آتش سوزی در جنگل های روستای بالاندر هرسین مهار شد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31847|17:18 - 1403/06/29
نسخه چاپی
آتش سوزی در جنگل های روستای بالاندر هرسین مهار شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین گفت: متاسفانه طی حریق های صورت گرفته چند روز اخیر بیش از صد هکتار از جنگلها و مراتع شهرستان دچار آسیب ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی شده اند.

سجاد دارابی  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین در گفتگو با دیوانگاه اظهار داشت: حریق ایجاد شده در جنگلهای روستای بالاندر از غروب روز دوشنبه آغاز و  پس از چند ساعت عملیات اطفاء در بامداد سه شنبه به طور کامل انجام شد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان افزود:  متاسفانه حریق مذکور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز ساعاتی مجدد شعله ور شده که با حضور به موقع عوامل اطفای حریق با سرعت خاموش شده و از خسارت بیشتر به طبیعت منطقه جلوگیری شد.

 

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر با توجه به خنک شدن نسبی  هوا و حضور طبیعت گردان احتمال بروز آتش سوزیهای اینچنینی در طبیعت افزایش یافته است که توصیه اکید میگردد با توجه به پوشش خشک فراوان  از روشن کردن هرگونه آتش در جنگلها و مراتع خودداری گردد.

 

دارابی اظهار داشت: متاسفانه طی حریق های صورت گرفته چند روز اخیر بیش از صد هکتار از جنگلها و مراتع شهرستان دچار آسیب ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی شده اند.