نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس مطرح کرد:

الگوگیری از شهیدان مهم‌ترین هدف کنگره شهدا

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31812|13:04 - 1403/05/16
نسخه چاپی
الگوگیری از شهیدان مهم‌ترین هدف کنگره شهدا
رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه در مجلس گفت: تکلیف ما این است که بتوانیم تصویر دقیق و درست زندگی شهدا که یک زندگی خدایی و حیاتی الهی بوده و نیز این ایثارها و از خودگذشتگی‌ها را برای نسل‌های بعدی تبیین کنیم. 

به گزارش دیوانگاه  و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام وحید احمدی اظهار داشت: منشأ و اساس آنچه از عظمت، آوازه و پیشرفت در ایران دیده می‌شود از خود گذشتگی شهدا است که جان‌فشانی کردند و بالاترین سرمایه را که جانشان بوده برای اسلام با خدا معامله کردند. 

 وی افزود: تکلیف ما این است که بتوانیم تصویر دقیق و درست زندگی شهدا که یک زندگی خدایی و حیاتی الهی بوده و نیز این ایثارها و از خودگذشتگی‌ها را برای نسل‌های بعدی تبیین کنیم. 

 رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه در مجلس با تاکید بر اینکه چون شهید ماندگار است و حیات دارد آثار شهید هم ماندنی و ابدی است، تصریح کرد:   همه نسل‌ها به شهدا احتیاج دارند لذا برگزاری کنگره‌های شهدا زمینه‌ساز یاد دائمی از شهدا است. 

احمدی اذعان داشت: ما در معارف دینی داریم که ائمه ما نسبت به سالار شهیدان همیشه تاکید داشتند و سعی کردند که حوادث عاشورا را برای جامعه تبیین کنند و امروز می‌بینیم که در اقصی نقاط دنیا نام و آوازه حسین (ع) طنین‌انداز می‌شود و این چیزی به غیر از آثار ابدی شهید به عنوان زنده همیشگی نیست که مرز و خط نمی‌شناسد. 

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی تبیین  کنگره‌های شهدا و طرح مسائل و موضوعاتی که با شهدا مرتبط است را جزو ضرورت‌های زندگی اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه ما است که از این الگوها بتوانیم تبیین درستی داشته باشیم تا آن‌هایی که خواستار فضیلت و پیشرفت الهی هستند بتوانند بیشترین استفاده را ببرند. 

 احمدی اذعان کرد: متولیان و مسئولان فرهنگی مکلف هستند سعی کنند که این مردان الهی را به جامعه معرفی کنند تا نسل جوان ما بتواند با الگوگیری از آن‌ها راه فضیلت را طی کنند. /مرصاد

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد