پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی سخت و پشیمان کننده خواهد بود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31808|21:54 - 1403/05/12
نسخه چاپی
پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی سخت و پشیمان کننده خواهد بود
امام جمعه هرسین در خظبه های نماز جمعه این هفته گفت: الان موضوع فقط قدرت‌نمایی نیست بلکه چنان سخت و پشتیبان کننده خواهد بود که قطعا از این کار خود پشیمان خواهند شد و آمریکا هم اگر بخواهد غلطی بکند تمام پایگاه های آمریکا در منطقه در تیررس موشک های ما قرار دارد.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و سالروز صدور فرمان مشروطیت در سال 1285ه.ش. اظهار داشت:  این رویداد دارای عبرت های بسیاری است که چرا مسیر انحراف پیدا کرد و بعد از آن زمینه حضور و روی کار آمدن دوران سیاه پهلوی فراهم شد.

امام جمعه هرسین افزود: از جمله عوامل به انحراف کشیده شدن مشروطیت این بود که نخبگان آن زمان به وظیفه خود عمل نکردند،دچار تفرقه و عدم وحدت شدند و از دسیسه ها و توطئه های دشمن غافل شدند. 

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی و اسارت اهل بیت امام حسین(ع) و طرح این سوال که چه می شود که انسان به مرحله ای از حیوانیت و سقوط می رسد که سر فرزندان پیامبر (ص) را از تن جدا می کند و خاندان اهل بیت (ع) را به اسارت می برد خاطرنشان کرد: در روایتی از پیامبر اسلام(ص) است که می فرماید: «چهار عمل در گناه از خود گناه کردن بدتر استـ» مورد اول: کوچک برشمردن گناه است،دوم: افتخار کردن به گناه، سوم: شادمانی از انجام گناه و چهارم: اصرار بر گناه است.

رضایی اظهار داشت: بر اساس روایتی از امیرالمومنین حضرت علی (ع)؛ توبه واقعی زمانی توبه است که فرد قلباً از آن گناه توبه کند.

 امام جمعه هرسین در خطبه  دوم  نماز جمعه این هفته با اشاره به رویداد های هفته گذشته اظهار داشت: در هفته ای که گدشت ما دو رویداد مهم را پشت سر گذاشتیم یکی مراسم تنفیذ ریاست محترم جمهوری در حصور مقام معظم رهبری که معطم له تاکیداتی را در همکاری مجلس و دولت عنوان داشتند و دوم مراسم تحلیف ریاست محترم جمهوری در مجلس شورای اسلامی که با حضور مسئولین ارشد کشور و روسای جمهور و سران کشورهای خارجی برگزار شد.

امام جمعه هرسین افزود: جا دارد در ابتدا تشکر ویزه داشته باشیم از دو عزیز، جناب آقای مخبر معاون اول رییس دولت سیزدهم که در ایام شهادت آیت الله رئیسی و تا روز تنفیذ ریاست جمهور دولت چهاردهم بسیار مدبرانه همه امور اجرایی را مدیریت کردند و تشکر بعدی از ریاست جمهور کشور جناب آقای دکتر پزشکیان که در همین ایام پس از تنفیذ و قبل از آن ما شاهد بودیم ایشان از همان ابتدا بسیار شفاف و محکم و قاطع هم حمایت خود را از جبهه مقاومت و هم موضع رئیس دولت را همسو با سیاست های کلی نطام در مقابل استکبار جهانی و آمریکا و به ویژه رژیم کودک کش صهیونیستی بیان کردند و آن انتطاری که دشمنان داشتند که با تغییر دولت سیاست های کلی نطام هم تغییر می کند همه نقش برآب شد و دکتر پزشکیان آب پاکی ره بر روی دست دشمن ریخت که با تغییر دولت ها سیاست های نظام اسلامی تغییر نمی کند.

وی تصریح کرد: در حدیثی از امام علی ع نقل شده است که هر کسی جدیتش سستی گیرد دشمنش نیرومند تر می‌شود، حکایت این روزهای رژیم صهیونیستی حکایت آن ضرب المثلی است که انسانی که دارد غرق می‌شود به هر خس و خاشاکی دست می اندازد تا خودش را از غرق شدن نجات دهد.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا ترور نشانه اقتدار و دستاورد نیست بلکه نشان از ناتوانی است، عده ای بعد از شهادت شهید اسماعیل هنیه دچار تحلیل سطحی شدند و می گویند که رژیم صهیونیستی  در  این ترور وعده صادق جمهوری اسلامی را تلافی کرد، این تلافی کردن نیست بلکه درماندگی آست و تلافی را باید در میدان نبرد نشان داد.

خطیب جمعه هرسین افزود: محور مقاومت وابسته به فرد نیست آیا بیداری اسلامی و پویایی بعد از شهادت سردار سلیمانی و شهید عماد مغنیه بیشتر بود یا قبل از آن؟ خون شهید هم ثمر می دهد هم باعث بیداری بیشتر می شود و آن وجدان های خوابیده را بیدار می کند.

وی خاطرنشان کرد: سفری که نتانیاهو رئیس جمهور خبیث اسرائیل به آمریکا انجام داد و بعد از آن در لبنان و عراق و در نهایت در تهران دست به یک اقداماتی زدند، این نشان دهنده این است که دست آمریکا را به عینه می‌توان در این حوادث مشاهده کرد و این موضوع انکار نشدنی است.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: آمریکا از طرق های مختلف به ایران پیام می دهد که در این خصوص خویشتنداری کند، پاسخ ما این است که اولا به مراتب قوی تر از وعده صادق پاسخ خواهیم داد و ثانیا اگر نگران اوضاع منطقه هستید سگ قلاده رهای خود را مهار می کردید.

امام جمعه هرسین افزود: وعده صادق به دنیا نشان دهد که کشور و نطام ما نطامی نیست که دست روی دست بگدازد و نطاره گر جنایت باشد و سکوت کند خصوصا اگر در کشور ما باشد، یک کنسولگری را در دمشق زدند گفتیم به منزله خاک ماست الان که تعرض به خود خاک کشور ما شده است، الان موضوع فقط قدرت‌نمایی نیست بلکه چنان سخت و پشتیبان کننده خواهد بود که قطعا از این کار خود پشیمان خواهند شد و آمریکا هم اگر بخواهد غلطی بکند تمام پایگاه های آمریکا در منطقه در تیررس موشک های ما قرار دارد.

وی تصریح کرد: خدا نخواست خون این شهید پایمال بشود، مقام معظم رهبری در پیام های قبلی عنوان می کردند که سیلی خواهند خورد اما در این موضوع فرمودند خونخواهی میهمان عزیز یعنی خون در مقابل خون، زدند محکمتر خواهند خورد.

رضایی اظهار داشت: ما خواهان این نیستیم که منطقه به تنش کشیده شود ولی آمادگی این را داریم که بخواهند غلطی بکنند پاسخ محکم تری خواهد دید، به واسطه گری افتادند که ایران خویشتنداری کند، خویشتنداری مربوط به زمانی است غلطی را انجام نداده بودند اما این اقدام به غیرت و ایرانی بودن ما برخورده است و مهمان نوازی ما زیر سوال رفته است.

امام جمعه هرسین افزود: از جمله مواردی که نباید از آن غافل شد این است که خودمان دچار جنگ ترکیبی هستیم، دشمن هم اراده ما را و هم باور و اعتماد ما را مورد هدف قرار داده است، نباید فریب این جنگ رسانه ای را بخوریم و خودمان را متهم نکنیم، دعواها و تحلیل ها را برای بعد بگذارند و الان همه اتفاق نظر دارند به جای متهم کردن نیروهای امنیتی و زیر سوال بردن اقتدار نظام دشمن واحد را در نظر بگیریم.

وی تصربح کرد: دشمن، دشمن است و به دنبال اصلاح طلب و اصولگرا نیست و ضعفی در جایی ببینند از همان جا وارد می شود و لذا هر آنچه که بوی تفرقه بدهد که وحدت ما را زیر سوال ببرد عیننا بازی کردن در زمین دشمن است.

رضایی اظهار داشت: جبهه مقاومت در دنیا قائم به فرد نیست کما اینکه بعد از شهید عماد مغنیه و شهید سلیمانی ثابت شد و الان هم بعد از شهید هنیه ثابت خواهد شد و خواهیم دید که جبهه مقاومت قطعاً به مراتب مقتدرتر و محکم تر و با وحدت بیشتر راه خود را ادامه خواهد شد.

امام جمعه هرسین افزود: این نمازی که مقام معظم رهبری بر پیکر شهید هنیه خواند پیام داشت، دشمن میلیاردها دلار هزینه کرد که بحث وحدت شیعه و سنی را یر سوال ببرد، رهبر اول جهان شیعه بر پیکر یکی از رهبران جهان سنت اقامه نماز کرد آنهم با پرچم فلسطین بر تابوت، این وحدت و هوشمندی رهبر ما بسیار پیام داشت.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد