حجت الاسلام وحید احمدی:

مشکل تصفیه خانه آب شرب هرسین باید حل شود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31839|10:08 - 1403/06/18
نسخه چاپی
مشکل تصفیه خانه آب شرب هرسین باید حل شود
نماینده مردم هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان هرسین گفت: من خیلی واضح عرض می کنم در بحث تامین آب شرب قصه امروز فقط باران نیست چندی پیش که دو سه روز مردم آب گل آلود خوردند باران بود؟ بارشی داشتیم؟ به هر حال مشکل تصفیه خانه هرسین باید حل شود.

به گزارش دیوانگاه ،جلسه شورای اداری شهرستان هرسین با حضور نماینده مردم هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی،برخی از مدیران استانی و فرماندار و مدیران ادارات و ارگان های شهرستان برگزار شد.

ابوطالب ایتوندی فرماندار هرسین در این جلسه با اشاره به مصوبات جلسه قبل اظهار داشت: یکی از مصوبات جلسه قبل شورای اداری شهرستان تهیه طرح مطالعاتی تامین آب شرب هرسین بود که مقرر شد ظرف مدت یک هفته به فرمانداری ارسال شود ولی علی رغم پیگیری ها از آبفای شهرستان و استان در نهایت در پاسخی که اعلام داشتند این بود که اگر 40میلیارد تومان اعتبار موجود باشد و تجهیزاتی را به سیستم فعلی اضافه کنند مشکل آب شرب هرسین رفع خواهد شد.

فرماندار هرسین افزود: از دیگر مصوبات که مربوط به اداره راه و شهرسازی بود مقرر گردید راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک شهرستان هرسین ظرف مدت ده روز نسبت به مرتفع نمودن مشکل زمین ساخت ساختمان های بیمارستان تامین اجتماعی و پزشکی قانونی اقدام لازم راه عمل آورند که جا دارد از جناب آقای مهندس الماسی مدیر کل راه و شهرسازی استان بابت انجام این مصوبات تشکر کنیم.

وی تصریح کرد: اجرای زیرگذر روبروی روستای چهر و آسفالت باقیمانده زیرگذر پریوه به بابازید از دیگر پروژه های نیمه تمام است که رفع این دو مشکل مبوط به رفع معارضه اجتماعی است و انتظار می رود که این دو موضوع هم در دست اقدام اداره کل مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه باشد.

ایتوندی اظهار داشت: موضوع  دیگر پروژه 120 واحدی مسکن مهر دادگستری است که چندین بار مکاتباتی صورت گرفته است و امیدواریم اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هم  در راستای رفع این مشکل همکاری لازم را داشته باشد.

فرماندار هرسین افزود: از دیگر مصوبات جلسه قبل این بود که دستگاه های خدمات رسان مثل آب و برق و گاز و همچنین شهرداری محترم با همکاری اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی نسبت به حل مشکل و ارائه خدمات زیرساختی و خدمت رسانی به اراضی نهضت ملی مسکن اقدامات لازم را انجام دهند، در بند دوم این مصوبه هم مقرر شد که اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن هماهنگی با بانک صادرات نسبت به ارائه کار تطبیقی و مقایسه ای تعداد افراد معرفی شده و تعداد جذب وام های اعتباری در حوزه احداث مسکن اقدام لازم را انجام دهند.

در ادامه مدیران کل راه و شهرسازی، آبفا،بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین مسئول تعاونی مسکن مهر 120واحدی دادگستری به ارئه نظرات و پیشنهادات و گزارشی از روند اجرای مصوبات مورد نظر پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین وحید احمدی نماینده مردم شهرستان های هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان و به خصوص بحث تامین آب شرب شهرستان اظهار داشت: مشکل آب شرب هرسین برای این شهر چنان جدی و اساسی هست و حتی به لحاظ روانی آنقدر برای مردم شهرستان مشکل ایجاد کرده که شما اگر آب معدنی هم داخل لوله های شهر سرازیر کنید به لحاظ روانی مردم از شما نمی پذیرند که آب سالمی دارند.

نماینده مردم شهرستان های هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی افزود:بحث ما این است که آب چشمه فعلی هم کفایت نمیکند و گفتیم شما دنبال طرح توجیهی یا طراحی تصفیه خانه جدید برای شهر باشید، نه اینکه من بعد از سه ماه تازه متوجه بشوم که دوستان می‌خواهند بفهمند که اگر چهل میلیارد تومان تامین بشود ما همین پروژه فعلی را توسعه می دهیم.

 وی خاطرنشان کرد: این بساط اگر تکمیل می شد،  من خیلی واضح عرض می کنم قصه امروز فقط باران نیست چندی پیش که دو سه روز مردم آب گل آلود خوردند باران بود؟ بارشی داشتیم؟ به هر حال مشکل تصفیه خانه هرسین باید حل شود.

احمدی اظهار داشت:تدبیر مدیریت مفهومش این است که مدیر در شرایط ویژه فکرش به سمت راه حل برود وگرنه در شرایط عادی هر کسی می تواند مدیریت کند.

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث مشکلات تعاونی پروژه مسکن 120واحدی دادگستری چند موضوع را ما باید از هم تفکیک کنیم بحث اول این که اساساً ماهیت خود این تعاونی هست این است که ماهیت این تعاونی قانونی هست یا نیست؟  این یک بحث است شما مبنا رو اگر اینجا نبینید در نهایت نتیجه غلط می شود.

وی تصریح کرد: ممکن است شما بگویید ماهیت تعابنی قانونی است اما اعضای تعاونی در مسیر کار مرتکب تخلفاتی شده است مسئله این است که آیا آن تخلات تخلفاتی هست که این افراد را محروم میکند ازعضویت و آیا نسبت به ماهیت تعاونی تغییراتی به وجود نمی آید.