امام جمعه هرسین:

توقع نابجایی است، اینکه رهبری در هر موضوع جزئی ورود کند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31832|19:55 - 1403/06/09
نسخه چاپی
توقع نابجایی است، اینکه رهبری در هر موضوع جزئی ورود کند
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: توقع و تصور نابجای عده ای به این صورت است که جایگاه رهبری در هر مورد جزئی و در کاستی ها ورود کنند که این تصور و انتظار نابجایی است، اگر به این صورت باشد نقش و وظایف قوای سه گانه نادیده گرفته شده است.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الإسلام حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و  رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی و ولینعمت ما حضرت علي بن موسی الرضا(سلام الله علیهم اجمعین ) اظهار داشت: وحود پیامبر اسلام (ص) شخصیتی فراتر از درک و فهم انسان هاست. این وجود نازنین آنقدر ارزشمند ست که خداوند در قرآن از وی به عنوان اسوه حسنه نام برده، کسی که دارای خلق عظیم و بعثت او برای تکمیل مکارم اخلاقی و انسان سازی است، کسی که تبعیت عملی از سیره او در سعادت دنیا و آخرت بندگان نقش بسیارمهمی دارد.

امام جمعه هرسین افزود: قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) دو یادگار گرانبهای  پیامبر اکرم(ص)هستند. لذا عصبانیت دشمنان، از اسلام ناب است که برگرفته از آموزه های  قرآن و اهل بیت پیامبر گرامی اسلام است وگرنه آنها با اسلام آمریکایی و اسلامی که اهل مماشات با سیاست های شیطانی آنها باشد مشکلی ندارند و در عصر جاهلیت مدرن ار رسانه هایی که در اختیار دارند برای مخدوش کردن چهره پیامبر اسلام (ص) تمام امکانات خود را بکار گرفته اند. 

وی تصریح کرد: شما می بینید در اربعین سید الشهدا(ع) بیش از ۲۱ میلیون نفر در این مسیر، به عشق زیارت سیدالشهدا (ع)  پیاده‌روی کردند ، اربعین حسینی، تلاش دشمنان و امپراطور رسانه ای و جریان سازی شیطانی دشمنان را خنثی می کند و  دشمن از این موضوع بسیار عصبانی است.

حجت الإسلام رضایی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته دولت و دیدار هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: در هفته گدشته اولین دیدار اعضای دولت چهاردهم به مناسبت هفته دولت با مقام معظم رهبری بود که معظم له در این دیدار به نکات کلیدی ارزشمند و بسیار مهمی اشاره فرمودند به گونه ای که هم تقویت نقاط قوت و هم اصلاح نقاظ ضعف را در پی دارد که اگر به این توصیه ها توجه بشود راهگشا و ریل گذاری درست را برای تسریع در بهبود امور کشور به دنبال دارد.

امام جمعه هرسین افزود: توقع و تصور نابجای عده ای به این صورت است که جایگاه رهبری در هر مورد جزئی و در کاستی ها ورود کنند که این تصور و انتظار نابجایی است، اگر به این صورت باشد نقش و وظایف قوای سه گانه نادیده گرفته شده است. 

وی تصریح کرد: معظم له  همواره به دولت ها تذکراتی داشته اند که یکی از مهمترین تدکرات ایشان در باب تقویت و بهبود معیشت مردم و توجه به اقتصاد و تولید ملی کشور است اما اینکه تصور شود ایشان در هر مسئله جزئی ورود کنند اختیارات سایر قوا زیر سوال می رود و از طرفی بر خلاف قانون است.

 حجت الإسلام رضایی اظهار داشت: یکی از مواردی که برای عده ای ایجاد ذهنیت کرد در خصوص رای اعتمادی که وزرای دولت جدید از مجلس گرفتند این موضوع بود که همه وزرا به تایید و سفارش رهبری بوده در حالی که در دیدار با اعضای هیأت دولت به صراحت عنوان فرمودند که عده ای را تأیید، برخی را تأکید و برخی را اصلاً نمی شناختند و نظری نداده‌اند.

خطیب جمعه هرسین افزود: برخی از وزارتخانه ها از نطر قانون،ارتباط کاری و عملکردی با وظایف رهبری دارند در این موارد ایشان نظر می دهند اما اینکه همه وزرا را ایشان نظر داده باشند اینطور نیست و به صراحت بیان داشتند که در مورد اکثر وزرا نظری نداده اند. 

خطیب جمعه هرسین اظهار داشت: مقام معظم رهبری  سپاس خداوند را بجای آوردند که همه وزرای دولت چهاردهم از مجلس رای  اعتماد گرفتند  چرا که نگاه ایشان، نگاه کلان به امور کشور است زیرا پس  از شهادت غیر منتظره  شهید رئیسی آنهم در اوضاع ملتهب منطقه این کار بسیار سنگینی است که در طول مدت کوتاهی انتخابات در دو مرحله و به آرامی برگزار شود و وزرا از مجلس رای اعتماد بگیرند. در کمتر کشوری مشاهده می شود که در شرايط سخت بدون اینکه خللی در امور کشور ایجاد شود اینگونه امور،مدبرانه مدیریت شود و کشور دچار تنش نشود و از طرفی اربعین با شکوه بسیار برگزار شود، اینها جای سپاس و شکرگذاری دارد.

امام جمعه هرسین افزود: در جهت گیری ها و اظهار نطر ها همواره باید نگاه ما به قطب نمای اصلی حرکت در جامعه یعنی امام و ولی جامعه باشد و دقت کنیم که نظرات خود را همسو با نطرات رهبری کنیم چرا که اگر تبعیت درست داشته باشیم به فرموده امام خمینی (ره) مملکت دچار آسیب نمی شود.

امام جمعه هرسین در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در ترسیم راه به نکات  مهمی اشاره فرمودند که برخی از آنها عبارتند از: از طرفیت های انسانی و طبیعی کشور شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از مشکلات  کشور بدلیل عدم شناخت ظرفیت‌های موجود  و عدم استفاده از آنها ست.

حجت الإسلام رضایی اظهار داشت: مورد دیگر اینکه از جوانان مؤمن، متعهد، باانگیزه و انقلابی استفاده شود. ما در بعُد نظامی و هسته ای از این ظرفیت مهم استفاده کردیم که به این توانمندی رسیدیم.

 امام جمعه هرسین افزود: در دوران شهید رئیسی برخی طعنه می زدند و سفرهای استانی را به عنوان یک اقدام پوپولیستی معرفی می کردند ولی مقام معظم رهبری توصیه فرمودند این سفرها ادامه داشته باشد.

امام جمعه هرسین افزود: در میان مردم بودن باعث دلگرمی مردم می‌شود و فاصله بین مردم و مسئولین برداشته می شود، رضوان خداوند بر شهید رئیسی عزیز که این کار را به خوبی انجام داد و به گزارشات مدیران خود بسنده نمی کرد و در نهایت نیز در راه خدمت به مردم به شهادت رسید.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر تأکید بر پیوست عدالت داشتن در هر تصمیمی که صورت می گیرد، این عدالت اگر به معنای واقعی باشد و به معنی هر چیزی را در جای خود نشاندن که نقطه مقابل ظلم است بسیار اثر گذار است.

 حجت الإسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش  اظهار داشت: توجه به تولید ملی به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی کشور از دیگر موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری بود. 

تجربه تلخی که در گذشته صورت گرفت این بود که عده ای از مسئولین نگاهشان به چند کشور اروپایی و آمریکا برای گره گشایی مشکلات کشور بود که این خود باعث پسرفت در امور می‌شد.

امام جمعه هرسین افزود: توجه ویژه به موضوع جوانی جمعیت که مقام معظم رهبری، وزیر بهداشت را خطاب قرار دادندکه این موضوع را با جدیت پیگیری کنند. اگر توجه ویژه ای به بحث جوانی جمعیت صورت نگیرد کشور در آینده گرفتار بحران‌های سختی می شود.

خطیب جمعه هرسین  در ادامه خاطرنشان کرد:  امید نبستن به دشمن از دیگر موارد مورد تأکید معظم له بود اینکه از ظرفیت کارشناسانی استفاده شود که از نسخه های نسخ شده  غرب استفاده نکنند. ما به دنبال تعامل هستیم ولی تعاملی که دوسویه باشد. در تجربه تلخ برجام به این نتیجه رسیدیم که دشمن نه قابل اعتماد است و نه به دنبال سود رساندن به ماست.

حجت الإسلام رضایی اظهار داشت: مورد بعدی توجه به معنویت در مسئولیت هاست. خدا را در همه حال ناظر بر اعمال خود بدانیم ،این مسئولیت ها گذراست ولی آنچه  می ماند اخلاص در عمل و خدمت صادقانه است. 

امام جمعه هرسین در ادامه با اشاره به اوضاع  آشفته رژیم صهیونیستی افزود: رژیم صهیونیستی به مثابه یک گربه ای است که در قفس  گرفتار شده و این لگد پرانی ها و وحشیگری ها نشان دهنده این است که مدیریت از دستش خارج شده و به هر قیمتی تلاش می کنند گه بمانند که این موضوع هم شدنی نیست و ان شاءالله در آینده نه چندان دور شاهد اضمحلال و زوال این رژیم کودک کش خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: تنبیه و پاسخ به رژیم صهیونیستی حتمی و قطعی است و همه مسئولین ما متفق القول هستند که پاسخ ما به رزیم صهیونیستی حتمی است ولی این صبر معنا دار جمهوری اسلامی موجب آشفتگی و عصبانیت و خسارت های متعدد بر این رژیم منحوس و از طرفی هماهنگی بیشتر جبهه مقاومت شده است. 

امام جمعه هرسین اظهار داشت:  امروزه به نقطه‌ای از توانمندی رسیده ایم که آمریکا و اروپا و عمال آنها در منطقه همه دست به دست هم داده اند که چگونه در مقابل حمله ایران از خودشان دفاع کنند و شما این اقتدار را مقایسه کنید با  موقعیت و توان ما در قبل از انقلاب اسلامی؛ لذا آن خفت کجا و این عزت و اقتدار کجا؟! 

حجت الإسلام رضایی در ادامه افزود: اینکه چرا برخی از کشورهای عرب منطقه جنایات رژیم صهیونیستی و این مظلومیت مردم غزه  را می بینند ولی حتی محکوم نمی کنند، یکی از علل عمده این موضوع این است که هم جرات و توان مقابله ندارند و هم به يکديگر اعتماد ندارند لذا برای بقای خود، دنبال تکیه کردن به قدرت ديگران هستند.