ما نشان داد که از ظرفیت مردمی حتی در جنگ به خوبی استفاده کرد، در جنگ استعدادهای جوانان ما و مردم ما و استعدادهای بومی شکوفا شد و تهرانی مقدم ها و شهید باقری ها در جنگ استعدادشان شکوفا شد.

 

وی تصریح کرد:  باورهای دینی را ما در جنگ به نحو بالا و بالاتر دیدیم، شما مشاهده کردید سنگرها و جبهه های ما تبدیل به محراب عبادت و یاد اهل بیت (ع) شد،  تفکر بسیجی، روحیه انقلابی و جهادی رو در جنگ ما شاهد بودیم،  لذا این تفکر در دوران کرونا، در عمران آبادانی کشور، در محرومیت زدایی، در میدانهای فتنه ما شاهد بودیم که جنگ چگونه به ما این درس رو بزرگ را داد، یاد شهدا جبهه ها را عطرآگین کرد و الان هم بعد از این همه سال تشییع شهدای گمنام ما چگونه عطر شهدا را در فضای شهر ما مشاهده می کنیم.

 

رضایی در ادامه با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان اظهار داشت: این انفجاری که در پیجرها شما مشاهده کردید نشان از اشراف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیست این را ما اشتباه تلقی نکنیم، حداقل از چند ماه قبل این قضیه رو ما شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی این دستگاه ها را دستکاری کرد و با کار گذاشتن بمب ها شاهد این جنایت در سرزمین های اشغالی و مردم لبنان بودیم.

 

خطیب جمعه هرسین افزود: متاسفانه برخی ها هنوز به این باور نرسیدند که آمریکا شیطان بزرگ و اسرائیل غده سرطانی است، آیا با شیطان باید مدارا کرد؟ آیا جبهه حق و باطل تقابل دارند یا کنار هم می ایستند؟ آیا با غده سرطانی باید مدارا کرد یا ریشه کن کرد؟ ما با آمریکا پدرکشتگی داریم ما با آمریکا نمیتوانیم کنار بیاییم، این نیست که بعضی ها تصور کنند که با آمریکا میشود مذاکره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: حضرت آقا بارها در مناسبت های مختلف نسبت به شعار سال هم به تولید داخلی و هم تقویت کالای ایرانی اشاره کردند، و مشاهده کردیم که رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار که حتی در وسایل صوتی و تصویری می توانند دستکاری کنند و اون را تبدیل به یک بمب سیار کنند، لذا فقط تقویت جنبه اقتصادی نیست، جنبه امنیتی هم دارد، وقتی شما یک کالایی رو از خارج دریافت و وارد می کنید علاوه بر بُعد اقتصادی و تضعیف تولید داخلی می شود می توان گفت از حیث امنیتی ما رو آسیب پذیر میکند.

 

رضایی اظهار داشت: در ذات دشمنان ما آدم کشی است، شما ببینید دانشمند انگلیسی وقتی واکسن کرونا را تولید کرد گفت این را در کشورهای آفریقایی آزمایش کنید این نشان دهنده این است که اصلاً ارزشی برای انسانها قائل نیستد، متاسفانه کشورما جز نوادر کشورهایی است که در بحث فضای مجازی و کالای خارجی نظارت خاصی نداره و برخی از مسئولان ما متاسفانه به جای تقویت فضای مجازی بومی و ارتقاء سواد رسانه ای دارند بر روی بحث رفع فیلترینگ مانور میدهند آبا مشکل ما رفع فیلترینگ هست.

 

 امام جمعه هرسین افزود: جالب اینجاست سکوت معنادار مجامع بین المللی و کسانی که در واقع از هیچ جنایتی کوتاهی نکردند، اگر همین کار در ایران و در جبهه مقاومت رخ می داد تمام دنیا رو سر و صدا قرار می گرفت اما در قبال این جنایت بی سابقه رژیم صهیونیستی سکوت کرده اند، لذا قطعا پاسخ محکمی خواهند گرفت و قطعا پشیمان خواهند شد از این جنایتی که اخیرًا انجام دادند.

 

وی با اشاره به موضوع حجاب و عفاف در شهرستان هرسین افزود:  ما در بحث حجاب شاهد یک انفعال معناداری در میان برخی از افراد هستیم ببینید بحث حجاب یک بحث ملی اسلامی و ایرانی و عرق ما نسبت به این قضیه و حساسیت ما نسبت به این قضیه قائل به این نیست که ما بخواهیم تغییر بدیم این رویه را.

 

رضایی اظهار داشت: متاسفانه در سطح شهرستان بعضی شهرستان هرسین را با سایر جاها مقایسه می کنند، ما نباید این موضوع را اینگونه قیاس کنیم، هرسین را با هرسین قبل از فتنه باید مقایسه کنیم، چرا وضعیت پارکها به این صورت است، فقط از نیروی انتظامی ما توقع نداشته باشیم، نیروی انتظامی پشتوانه است، دستگاه قضایی پشتوانه این قضیه است، متولیان فرهنگی، عزیزان ما در امر معروف و نهی از منکر ،حوزه های علمیه و دانشگاهیان نسبت به این قضیه کار فرهنگی رو از دست ندهند.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  ما متاسفانه شاهد یک انفعالی در میان برخی از متولیان فرهنگی هستیم ، این قابل توجیه نیست که ما شاهد این بی حجابی باشیم الان اگر در بحث حجاب توجهی صورت نگیرد فردا روزی باید مقابله کنیم با برهنگی،  لذا این قضیه هم جنبه ی دینی دارد هم ملیف انتظار میرود که انشالله نسبت به این قضیه اون حساسیت ویژه را نشان دهند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد